lördag 31 augusti 2013

VITT, VITT ELLER VITT?!







God morgon lördag och sista dagen i augusti!



Hoppas ni sovit gott mina kära bloggläsare:)


Idag tänkte vi kanske att vi skulle ta och beställa vår nya soffa. Vi måste ju nämligen ta och bestämma och beställa snart om vi vill ha vår nya soffa innan jul (vilket vore mycket trevligt!)!

Men det här, det är det svåraste jag vet! Några av er har redan sett tygproverna (visade på instagram här om dagen) och vet att jag tokvelar. Vitt är liksom inte bara vitt och det är en vit soffa vi vill ha. Från att ha valt mellan en massa tyger (det finns verkligen flera hundratals olika varianter:S) så har vi kommit till tre alternativ vi gillar. Alla är i en bomullsblandning och ska vara helt avtagbart på nya soffan och gå att tvätta i maskin. De är nästan lika vita men har lite olika struktur. Den från Borås Cotton är lite grövre vilket jag är rädd för kommer se för maffigt och grovt ut. Den är dock behandlad för bästa smutsavstötning. Hot Madison-tygen kändes gudomligt att sitta på. Linara är nog den vitaste (lite missvisande på bilden här på grund av dagsljuset från fönstret) och jag vill ju ha vitt, inte åt gult håll. Gaahhh jag har beslutsångest grande...


Vad ska ni göra för skoj idag då?:)



KRAM









13 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon! Borås cotton tycker jag går bort helt! Den är trist och vanlig. De andra två ser snygga ut bägge. Tack för en härlig blogg med otroligt mycket snygg inspo!

Anonym sa...

God morgon! Håller med ovan att Borås Cotton känns alldeles för vanligt men de andra två ser fina ut bägge två men ska jag välja en så lutar det nog mer åt Hot Madison. Blir så nyfiken på vilken modell på soffa ni valt? Vilken storlek har du på den superfina zebrakudden? Tack för en underbar blogg! Ha en fins helg!

Anonym sa...

God Morgom

Jag skulle ta Linara, just för att den är vitast av dem alla. Har själv en kivik från ikea och vit är bara så fint men med två barn med smutsiga fötter blir soffan lortig. Klokt att välja avtagbar och tvättbar klädsel. Längtar att få se resultatet.
/Patricia

Merete sa...

Fine alle tre, men jeg ville nok gått for Linara, den hviteste hvite :-)
Lykke til med valget, gleder meg til å se!

Fin lørdag!
Merete

Vitae stilo sa...

Hej fina Mia!

Har inte varit in till dig på några dagar, fy på mig! Men som vanligt helt fantastiska bilder <3

Svårt det där med sofftyger, jag köpte ny soffa i vintras och ville ha en vit, men det blev en ljusbeige till slut, men mycket för att den används varje dag, till soffa och ibland till "säng".

Kom ihåg att säga till när det är dags för ett besök på 200 kvm...

Önskar dig en fin lördag hjärtat <3

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

anettan sa...

Vitt är ju så snyggt men det funkar inte med hundar och annat kladd........annars hade jag gärna haft det. Önskar dig en fin lördag. Kram Anette

Mimmi sa...

Att få flera vita möbler att passa ihop är skitsvårt, det blr alltid någon som er smusig ut. Men jag skulle gå på den från Borås Cotton. Den är mest förlåtande och strukturer ger fler nyanser och då blir det lättare att få andra vita saker att passa till :)

Lycka till!

kram Mimmi

Ninelin - we remember moments sa...

Vi har snarlik Linara här hemma, med huset fullt av barn. Fungerar perfekt. Över förväntan. kram N

Anonym sa...

Jag hade tagit den vitaste. Bra med avtagbart tyg. Vi köpte en vit soffa med icke avtagbart tyg och det var det dummaste man kan göra. Har i och för sig fårskinnsfällar där man sitter, men ändå. Nästa gång blir det vitt men med avtagbart så det går att tvätta. Köpte en vit fåtölj som tyvärr med tiden gulnade. Därför blir mitt råd vitaste vitt. Gult är fult när det är menat som vitt.

Kram från Skåne

Anna sa...

Jag skulle tagit Linara - den allra vitaste! Ser fräscht ut och blir så där krispigt vitt och snyggt!! Lycka till med ditt val!! Alltid lätt att ge andra goda råd .. Vet själv hur man är när man ska välja till dig själv - då blir man osäker, fast man egentligen vet vad man vill ha och vad man tycker om!! Lita på ditt goda omdöme och din goda smak så blir det perfekt!! Kram från grannfrun

Anonym sa...

Åh, jag vill också ha vita soffor, men ack så opraktiskt. Vi har vita i skinn (och de är ändå avtvättbara/mindre känsliga än tygsoffor. De blir lätt smutsiga, främst från att kläder färgar av sig. Så se till att alltid ha filtar där ni sitter, och drick ej rödvin i soffan! :o)

Men tips på hur man håller de fina emottages tacksamt, för det är SÅÅ snyggt med vita soffor.

KRAMAR från en som älskar din blogg!!

Emma sa...

Som vanligt jättefina bilder som ger inspiration.

MITT VITA HUS sa...

Hej tjejer!

Jag tackar det ödmjukaste för era ord om mina beslutsångesttankar, ni är för goa som orkar skriva ett par rader till mig med vad ni tycker:) Borås Cotton kan jag säga är precis i färgen som Ikeas tyg Blekinge vit som finns till både Kivik och Ektorp (och kanske fler modeller). Den kommer det nog inte heller bli (nej vi kom aldrig till skott och beställde i helgen, vi får ta det i vecka!).


Men åter igen STORT TACK för era tankar:)


Kram


M



Helen snaaaart - eller hur?:)