torsdag 19 september 2013

MÅLA MÅLA MÅLA






Slipa, grunda och måla och så måla lite till! Ser ni även att väggen där har fått lite ny färg?! Ja grått är verkligen det som gäller i höst och jag är supernöjd med den här milda helt neutrala grå vi valt till Emma's rum! Updatering: Färgkoden på Emmas vägg heter NCS S2000-N (det finns massa fina grå neutrala färger, kolla efter de som heter NCS S0500-N, S1000-N, S2000-N osv. Ju högre nummer ju mörkare men fortfarande neutral dvs. drar inte åt blått eller gult eller grönt...).



Tjingeling!




Nu är jag lite ledig igen efter jobb några dagar. Så skönt!! Att gå upp tidigt på morgonen är verkligen mitt värsta, så ingen är gladare än jag när vi får sovmorgon och kan ta det lite lugnt innan skolan börjar och de små måste släppas iväg.


Här hemma går projektet framåt (trots att det känns som det tar hundra år och allt är totalt upp och ner kaos här i vårt hem:S) och det blir så fiiint. Min dröm har verkligen varit vita golv, så ingen blev gladare än jag när N sa att han gick med på vita golv på övervåningen:)


Nu dags att fixa det sista här inför morgondagen, för det är nämligen så att det är en viss söt liten Emma som fyller år då:)



Ha en strålande torsdag!




KRAM








5 kommentarer:

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Såå fint det verkar bli! :-) Nämnde för min sambo om ert beslut, då jag traggat lite om det här hemma, så vi får väl se om han ger med sig ngn gång. :-)
Men en fråga vad har ni för golv på ovanvåningen, som ni nu målar?
Kramizz Laila

Anonym sa...

Färgnummer på den grå tack:)

Anonym sa...

Hej!
Ja, gärna vilken grå färg ni använder... sååå svårt att hitta rätt nyans...
Tack på förhand!

Lena

Mimmi sa...

Ja, visst är det fint med de rena grå färgerna. Men jag känner mig sorgligt ute när jag läser detta. Har precis tapetserat över mina väggar med grå S1000 och har nu silver/vitt med lister i grå S3000. Eller om jag ser positivt på det hela jag är kanske före min tid. Det blev fint hos dig i alla fall :)

Mvh Mimmi

Anonym sa...

Undrar hur ni slipade golven? Riktigt golvslip el räcker det att rugga upp med sandpapper??