måndag 16 september 2013

NYA SOFFAN ÄR BESTÄLLD (TJOHOO!)







Höstens finaste kuddar kommer från Chhatwal (spanade in dessa redan på bilderna från Formexmässan så ingen blev gladare än jag när jag såg att bästa butiken Esq i stan här packade upp ett helt gäng förra måndagen:) och kommer bli så snygga i vår nya soffa.



Tjing måndag!



Ja ni hör rätt, nu är soffan beställd och det känns så himla himla bra! Det blev en klassisk svängd Howard från Englesson i kritvitt tyg (tyget är helt avtagbart fast vi har stora barn nu som inte kladdar i soffan + att dom har en billig ikea-soffa att husera sig i med alla små vänner i tv-rummet i, så den här godingen får vi ha för oss själva och förhoppningsvis ska vi väl inte behöva tvätta den så ofta;). Nu är det bara att vänta i en evighet, tills den kommer och jag får gå loss på piffet:). Förresten tack alla för er input i tygvalet, jag kan säga att det var grav ångest ett tag men nu när allt är klart känns det helt rätt:)

Nu måste jag bara finna en fin matta med till allt, tips mottages tacksamt:) Har spanat in några på vår andra fina affär här i stan 200m2 och sen såg jag en himla massa fina på Artilleriet. Men det där med matta är svårt. Vi måste nästan vänta tills soffan kommer för att se vad som passar bäst. Men vi är ganska överens om att vi vill ha en mjuk, lite mörkare, ej mönstrad matta. Som sagt tipsa gärna om ni sett någon fin!


Ha en fin start på veckan nu, så ses vi!



KRAM








13 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Å det kommer bli skitsnyggt hos dig!!

Kram Lotta

Helenas enkla vardag sa...

Vad kul med ny soffa. Synd att man får vänta så länge bara. Dom där kuddarna skulle gärna få pryda min soffa också.
Kram Helena

Anonym sa...

Kommer bli sååå fint i nya soffan:)

Gabriella sa...

Så roligt med ny soffa! Kan tänka mig att det blev en del grubblerier först, är ju så svårt med färg och så. Och kuddarna ser underbara ut, härligt att få piffa sen!:)
Kram

Anonym sa...

Bra val! Klassisk Howard är alltid bara såå snyggt. Elegant!

Linda sa...

Spännande!

Vi köpte en svängd förra året, fast en ljusgrå. Och letar fortfarande matta. Har haft alla möjliga hemma på prov, men hittar ingen som passar. Extra svårt också med formen på soffan. Spännande att se vad ni väljer :)

Mvh Linda

Anonym sa...

svart/vita mattan från rusta som alla talar/bloggar/fotar nu!

Mimmi sa...

Kul att höra att det inte bara är jag som har matt-problem. Har ängnat låååång tid åt att försöka förstå varför det inte finns mattor som är en halv oval eller 1/4 rund...
Men hade jag varit du, hade jag letat efter något grått - duvblått.
Lycka till med alla dina val, men jag misstänker att hur du än väljer så väljer du rätt. För du har känsla för det där :)

Kram Mimmi

Anonym sa...

Grå jute-matta från Tine K Home! Se exempel här: http://www.inreda.com/blogg/2011/07/matta-jute-fran-tine-k-home/

Lycka till!

Hälsningar,
Mia från Gävle

Anonym sa...

åh älskar Howard sofforna, det kommer bli kanon fint!!! Vad spännade att se bilderna sen :-) Tycker mycket om din blogg och du verkar vara så jordnära som person! Men en sak varför har du tagit bort länkarna till dina favoritbloggar, jag tyckte det var så bekvämt att först besöka din fina blogg och sedan klicka sig! vidare till de andra bloggarna :-)
kram Mia

Anonym sa...

Det kommer bli så fint såklart!! En annan fråga: du har alltid så snygga kläder på dig när man ser glimtar av dig här och på insta. Kan du inte visa lite klädinspo? Både lyx och budget:-) Behöver tips och tycker att du har så bra smak!

Ha en fin kväll!

Kramar från Hanna

Karriärkvinna sa...

Vad roligt! Det ska bli kul och se hur den ser ut på plats! Må så gott!

camilla sa...

Åh så fint det kommer bli Mia! Du har så hemtrevligt och fint. Chhatwal-kuddarna har jag också spanat in men kan inte bestämma vilket mönster jag vill ha! :)

Ha en bästa onsdag!

Kram Camilla