söndag 15 september 2013

IDAG KÄNDE JAG DEN PÅ RIKTIGT & MASSA PROJEKT PÅ GÅNG

 
 
 
Ja, jag kände idag att nu är den här. Hösten! Det ligger en kyla i luften och alla löv har börjar dingla ner från träden och landskapet har skiftat i färg. Men det är väldigt vackert och jag älskar verkligen hösten på alla sätt och vis!
 
 
 
 
 
Hej på er alla fina!
 
 
 
 
Här är läget lite bättre (ingen feber eller så men fortfarande lite ont i halsen). Jag har saknat er i några dagar, men det har bara varit så mycket annat på gång att jag inte hunnit kika in här alls! I går var det tjejefest i stan vilken jag åkte på ett tag, men det blev tidigt hem eftersom jag legat däckad hela veckan och orken fanns inte riktigt att partaja "all night long" om jag säger så:) Sen har jag dragit igång en himla massa projekt här hemma i helgen! Ni förstår äntligen äntligen ska golven få bli vita (nja inte alla, men på övervåningen blir det helt vitt, där nere blir det bara vitvaxade. Något annat går inte han här hemma med på;), tjohoo ni förstår inte hur glad jag är! Vi har börjat i Emma's rum, men hon önskar lite annat på väggarna med så det gör vi först:) Lovar visa er mer när inte allt är total kaos här:)
 
 
Hoppas ni har en fin söndag!
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 



5 kommentarer:

M sa...

Oh, vitmålade golv är jag så sugen på. Men alla avråder oss.. Vad har ni för trägolv under som ni målar på - parkett, laminat eller furuplank eller liknande?

Isn't she lovely sa...

Oh det kommer bli såå snyggt!
Snyggt men "avslöjande" :)

Har själv vita golv på övervåningen och det "gör" verkligen ett rum.

Kram från Öland!

MITT VITA HUS sa...

M: Ja det är säkert inte det bästa att göra med golven. Nej alla säger likadant till oss, men några säger att det är helt ok och att det går jättebra att göra det så vi testar och kör! Vad är det värsta som kan hända, att man får byta golv och det är väl itne hela världen:) Nej så länge som jag drömt om vita golv;) Det är på vanlig parkett vi målar för att svara på din fråga:)

Öland: Ha ha det är det säkert, men det är ju bara sååå snyggt:)


Kram tjejer


M


pilotfrun sa...

Vi hade vitmålade golv i vårt förra hus i barnens rum. Det är ett sekelskifteshus och originalgolvet (plankor) låg kvar som vi slipade och målade. Det blev fantastiskt fint. I resten av huset slipade vi golven och hårdvaxade dem i en mörkbrun färg. Jag kan absolut rekommendera vitmålade golv. OM det är märken du är orolig för så går det bra att bara stryka över med färg någon gång ibland.
Kram
Rebecca

Anonym sa...

Hej!

MItt råd är att inte måla vitt på ett parkettgolv. Vita golv kräver så mycket städning allt syns... ska du veta minsta smula och det blir fula svarta märken som syns överallt när färgen släpper när man målar. Jag har haft vitmålad parkett och det blev inte så bra faktiskt... Jag skulle hellre välja att lägga in ett ljust trägolv direkt eftersom du skrev att du lägger in det om det inte blir bra att måla... lägg in direkt och spar tid och pengar är min rekommendation.Men städa det får du göra.. det vill jag lova med ett ljust golv :)
Ha det bra!
Gina