tisdag 20 augusti 2013

DÅ KÖR VI TISDAG








Tjing!




Dags att kicka igång den här tisdagen då! Jag kör jobb idag med, men med lite senare start än vanligt, vilket är riiiktigt skönt (ändå var jag så trött när klockan ringde 5.30 pip! att jag trodde jag skulle dö en smula:S).  


Nu gäller det att ta vara på de små sakerna här i livet, i vardagen, för att orka med jobb- och familjelivs snurret. Små saker som gör att dagen lite lättare, till exempel när en morgonrufsig liten skatt kommer upp på morgonen och säger åhhh mamma vad jag saknade dig igår kväll när du jobbade, eller att luften kändes så där ljuvligt sensommrig, klar och hög, igår när jag cyklade hem från jobbet och att det faktiskt var lite skönt att ta på sig en kofta just då. Att få tända de där ljusen vid middagsbordet och sitta ner tillsammans och prata om dagen som varit, att ha saknat varandra även om det så bara har varit några timmar ifrån varandra, just det! Att ta vara på de där små små sakerna i vardagslivet som gör att veckan går så lätt, så lätt och gör att det snart är helg igen:)




KRAM







5 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant! Man ska verkligen ta vara de små sakerna i livet, det förgyller!! Hoppas du får en kanon vecka.. Kram

Ninelin - we remember moments sa...

Klart det är så, det gäller att inte ”springa för fort”. Ha en fin dag. kram N

Anonym sa...

Så fint du skriver!
//Elisabeth

Gabriella sa...

Vilket fint inlägg! Så tänktvärt, man behöver påminna sig ibland:) Det låter mysigt det du beskriver. Tack för orden!
Kram

Anonym sa...

Tack för fina ord som säger så mycket.
Hälsn Sofi