tisdag 8 oktober 2013

JAG ÄLSKAR HÖSTEN





Heeej igen!




Vilken värme det är, här har vi haft 18 grader idag! Man är bara inte så beredd på att det ska vara så varmt ute nu, nu när man precis vant sig vid kylan;) Här på slätten har dock inte solen visat sig idag, utan det har varit ganska grått och trist ute, men varmt. Jag älskar verkligen hösten, just nu precis som den är! Jag är verkligen en höstmänniska:)

Just med hösten är väl också att alla kollektioner som kommer från alla olika märken bara är såå fina. Man suktar ju redan efter sakerna när man ser Formexrapporter och just nu börjar ju allt finnas i netbutiker och i fysiska butiker. Vi är nog många som håller med om att Danska House Doctor denna höst har bland de bästa och finaste kollektionen ever. Jag gillar verkligen massor där just nu, dock inte så mycket koppar-grejerna som jag trott (jag är nog helt enkelt en mer mässing-tjej;), men överlag så är allt verkligen kanonfint! Här nedan kommer en massa inspirerande bilder från House Doctor a/w 2013.




Stylingen på bilderna är ju bara så fin, mjuka pasteller och lite naturmaterial, lite rufft och lite tufft men ändå mjukt. Mina favoriter blir marmorljustaken och de vita enkla papp-stjärnorna, men jag gillar även alla fina små juldekorationen och inslagspappret. På tal om jul, längtar ni?


Ha nu en fin kväll så ses vi snart igen:)



KRAM








8 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Såå mycket fint!
Ja jag längtar, älskar verkligen denna tid vi har framför oss nu med alla förberedelser inför advent och julen.
Har satt en ljusslinga i ett träd på framsidan idag..;-)

Trevlig kväll till dig fina Mia
KRAM

seperti sa...

Här i Helsingborg smyger hösten sig fram, träden är fortfarande gröna och vi har också haft runt 18gr. Haha. Helt tokigt =)

Gabriella sa...

Åh! Så mycket härligt, så fint att få inspireras:)

Vitae stilo sa...

Håller med dig vännen!

Alla fina kläder hösten bjuder på ... Å all inredning man vill ha.. Hösten är dyr ;-)

Kraaaam
Helen
www.vitaestilo.se

Mirre Syr sa...

Ja, underbar inspiration du bjuder oss på ! Gillade också marmorljusstaken! :)

Välkommen in till mig och tävla om nya CLEAN- parfymen! :)

Helenas enkla vardag sa...

Jag håller också med, iallafall när solen skiner. Tycker inte om regn och blåst. Håller också med om att det är otroligt mycket fint nu till hösten. jag har snöat in mig lite mer på koppar, men nu skulle jag vilja ha lite mässing också, men går det att blanda?
Kram helena

alexochcarin sa...

http://alexochcarin.wordpress.com/2013/10/05/fortjust-i-massing-ljus-och-vissa-kopior/

Jag är oxå mer en mässing tjej:)

kram!

Anonym sa...

Fina bilder o ett väldigt vackert hem!
Vart har du hittat bilderna? Är nyfiken på bla etiketterna som sitter på paketen...vart kan man tänkas hitta dem?

Tack för att du inspirerar till inredningslust :)