fredag 29 november 2013

TILL ADVENTSFRUKOSTEN




Här vänner kommer ett riktigt gott recept som passar utmärkt till adventsfrukosten, nämligen ett på supermumsiga saffransscones (tror jag faktiskt bloggat om det tidigare! men det är bara så gott så ni får det igen:)!

Rör bara ihop ingredienserna i receptet ovan, precis som med ett vanligt sconesrecept. Jag klickar alltid ut smeten i en sådan där muffinsplåt, som jag smörat och mjölat lite på insidan. Grädda i runt 200 grader tills gyllene, servera med en riktigt god ost och marmelad! Super enkelt och supergott:)



KRAM







4 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Muffinsplåt, du menar en sån för cupcakes? Vilket bra tips, me like!

Hälsningar från Madrid

MITT VITA HUS sa...

ECM: Ja precis, en sån kom bara inte på vad de hette så det fick bli muffinsplåt:)

Kram

M

Anonym sa...

Detta måste testas! Älskar saffran och frukost är favoritmåltiden :) ungefär hur länge har du de inne i ugnen? Finn blogg du har förresten! Trevlig helg /en ny läsare

Vitae stilo sa...

Å jag som trodde att jag bakat klart allt i helgen.. måste nog prova dessa också!

Kramiz
www.vitaestilo.se