lördag 30 november 2013

HEJ LÖRDAG








Ja precis som ni sett på instagram så blev vi innan helgen med nytt bord till den nya soffan, ett Skinny Table från Day Home/Esq. Hade egentligen bestämt mig (äntligen efter massa velande!) för ett marmorbord och gått och väntat på att Esq skulle få hem det från House Doctor. Men jag blev så besviken kan jag säga, inte alls så fint som jag tänkt mig:S Ska det bli ett marmorbord här får det bli ett i vacker carramarmor, ingen pressad småsten! Men så länge tills vi hittar "vårt" marmorbord så får  marmor vara betong, men vi är faktiskt riktigt nöjda:)


Nu efter en dag som gått i ett har jag precis satt mig i soffan framför så mycket bättre (Agnes är verkligen bäst i år, eller hur?!:) med ett glas rött, så jag vill bara önskar er en fin kväll och så ses vi snart igen:)





KRAM







Ps, en cool bläckfisk har visst hittat hit med, den klickade jag hem från Artilleriet efter att sett och blivit helt förälskad i den både här och där, men min är i grått och mässing och så fin den med:)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder och fint bord!

Catarina Alexandersson sa...

Snyggt som tusan det där bordet, och era golv.. Det är preciiis så jag vill ha mina! Fast vi lägger nog nya, det vi har knarrar så hemskt :(

Ha en mysig första advent!
Kram Catta

Anonym sa...

Hej! Det finns en firma AR granit som du kanske kan få hjälp av att fixa carraramarmor skiva av till det bordet som nu har betong . Titta på deras hemsida får du se. De fixar det mesta, själv har jag köpt mina marmorbrickor från dem och de är minst lika snygga som hay 's. Ett litet tipselitips bara. / Eva

Tinas lilla vrå sa...

Jättesnyggt bord! Så kul att få följa utvecklingen av ert vardagsrum. :-) Måste dock säga att bläckfisken ger mig lite rysningar, fin men otäck. Sorry! :-/

Trevlig första advent!

Kram T

Jenny sa...

Tycker inte heller att bläckfisken är vidare snygg... Men huvudsaken är ju att du tycker om den:)

HOUSE of ADELA sa...

Å love bläckfisken, kikade med på den på Artilleriet för någon månad sen, men den var ju beställningsvara, så den står högt på min önskelista till jul!
Du har sååå fint!

Kram
Adela

Vitae stilo sa...

Så fint det blir fina Mia!
Har den ljusstaken i vitt och även skålen, passar överallt. Bordet var grymt! Skulle också vilja byta bord... igen ;-)

Hoppas du haft en fin advent.

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Anna sa...

Funderar på om jag ska göra om mina Haybord, beställa marmorskiva till dem och ta bord "brikorna". Liten förändring som gör mycket. Dessutom kan man variera sig efter humör ;)

Fint som alltid hos dig Mia!

Fin första advent!

Anna
www.annasljusarum.blogspot.se




Anonym sa...

Ett tips. Asplunds fina serie Tati har nu kommit med ett superfint runt soffbord med marmorskiva. Inte så tåligt kanske men väldigt vackert. Och runda bord passar ju också väldigt bra till svängda soffor.

Anonym sa...

Jag har köpt bordet från housedoctor. Jag beställde det
från bokompaniet . Eftersom det är ett råmaterial så skiljer sig skivorna åt. Jag bad om att få ett med mycket mönster i så man verkligen ser att det är marmor :) det blev 300 kr billigare än på esq.. Men det ni köpt nu är ju toppen fint!