fredag 2 augusti 2013

EN SOMMARDRINK PÅ TERRASSEN






Jag har typ två favoritdrinkar på sommaren. En av dom är Strawberry Daquiri och ikväll (efter en hel dag på stranden i solen och efter att ha tagit milen rundan) satte vi oss i kvällssolen på terrassen med en sådan och jag kan säga att den smakade helt perfekt en kväll som denna:)


Detta behöver du för att göra en Strawberry Daquiri:


Frysta jordgubbar
Ljus rom (ex. Havana Club, Bacardi)
Citron eller Lime
Sockerlag
Sodavatten


Mixa ihop jordgubbar ca 4-6 st/drink med rom och en skvätt citron och lite sockerlag (självklart gör man den så stark som man själv tycker, men jag brukar tycka 4cl rom räcker alldeles förträffligt). Kör i mixer några minuter. Jag brukar späda den lite med soda vatten när jag hällt upp, garnera med en färsk jordgubbe.



I morgon ska det visst bli ytterligare en underbar sommardag, så vi hoppas på det eller hur?:)


Nu blir det lite filmmys i soffan (innan jag kommer somna riktigt gott) och ni får ha en fortsatt fin kväll!




KRAM






9 kommentarer:

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Ser smarrigt ut, en av mina favoriter också! :-) Dock kör vi en lite mer förenklad variant och utesluter sockerlag och har florsocker i istället. :-)
Fortsatt trevlig kväll! kram Laila

Gabriella sa...

Ser läskande gott ut! Härligt:) Jag gillar också strawberry daquiri men dricker det väldigt sällan, man kanske får ta och köpa hem så att man kan göra sig en själv:)
Önskar dig en fin helg!
Kram

Ninelin sa...

Så god. Drack senast när jag hängde med familjen på Ocean Club ;-) kram

Maria i Lilla villa vita sa...

Drinkarna ser verkligen läskande ut!

Trevlig helg!

Kram Maria

dnyahuset sa...

Den drinken såg ljuvlig ut!

Mirre Syr sa...

Oh, så gott det såg ut! :)

ved siden av sa...

Mmmmm...du og du, nå som sommeren er på hell....;) får krysse fingrene for en varm kveld til, for dette så godt ut!

anettan sa...

Mums vad gott. Drinkar med jordgubbar tillhör mina favoriter. Kram Anette

Hermina sa...

Så gott! En sådan tror jag minsann får det bli till kvällen.