onsdag 9 oktober 2013

MIN NYA HUDVÅRD & HUDVÅRDSTIPS








Såg att ni var några som sa väldigt fina ord om min hy på instagram (@mittvitahus), tusen tack rara ni för det. Just nu känns det som min hy är i absoluta toppform, riktigt återfuktad (även om det är nu den torra perioden börjar:S), len och mjuk och utan blemmor. Men hur gör man då för att få fin hy? Jag kan absolut inte allt men jag ska dela m i n a bästa tips med er här. Ni får gärna tipsa själv i kommentarsfältet om jag missat något som ni själva tycker är superbra:)


1. Drick massor vatten, A och O! (och sluta rök om du nu gör det;)


2. Tvätta dig med rengöring, en bra som fungerar för just din hudtyp (av en hudvårdsterapeut kan du få bra hjälp med att hitta något som passa dig), ajabaja är vanlig tvål!


3. Smörj, smörj, smörj. Använd en kräm som också den avsedd för just din hudtyp. Torr, fet, blandhy, ja det finns maaassor med olika krämer att välja på. Komplettera gärna med ett serum under din dag/nattkräm, det har verkligen för mig som har yttorr hy gjort susen, den är så mycket mer återfuktad nu efter att jag använder serum dagligen. Jag tycker även det kan vara värt att lägga lite pengar på det man använder, dels är ofta produkterna lite drygare och dels så innehåller de ofta bättre grejer än den som är billiga:)


4. Peeling och ansiktsmask, gärna varje vecka.


5. Var försiktig i solen och använd alltid solskyddsfaktor oavsett årstid. Sola ej heller solarium (så som man gjorde som ung och dum;). Jag fick tyvärr pigmentförändringar i hyn under graviditeten i samband med sol och de är verkligen inte så roliga nu:S


6. Unna dig ett besök på en hudvårdssalong då och då (gärna en med certifierade hudterapeuter, som kan hjälpa dig på allra bästa sätt till en strålande hy). Jag tipsar gärna om min favoritsalong här i stan och just nu finns det fina erbjudanden att ta del av där om man vill:)



Jag har ju berättat för er tidigare att jag gjort sådan kemiskpeeling med syra och att jag blev superförälskad i det. Liksom en quickfix på hyn, som förvisso kostade lite, men som gjorde att man efter några dagar kände sig som en len liten bebis i hyn. Numera använder jag också en dagkräm från Teosyal och en Radiant Night Peel som är en 21 dagars nattbehandling med syra (som gör uuunder för hyn, jag får verkligen lägga band på mig för att sluta efter att dessa 21 dagar gått;). Dessa produkter kan jag verkligen varmt rekommendera för dig som är sugen på att prova syraprodukter och som kanske tänker att en kemiskpeeling är något som du skulle kunna tänka dig. (här köper jag mina produkter)


Hoppas ni gillade dagens tips:)



KRAM






4 kommentarer:

anettan sa...

Spännande med nya produkter. Ha en fin onsdag. Kram anette

Anonym sa...

Tack för tipsen och påminnelsen ;-)
Jag använder alovera produkter för de får min hy att må bäst av. Använder också serum varje dag. Så bra huden blir. Sen tål jag tyvärr inte krämer med solskyddsfaktor inte någonstans på kroppen :(
Men peeling och masker är jag dålig på och det med att dricka mycket. Så stort tack för påminnelsen!!
Kramiz och ha fin dag!

/Fia-Lotta

Vitae stilo sa...

Love your tips darling <3

Jag är ju hudterapeut och brukar göra kurer med kemisk peeling, och huden blir ju som ny.... gjorde en för några veckor sedan, så nu är det dags igen!

Puss & kram
Helen
www.vitaestilo.se

Ninelin sa...

Det där med kemisk peeling har jag funderat på men fegar ur in i det sista . . .

Kram N