söndag 25 augusti 2013

LITE NYTT HEMKLICKAT







På sommaren handlar jag nästan ingenting till hemmet, man är ju så mycket mer ute än inne. Nu så här däremot på början av hösten är det annat. Då är det mycket roligare att boa in sig nu, tända nya ljuslyktor, mysa upp i soffan med en ny gosig pläd eller en ny kudde och sånt. Den här kudden, på bilden ovan, ska få vara fin i vår nya soffan (när den kommer). Zebra är verkligen tokhett just nu, inte bara i sommar utan nu i höst med. Kudden fann jag på Cushionmehappy.se och jag valde en annan storlek än den på bilden. Den storleken på bilden får bli nästa inköp så fort den kommer i lager igen!




Tjingeling!




Oj oj vad den här söndagen sprang iväg fort! Nu känns hemmet så där tipp topp fräscht igen efter storstäd (hann till och med putsa av alla fönster:) och vi behöver inte tänka på det på en vecka och kylskåpet är fyllt med nyttigt och gott för hela veckan efter storhandlingen. Kan knappt säga det nog men det är nog bästa hemmakänslan med nystädat, att så här på kvällen få slå sig ner i soffan tända några ljus och ladda om. Mitt hem är min borg, här hämtar jag ju kraften igen efter tuffa jobbdagar och jag vill verkligen ha fint omkring mig, både på ytan men även i lådor och skåp som den pedant jag är. Jag vet många kanske retar sig, men jag städar inte och har inte fint hemma för andras skull utan för mig egen och för min familj.

Jag vet inte ni kanske är som jag eller inte?!




Lite nytt till köksväggen. Kunde inte låta bli att klicka hem hela den här boxen med suuuperfina posters. Fann den på Drythings.se och den där som ligger överst Oyster, den kommer definitivt komma upp med en vit ram så fort den landar i brevlådan.



Ha en fin fortsatt kväll nu kära bloggvän!




KRAM









9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul! Två för mig helt nya webshopar! Zebrakudden signade jag mig för i 50x50 direkt! Inte billigt men såå fiiiin! Tack söta för tips! Du skriver väldigt härligt och inspirerande måste jag säga. Jag kan verkligen känna njutningen i att tända ett härligt doftljus när huset skiner och blänker så där. Hemmet ska vara ens borg - så är det!

Anna-Lena sa...

Kul att du också fastnat för zebratrenden - jag bloggade precis om mina zebrakuddar från H&M. Ett riktigt fyndpris på dem så jag var bara tvungen, trots att det inte kanske riktigt är min stil :-)

Anonym sa...

Hej! När vi var på ett besök på artilleriet så fanns zebrakuddarna där exakt likadana, sa då till min man att såna kuddar ville jag ha!! Älskar att fixa nytt till hemmet till hösten och göra en riktig höststädning så det är fint överallt!! Kram Angela på Gotmark Design.

LIFESTYLE by Sessan sa...

Mmmm underbara posters, hade gärna fått bo på mina väggar <3

Kram på dig finaste

Gabriella sa...

Åh vilken fin kudde, så härlig! Och det där med att ha rent och snyggt och välstädat gillar jag med. Det gör att mitt inre blir lugnt och städat också:)

L i s a L i n d q u i s t sa...

Sååååååå fin blogg & så härliga detaljer du har! :D

Anonym sa...

Låter underbart med ett välstädat hem! Det är verkligen superskönt när allt är rent och fint! Jag hade ambitionen att ha välstädat hela semestern men efter några semesterdagar borta så ballade det snabbt ur och sen dess har det sett ut som ett bombnedslag. Jag ska nog ta en storstädning när jag kommer hem från jobbet! Tack för påminnelsen :)

Sofia

Anonym sa...

Blir lite nyfiken, vilken kudde köpte du? Tack för allt du delar med dig av i din fina blogg!

MITT VITA HUS sa...

Sofia: Vassegod;)

Anonym: Jag köpte Zebrakudden i stl. 30 x 50 cm. hur fin som helst. Nu väntar jag på att 50 x 50 ska komma in i lager igen:)

Kram


M