onsdag 14 augusti 2013

EN MASSA INSPIRATION




Inspiration finns överallt och vi alla finner den på olika ställen. Jag personligen, jag tycker nog bloggar (som mina absoluta favoritbloggar den här, den här, denna och den här som är fyllda till bredden med den absolut bästa inspirationen från suuuperduktiga kreativa damer. Dessa var mina fyra absoluta favoriter som jag läst/följt lääänge, men du finner fler av mina fina favoriter på min blogglista här till höger på bloggen), butiker magasin och resor ger mest inspiration. Men så är det det där med att sortera alla intryck, finna en väg i allt man ser (en väg som ständigt förändras men ändå har en grund!).

Jag har haft mitt Pinterest konto väldigt länge, men det var i våras någon gång när jag kände att all inspiration bara var som bortblåst. Tyckte att allt bara var "same same" och lite halvtrist som jag verkligen satte mig ner och tänkte nu ska det bli ordning där, på pinterest med mina bilder och jag ska istället för att samla bilder i inspirationsmappar på datorn (vilket kan ta en gigantisk plats som man kan behöva till något annat) ge mig på att pinna på riktigt. Och vet ni? det är hur skoj som helst och man kan i flera timmar bara försvinna in i alla bilder (kan ibland inte uppskattas direkt av övriga familjen, men om man bara pinnar lite t.ex. precis innan man somnar så kanske inte de märker så mycket;), hitta bilder från en helt annan kontinent som man kanske aldrig skulle funnit annars och nu kan jag säga - jag är helt hooked! Totalt! Jag älskar mina "boards" och har snart kommit upp i en runda släng tvåtusen pinnade bilder + jag har hittat några andra riktigt braiga favoritpinnare att följa.



Pinnar du? eller du kanske vill kika in hos mig? Pinterest hittar du här och till mig hittar du genom att söka på "Mitt vita hus":)



KRAM








7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har loggat in men förstår inte riktigt hur man ska göra... Kan du förklara lite kanske...

Linda

Frida Snor & Glamour sa...

Jag bockar och bugar IGEN för att du är världens gulligaste!! Dina ord får en ju att keep it up!!
Puss & ha bästa dagen!

MITT VITA HUS sa...

Linda: När man hittar en bild man gillar så finns det två sätt, antingen "gillar" man den med hjärtat, typ som på facebook. Då sparas den bland dina gillade pins. Eller så sätter man en "pin" på den, alltså klickar på pin-knappen och väljer den. Där kan man redigera texten, skriva kanske vart man hittade den eller ge cred eller tagga med det man gillar i bilden t.ex.. grå vägg. Sen väljer man vilken "board" man vill spara pinnen på t.ex.. om man döper en till kök och så sparar man alla fina inspirerande köksbilder i den mappen. Man kan ju själv givetvis pinna vilka man bilder man vill från Internet, t.ex.. säg att du gillar en bild på min blogg och vill spara den;) då installerar du en pin-button på din dator till att börja med. Sen när du är på min blogg och ser den där bilden på mitt kök som du kanske vill spara i din köksmapp så trycker du på pinknappen du installerat på din dator (jag har min i raden ovanför websidan där jag har andra snabblänkar), nu kommer alla bilder upp från min blogg och då väljer du den du önskar genom att trycka på den röda pinterest märket som visas när du för pilen över bilden. Ett litet fönster till Pinterest kommer nu öppna sig, där kan du beskriva vad du gillar samt välja vilken mapp bilden ska hamna i. Hoppas du förstod, du hittar säkert en manual på just Pinterest med:)


Kram


M


Weronica - En mammas dag sa...

Det var sannerligen ett celebert sällskap man hamnade i - stort tack för det! Jag började entusiastiskt med Pinterest hösten 2011, men slutade ganska snabbt också. Jag kände att det hela höll på att sluka mig lite :). Ibland blir jag sugen på att börja igen. Och det är ett nöje att följa fina bildflöden, som ditt. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Mkt fint av dig!:-)

Anonym sa...

Är beroende av Pinterest!!! Kan lätt bli sittande flera timmar där. Har visst pinnat över 14 000 bilder nu *ooops*
Skulle vilja pinna bilder från Instagram också (är visst lite Instagram-beroende)*oooops igen*
Tack för en trevlig blogg!
Mia

Liie sa...

Mycket fina boards du har, du verkar gilla vitt precis som jag :) Men jag har inte förstått varför man ska följa någon på pinterest, men nu följer jag dig (tror jag i alla fall, klickade på follow all, var det rätt?) så får jag upptäcka vad som händer när jag följer någon, super :)