fredag 18 oktober 2013

KIKA IN TILL ALICE





Hej hej vänner!





Äntligen fredag! Även om gårdagen fick bli slutet på jobbveckan för min del, då jag kom hem till liten febrig tjej (som somnade på min arm i soffan händer ju typ aldrig annars när man är åtta år och fylld med fart och fläkt;). Men efter 11 timmars sömn, lite glass och ompyssling av sin mamma verkar hon vara på benen igen!


Så idag när jag var hemma passade jag på att städa på tjejernas rum (ja för tro inte att det är så städat som det ser ut på bilderna jämt för det är det inte, vi är en helt vanlig familj med helt vanliga barn som stökar till det precis lika mycket som andra barn;). Vi är ju nu klara med Alice rum med och vitt golv där inne gjorde hennes fina tapet (från Intrade kollektionen Un Bisou) ännu finare. Det var som en lugn spred sig i rummet (ja när man inte behöver trampa på en miljard Barbie's som ligger huller om buller öööverallt;).


Knäppte några bilder för att visa er hur det ser ut nu, om ni är nyfikna alltså?:) (fast jag vet inte hur de blev, det känns nämligen som de senaste veckorna har jag och min Canon inte pratat samma språk, eller rättare sagt det blir inte så som jag vill!:S)






Alice myshörna i rummet. Det är alltid svårt med inredning när man är så där lite i mittemellan-åldern. Alice ääälskar rosa fortfarande men det får inte bli för barnsligt tycker hon!



Några av alla hennes Barbie (de finaste enligt henne själv;) förvaras i en fin tygkorg från Mini Empier/200m2. Resten förvaras tillsammans med bilar, hästar, garderober, kläder och massa småplock i två lådor under sängen!



Fina nya elefantkudden som ligger i Ikea fåtöljen kommer med från Mini Empier/200m2. Alice är verkligen förtjust i elefanter, ni kanske sett på någon bild någon gång de små lila heffaklumparna hon släpar runt på (fortfarande!)?


Kaninen hänger med!



Sängbord med förvaringsboxar (bra grejer dessa alltså, speciellt för små fröknar som samlar på allt möjligt smått och gott:). Alice sover också i Beach House lakan - ljusrosa såklart! Sängkappan kommer från Mille Notti/Länna möbler och sänglampa är från Bestlite/200m2.


En helhetsbild, jag vet att ni önskar sådana men jag har bara ett fast objektiv och det är inte alltid lätt då att få till den där helheten;) Ska skaffa mig ett nytt zoom snaaart (bara att det är så mycket pengar när man handlar till en fullformatskamera:)!


Nu ska jag gå och fixa till lite fredagsmiddag här, det blir...mexicanskt! Inte helt oväntat va ha ha?!;)



Ha en fin fredagskväll vänner!



KRAM













14 kommentarer:

Mirre Syr sa...

Oh, galet fint rum din lilla tjej har! Hoppas hon kryar på sig!

En riktigt fin helg önskar jag dig! :)

Anonym sa...

Du har fantastiskt bra smak! Blir alltid så fint!

Mimmi sa...

Vilket trevligt rum men Rosa är inte alltid övergående :) Jag har en 15-åring som fortfarande ska ha rosa med shabby chic och svart och vitt. Så den här mamma har fått jobba lite...

Ha en fin helg.
Mvh Mimmi

Grodmamman sa...

Fint rum hon har!
Här har vi gjort ett röj i dotterns rum nu ikväll och det blev så bra. Hon är supernöjd!:)
Kram

Nazima sa...

Jättefint, helt i min smak och inte helt olikt min 7-åriga tös rum! Det är verkligen supersmidigt med Förvaringslådor uns sängen och man kan stuva undan mycket.
Kramen och tack för all inspo vi får!

Anonym sa...

Toppenfint! Jag funderar också på att byta till Canon från Nikon. Vilken kamera har du, 5dmiii? Upplever du stor skillnad mellan märkena?
Kram Eva

Ann-Sofie sa...

Hej! Jättefint!!! Undrar fortfarande var skrivbordet i Emmas rum kommer ifrån?/Ann-Sofie

MITT VITA HUS sa...

Ann-Sofie: Förlåt missat att du frågat! Mio men det är gammalt och finns ej kvar i sortimentet där!

Kram Mia

Linda sa...

Hej hej.
Så super mysigt rum till lilla tjejen. Vill ha den tapeten till min lilla sessa också.
Så jag undrar vilken ncs kod ni har på de vita väggarna?? =)
Tack för inspirerande blogg!
Ha en bra dag!
Kram

MITT VITA HUS sa...

Eva: En Canon Mark II har jag. Mycket bättre än min förra Nikon jag hade, bytte för dryga året sedan:)

Linda: Det är Nordsjövit på de vita väggarna, den har tyvärr ingen kod men du kan få den blandad i stortsett överallt:) tack för fina ord:)

Kram

M


Anna sa...

Underbart fint! Vart kommer mattan ifrån?

MITT VITA HUS sa...

Anna: Mattan kommer från en lokal mattaffär, modellen heter Lappland och färgen är Kritvit.

Kram


M



Kristin Nygren sa...

Men gud så fint!

Ljuvligt!

Kram

Marina sa...

Verkligen underbart rum. Har två sessor på 4 och 6 och vi har nu bott in oss i vårt hus. Allt var vitt när vi flyttade in och nu är det dags att tillföra lite annat....
Trogen läsare men första gången jag kommenterar. Även följare på instagram famsoderholm heter jag där. (Också sjuksköterska)
Gillar verkligen allt jag ser och läser.
Bara en fråga om sessans rum. Hur stort är det?? Ser så himla rymligt ut på bilden. Tänkte göra en rip of... Heter det så?? Copy paste på min stora tjejs rum men osäker på om hennes rum är tillräckligt stort.
Tacksam för svar. Ha en lovely kväll. Kram