tisdag 5 november 2013

ATT VÄLJA MATTA







Det här med mattor det är verkligen svårt tycker jag! Idag har jag varit och lånat en matta från Fabula Living och lite extra färgprover hos 200m2 här i stan. Matttypen gick helt klart hem hos resten av familjen då den är liknande den vi hade tidigare. Ja, de vill ha mjuka goa mattor här hemma, inga sticksiga som den typen jag kunde tänka mig och jag håller väl med lite, sådan där sisalmattor är väl mer snygga att se på än sköna under tassarna! Har även sneglat lite på de fina populära Chhatwal-mattorna, men jag tror inte mönster är min grej!

Nu till färg då, svart hade vi innan och nej det blir det inte igen, ser alldeles för maffigt ut. Den i beige drar för mycket åt det gröna hållet och den vita blir för vitt till allt annat (dessutom är den inte lika vit som soffan, så den ser mer gul ut!). Då finns det tre grå nyanser kvar att välja på och nu blir det svårt, alla tre är lika fina tycker jag (de är de till vänster på bilden)! Vad tycker du, den ljusa, den mellan eller den mörka?!

Nu ska vi också fundera lite på storleken! Matta finns i två storlekar men går även att måttbeställa (lite dyrare såklart då och en himla massa månader till leverans!), det är ju viktigt tycker jag att inte mattan ser för liten ut men den får heller inte bli för stor!










19 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Tycker helt klart den ljusaste, ser fint ut mot både golv, bord och soffan :) Spännande att få följa med och se vad du pysslar med!

Kram L

Bromans Bravader sa...

Intressant, jag håller också på att leta efter en bra matta till vårt TV rum, håller på att bli knäpp...
Kram Jannike

Anonym sa...

Jag tycker den ljusgrå utifrån bilden. Känns som den lättare smälter in med vitt.

Sofia

Jessica sa...

Ljusa, fint och bra till allt!

LOPPISLIV sa...

Den ljusa gillar jag, men kan ju vara snyggt med lite mörkare kontrast också. blir nog fint vilket som!! Soffan är kanonsnygg för att inte tala om golvet...nu vill jag slipa vårt på engång :-))
Lycka till med valet!
Kram Paula

Tess - Svengelska Huset sa...

Åh! jag funderar också mycket på mattor just nu. Jag röstar på den ljusgrå alternativt den mittersta.. alltså mellangrå. Någon av dom. Skall bli kul att se vad du väljer :)

ElinAmanda sa...

Tycker ljusgrått är himla fint! :)

Anonym sa...

100% den ljusgrå!

Anonym sa...

Ljusgrå:)
Hälsningar Beijan

Anonym sa...

Den ljusgrå, klart finast!

Anonym sa...

Helt klart den ljusgrå! Den passar bäst till pläden och kuddarna du nu har i soffan.

Anonym sa...

Ljusgrå helt klart! Ger mjukast intryck.....och passar bäst till ditt piff!

Mimmi sa...

Visst är det svårt att välja :) Men jag går nog mot strömmen, den mörkare grå längst till vänster är min favorit. Men jag skulle nog ta en vända till i mattaffären och leta efter mattorna med lite högre lugg och inslag av lite blankare nylontrådar, som ger lite skimmer. Lycka till med ditt val vad det än blir :)
Mvh Mimmi

baraetthem sa...

Superfin soffa!! Blir perfekt hos er!
Jag säger mellangrå, den tycker jag var jättesnygg och kommer passa så fint till det andra!

kram fredrika

Anonym sa...

Helt klart den i mitten, så jäkla snygg skimmrande grå, stilren...
En perfekt matta i ett underbart fint hem :)

Kram
Anna.P

Anonym sa...

Kul men svårt med matta:), spontant skulle jag säga den mellangrå- för ibland vill man ha ljusa nyanser o som nu höst-vintertid vill man ju ha lite mörkare tycker jag, därför tycker jag att en mellannyans passar t det mesta!:) mysigt intryck!/ Marie

Anonym sa...

Kul men svårt med matta:), spontant skulle jag säga den mellangrå- för ibland vill man ha ljusa nyanser o som nu höst-vintertid vill man ju ha lite mörkare tycker jag, därför tycker jag att en mellannyans passar t det mesta!:) mysigt intryck!/ Marie

Sanne sa...

Lys grå. Den passer til striberne i dine puder og tæpper. De sorte detaljer træder også mere i karaktér på det vis.
-Og tak for en skøn blog.
Kh. Sanne

Anonym sa...

Helt klart ljusgrå kommer bli sååå bra. ❤