tisdag 10 september 2013

SÅ INSPIRERANDE HOS ENKLA TING






Ett av de mest inspirerande ställen jag varit på är hos Kajsa på Enkla Ting i Helsingborg/Vallåkra. Även om du har lite längre att åka kan jag lova dig att det är värt ett besök!



Hej vänner!



Här är det fortfarande krassligt och min hals är inte kul alls just nu! Jag försöker kurera mig med repriser på tv'n under duntäcket och med laptopen i knät. Idag blir det en hel del bilder här från helgen och från söndagens inspirerande utflykt till Kajsa (som också var med oss på bloggträffen på Piazza på lördagen, den får jag berätta mer om lite senare:). Kajsa har jag nog i stort sett följt och haft lite kontakt med i alla de dryga fem åren jag bloggat. En av mina favoritmöbler här hemma som jag köpte för flera år sedan kommer faktiskt just från Kajsa och hennes Enkla Ting:)

Jag vet inte nu hur jag ska förmedla den känsla man fick, men det var en av de mest fantastiska inspirerande butiker jag någonsin varit i. Inte nog med att butiken var så inspirerande utan samma känsla fanns i hela trädgården, cafét och den stora köksträdgården där ute på den skånska slätten och för att inte tala om huset, ja vilket hus. Man kan snacka om en röd tråd där ingenting var utelämnat åt slumpen och där några verkligen hade lagt hela sin själ i sitt arbete.

Nu får ni kika på bilderna. Jag har hur många som helst och jag kan tyvärr inte lägga upp alla här men här kommer i alla fall ett ganska stort gäng:) Tyvärr kan jag inte bjuda er på lukten och värmen av blåsten, musiken i butiken, den mjuka varma spinnande lilla katten på fårfällen (dit alla besökande barn drogs som en magnet), smaken av den goda lunchen (där Kajsa's Syster gick ut och plockade solvarma tomater direkt från växthuset och även salladen till, bara en sån sak), Kajsa's värme och glädje. Men ni får försöka föreställa er, eller helt enkelt bege er dit:)






Vad säger ni? Visst ser det helt amazing ut!?!:)



Önskar er alla en fin tisdagskväll nu. Vi ses snart igen!




KRAM








19 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Jaaaaa, helt galet totalt amazing!
Rinde Kajsa i somras o kollade öppettider när vi var i Skåne. Dessvärre passade inga tider för oss just då, men ett besök dit SKA det bli någon gång! Underbart ställe och vilka fina bilder du tar sötMia!

Kramar
Adela

Anonym sa...

Helt fantastiska bilder du bjuder oss på! Du borde satsa mer på fotandet;)

Kram

Ina sa...

Hej!

Ja, vad konstigt, jag bor I Malmö och har hade tänkt köra inom i söndags, men det blev annat i Helsinborg i stället.
Men jag har ju nära så det får bli en annan helg.

Vi har flera liknande mysiga ställen här i Skåne.....så det har ni inte i Avesta trakterna ?

Med vänlig hälsning,
Ina fr Skåne

MITT VITA HUS sa...

Ina: Jag bor inte i Avesta;) tror du misstar dig med butiken som ligger där, jag är inte samma sak som den:) Besök gärna Kajsa när du får tid, superfint ställe:)

Kram

M


LIVSGLITTER sa...

Jisses, man blir ju inte lite förälskad. Gud så mycket fint, och hon är verkligen duktig på att bygga upp en vacker miljö ♥

Casa Loda sa...

Ja det är helt fantastiskt där. Var där en gång för ett par år sedan när vi bodde nere vid västkusten. Vi var där lite senare på hösten och jag minns att det var så mysigt då med en brasa tänd inne i öppna spisen. Då var inte caféet öppet men vi fick i alla fall gå in och titta hur det såg ut där. Och Kajsa är ju också en himla go tjej!

Hoppas du kryar på dig snart!

Kram
Annika

Tinas lilla vrå sa...

Såg helt amazing ut! Många goa och fina saker det fanns. Väldigt fina bilder också. Kry på dig nu.

Kram T

Jessica sa...

Hej!
Ja visst är det underbart hos Kajsa, Som sagt, det är svårt att förmedla känslan man får när man är där. Men man tar med sig känslan hem och en stor dos inspiration och utan tvekan en påse eller två med fina fina prylar. Vi åker dit några gånger om året. Du måste åka ner när det är mys inför julen. Då är kaminen tänd och butiken är fylld med en massa mys och härliga dofter och man vill stanna kvar där länge länge länge..
Krya på dig!
Kram från Svedala

Annica sa...

Underbart! Önskar ibland det vore närmare till Skåne!
Härlig inspiration i alla fall!
Krya!
Kram Annica

Enkla Ting sa...

TACK snälla söta Mia!!! Vilka bilder, måste nypa mig i armen för att påminna mig själv att allt detta är MITT... Hoppas vi ses igen, och en stor krya på dig kram till dig!!! Kram

♥ Fyra årstider sa...

Håller med Mia, helt galet fint där!

Kram Lotta

Anonym sa...

Jättefina bilder! Tack för dem! Förstår att du blev inspirerad! Synd att man bor så långt därifrån.
Jag får väl gå en sväng till Zetas o drömma lite i stället...
Hälsn Anette i Segeltorp

Anonym sa...

Ser helt otroligt vackert ut! Vilket ställe! Hoppas kunna besöka det en dag, nu var det nog 8 år sen jag var i Skåne.

Du har tagit jättefina bilder.

Sofia

Johannas nya blogg sa...

Efter att ha tittat på dessa bilder önskar jag mer än tidigare att jag inte bodde längst upp i Norrland. Skämt å sido, jag älskar att bo häruppe men, jag saknar verkligen att det inte finns ställen som ex Enkla Ting att kunna besöka.
Tack för att du visar oss dessa vackra och inspirerande bilder.

Johanna

Anonym sa...

wow wow wow, ser helt fantastiskt fint ut och bilderna du tagit, kan inte vara bättre knäppt. Man får snudd på känslan som du beskriver det. Jag vill med åka dit nu:)

Fia sa...

Vilket ställe, riktigt vackert åt varje väderstreck ♥ Det får bli ett mål att dra till Skåne nästa semester;)) Kram fia

Anonym sa...

Vilka otroligt fina bilder. Duktig du är! Kajsas butik är helt underbar och du har fångat känslan i dina bilder! Bor i norra Sverige men åkte till butiken ändå förra sommaren, och kan säga att det var värt varenda mil. // Eufrosyna

Gabriella sa...

Underbart, underbart på dina bilder! Vilket paradis minsann:)

pillan sa...

Åh herregud vad mycket fiiint!! Sitter här och nästan dregglar ;) Måste vara omöjligt att gå tomhänt därifrån!!

Njut din helg och hoppas du känner dig piggare, Kram PIllan