måndag 21 oktober 2013

DEN PERFEKTA KRYDDKRUKAN





Jag vet inte hur många gånger jag har varit inne på Strandvägen och kikat efter denna lilla kruka, tyvärr har jag alltid fått svaret - nej tyvärr den är slut, men den kommer i lager igen... någon gång snart igen! Men nu, nu hittade jag den i lager (äntligen!) i Svenskt Tenn's webshop. Vips så blev inte bara en utan två mina, en liten med tillhörande mässingfat och en i mellanstorleken med tillhörande mässingfat:) Visst blev det fint med den guldiga saxen från Hay som matchade perfekt i den lilla krukan, den är förövrigt perfekt att knipsa örterna med när man lagar mat och vill ha allt väldigt lättillgängligt.




God morgon måndag!




Sovit gott? Jag sover så bra på natten just nu och vaknar nästan alltid riktigt utvilad, även om jag i regel har väldigt tidiga mornar. Ibland är man ju inne i sådan där perioder när man verkligen sover urdåligt och det är ju såå trist:S Jag tror att ha minskat på allt socker drastiskt och långa Pw's gör sitt till att jag mår alldeles strålande toppen och sover hur bra som helst just nu:)


Idag är det måndag och en ny vecka ligger framför oss. Vi här i hemma siktar på att få väggarna färdigmålade och börja med golvet (soffleverans närmar sig ju med stormsteg:)


Önskar er en fin start på nya veckan vänner!



KRAM






18 kommentarer:

feliciamarthe.com sa...

Love it!
Har saxen och underlägget själv. Det är ju bara för underbart...

feliciamarthe.com sa...

Love it!
Har saxen och underlägget själv. Det är ju bara för underbart...

Anonym sa...

Var har ni köpt saxen ? någon webshop eller ?

Johannas nya blogg sa...

Supersnyggt!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Jag har köpt saxen på Lindholms här i stan för ett år sedan, den finns även på bla. Artilleriet och Länna möbler, googla Hay + sax så hittar du den:)

Kram

M



Casa of Mia sa...

Så snyggt, kram

Carin sa...

Supersnyggt, skapar villhabegär ;)

Anonym sa...

Hej!
Vilken kruka på Svenskt Tenn är det? Ser bara en som ser beige ut med ett litet emblem på... av Erika Pekkari - är det den du har på din bild? Din ser så vit och fin ut...

MVH Marit

MITT VITA HUS sa...

Marit: Det är den, den ska vara vit i färgen men är lite mer åt det beiga hållet, enblemet syns nog inte pga. att det var så ljust i köket när jag fotade bilden, men det är där:)

Kram

M

Anonym sa...

Vad har du gjort för redigering med denna bild? Bara kontrast och ljus eller har du actions och isf vad? Gillar det blåaktiga och klara i bilden och skulle vilja kunna skapa detta på mina barnbilder från vårt dop.

Tack på förhand!

Karro och King :) sa...

Kul, ibland ska man ju ha lite tur :) Fin är den :)

Malin S sa...

Verkligen fint matchat!

Anonym sa...

Tack för tipset! Har krukan sedan tidigare (köpte först den vita men färgen skar sig mot vårt vita kök så jag bytte färg) och nu har jag även saxen! Kram L

Gabriella sa...

Åh så fin! Och vilken tjusig sax. Härligt när man kan klippa av lite örter så där ja:)

baraetthem sa...

Superfina och skulle gärna få komma hem till mig:)

Kram fredrika

Mittgodastefinaste sa...

Jättesnyggt! Vilket bra tips att ha en snygg liten sax i krukan med örter! Jättefiffigt!

Kram Jenny

LOPPISLIV sa...

Kanonsnygga krukor, och så charmigt med saxen till, passar så bra!!

Ohhhh vad fint det blev i din dotters rum när golvet blev vitt, tapeten och det rosa kommer fram på ett helt annat sätt, verkligen snyggt!!

Tack också för fina tipsbilder från Leilas nya inredningsbok, den ska jag beställa pronto nu, en must have ser jag :-))

Kramelikram Paula

Ninelin sa...

Så snyggt! Passar perfekt :-)

Kram N