måndag 12 augusti 2013

FULL FART & SNABBFIXAD MIDDAG I KVÄLL





Dagens snabba middag som är en favorit jag älskar och nog aldrig tröttnar på - ceasarsallad!



God kväll!



Äntligen har jag landat i soffan! Phu det har varit en busy busy dag minst sagt. Mannen började jobba idag och där med blev vi tjejer hemma själva, jag vaknade tidigt eftersom någons klocka ringde och oj det är man inte van vid ha ha.  Idag hade jag lovat en tur på stan (dags att inhandla lite saker till skolstarten) och sedan hamnade vi hos en fin vän. Helt plötsligt blev klockan halv sex och inte ens en tanke på middag. Jisses vilka sena vanor man fått på semestern, nog dags att försöka ändra lite på det;) 

Fick bli en snabbfixad ceasarsallad till oss till middag idag. Gudar så gott det är! Minst i familjen äter det dock inte så där fick det bli fullkornspasta och korv!




I Stockholm, förra veckan, hamnade vi ju på Svenskt tenn (ett måste om man är i storstan eller hur?!;). Fick bli fina elefanter som fick följa med hem därifrån, underlägg och några paket servetter. Det fina "bless this house" underlägget har legat i ett paket lääänge, det är en present till mig själv bara för att:). Så i kväll, för att liva upp denna måndag lite, så dukade vi fint inne vid köksbordet med tända ljus. Tänk så lite som kan göra det så mysigt!



Nu dags att invänta mitt nya favoritprogram - Million Dollar Listing på trean (kl. 22, har ni sett det? Hur kul som helst:).



KRAM






7 kommentarer:

Vitae stilo sa...

Lite god och mysig tjejmiddag <3

Hoppas vi kan ses snart och shoppa inredning ;-)

Kram
Helen

Anonym sa...

Wow vad fint dukat!

Jenny sa...

Hej Mia!
Jag läser ofta här inne, men är lite dålig på att kommentera. Vad otroligt gott det såg ut med sallad. Jag glömmer alltid bort att man kan göra något snabbt och enkelt, som en sallad till kvällsmat.

Roligt med lite inköp inför skolstarten. Hoppas det är något kul du vill visa upp? Alltid roligt att få lite inspiration.

Ha en fin dag!
Kram/
Jenny

http://jennysvitarum.blogspot.se/

H`s enkla vardag sa...

MMM ser supersmarrigt ut och snyggt på bordet också.
kram Helena

Gabriella sa...

Underbart gott med ceasarsallad, det var länge sedan jag åt! Det får det bli ändring på:) Så fin dukning!

MITT VITA HUS sa...

Jenny: Kolla in på instagram, där finns en liten sneak peek på vad tjejerna fick för gympakläder:)

Kram


M


Jenny sa...

Hej Mia!
Jag såg att du la upp bild där :-). Roligt med nya gympakläder inför skolstarten, det är alltid lite roligt att förbereda inför hösten, som en liten nystart.

Ha en fin dag!
Kram
Jenny

http://jennysvitarum.blogspot.se/