söndag 25 augusti 2013

STOCKHOLM TUR & RETUR






Det är något visst att se sina egna bilder så här, dessutom i väldigt fint sällskap:) Dessutom hittad jag en reklamfolder med ungefär samma bilder inne i butiken Baazar, vilket gör mig så stolt att jag nästan spricker en smula!


Hallo vänner!



Som ni kanske såg, ni som följer mig på instagram, att vi jag och mannen igår tog oss till Stockholm. Dels för lite hålla-handen-egen-tid och dels för att fortsätta vår soffjakt. Det var en snabbvisit bara, inget fancy direkt, men ack så trevligt.






Baazar i Barkaby har väl inte direkt samma känsla som butiken i Sävsjö, men den är ändå proppad med alla vackra möbler och ting, och det är väldigt lätt att fördriva en bra stund med att klappa på antika vackra brudskåp och undra över deras historia.


Sen efter Baazar begav i oss mot, det vi kom för, mot Länna Möbler som vi hört skulle ha ett riktigt bra sortiment av den soffa vi är på gång att införskaffa.


Vet inte om jag egentligen berättat för er vad vi letar efter, men i alla fall, vi vill ha en "Howard" soffa till vårt vardagsrum. Men det är så svårt att bestämma sig, storlek, stoppning, tyg osv. Så nu har vi provat och provat, pratat och pratat med säljare och nog kommit fram till modell och stoppning. Dock återstår det svåraste. Tyget, det är bara det som är kvar att bestämma (vi som var så inne på svart från början har nog gått åt helt motsatta håll!!). Nu i veckan ska det komma en hög med tygprover, sen så!



Såklart tog vi en sväng om bland alla prylar i butiken med. Ett måste, de har ju allt som man sett och som man velat klämma på:)



Någon liten grej kan ha fått följa med hem;)


Önskar er en fin fin söndag nu! Här är det dags att fortsätta ta tag i hemmet, hanns inte med i fredags. Dessutom gapar kylskåpet helt tomt så det måste fyllas på innan nästa jobb-vecka startar:)



KRAM







2 kommentarer:

Maria i Lilla villa vita sa...

Så mycket fint du visar, älskar den blågrå soffan du visar. Står på min önskelista!

Lycka till med alla val, det kommer bli superfint!

Kram Maria

Helenas enkla vardag sa...

Det är verkligen inte lätt att välja färg på soffor. Lycka till, det blir nog bra vilket som.
kram Helena