söndag 20 oktober 2013

WELCOME HOME






Welcome Home en inredningsbok med något utöver det vanliga!



Hej finaste ni!




Hur har ni det denna söndag. Här är det tokgrått och regnigt. Vi har spenderat hela söndagen inne, tvättat, målat och bakat en mumsig äpplepaj!

För ett tag sedan fick jag hem Leila's nya bok för att skriva en recension. Jag har nu ett tag gått och klurat på hur jag ska kunna återberätta den på allra bästa sätt, verkligen hur fin Welcome Home är. Jag kanske kommer vara en aningen partisk i frågan, eftersom jag verkligen ser upp till och inspireras otroligt mycket av Leila;)

Boken är egentligen inte bara en inspirerande inredningsbok utan mer en typ av handbok för den som gillar att pyssla i sitt hem och ska inspirera till att på ett eget sätt skapa det hem man själv vill leva i, inte kanske bara direkt göra om sitt hem som Leila's eller som Ulrika Magnusson (som också är en otroligt driven och inspirerande kvinna och som är medförfattare tillsammans med Leila i Welcome Home) hem.




Welcome Home är en riktigt maffig bok med tyngd och en fin vadderad pärm och en vacker markeringsband i cerisrosa siden som sticker ut (ja bara en sån sak, det går jag igång på;), man kan beskriva den som en riktig "coffetable-bok". Bilderna på framsidan gör att man blir nyfiken på att genast öppna den, för att bläddra igenom alla tjocka sidor som är fyllda till bredden med inspiration. Fiffigt nog är den uppdelad i olika kategorier såsom kök, sovrum, bad mm. Varje nytt kapitel har så fint en handskriven överskrift by Leila her self, me like, boken blev genast ännu mer ett personligt hantverk!



Det är väldigt roligt att det inte bara är bilder och text i boken utan även sådan här små planritningar. De är ju perfekta om man själv är i  byggartaget och funderar mycket över hur man ska planera sin ytor, tummen upp för det!



Det här är nog ett av de finaste uppslagen i boken, de här bilderna inspirerar mig. Om jag får önska någon gång i framtiden vill jag med ha ett stort svart klassiskt kök med en köksö:)



Leila och Ulrika ger olika tips för hur man möblerar olika rum, inte bara de som är fyrkantiga eller rektangulära utan även de som har en lite annorlunda form som runda. Du kommer även hitta tips på hur man t.ex. förändrar ett skåp, bygger en säng till en liten skatt och hur man ljussätter sitt hem.



Du hittar även tips på hur man dekorerar personligt, hur man hittar personliga saker och hur man får dom att komma tillrätta i sitt hem. Det kom känns så rätt i boken är att den inte har så mycket pekpinnar-stilen på hur allt ska vara utan att den inspirerar till att hitta sig eget.



Det här är en bok som jag säkerligen kommer öppna många gånger och som jag kommer ha liggande framme. Har du inte skaffat den än så är den ett tips, kanske fin att ge bort som julklapp till någon:) Boken finns billigt här och här men även hos Leila i hennes Generalstore, och då får man den signerad:)



Ha en fin fortsatt söndag nu vänner! Vi ses snart igen!




KRAM







2 kommentarer:

pilotfrun sa...

Ja, den boken har blivit så omskriven! Den verkar gå hem hos de flesta vilket verkligen är en bedrift. Jag måste verkligen ta en kik på den nästa gång jag är i Sverige.
Ha en skön kväll!
Kram
Rebecca
http://pilotfrun.se

Jenny sa...

Ja, den är verkligen fin och bra och bara bäst! Jag fick äran att få min bok signerad av Ulrika på mässan med ett personligt litet meddelande ;) Leilas sign var redan i, men det kändes extra kul att jag fick träffa Ulrika! Det går lite bättre när vädret är grått om man äger den finfina boken!
Kram Jenny