lördag 8 juni 2013

PRINSESSBRÖLLOP & DE VACKRA PIONERNA

 
 
 
 
 
Det här, det är livet. Att kunna få gå ut i en tunn sommarklänning, barfota och plocka underbart vackra pioner i sin egna lilla trädgård.
 
 
 
 
Hej vänner!
 
 
 
Vilken ljuvlig junidag det har varit idag!
 
 
Hann ni se prinsessbröllopet? Jag kikade såklart lite grann och jag måste bara säga sååå vacker hon var H.K.H Madeleine. Klänningen var så underbar och precis hennes stil tycker jag, gillade spetsen på den massor. Fast sötast av dom alla var nog ändå lilla Estelle (och hennes lilla stol där i kyrkan:), eller hur?:) 
 
Denna ljuvliga junidag gick sedan snabbt över i kväll här  och nu är klockan egentligen alldeles för mycket och jag borde krypa ner i den renbäddade sängen bums, men innan jag gör det bjuder jag er på några bilder från vår pionrabatt. Den är verkligen helt fantastisk nu (även om den inte riktigt är klar. Har nämligen tänkt att den ska få mer grönt mellan pionbuskarna, men har liksom bara inte hittat vad!).
 
 
 
 
 
Våra fem buskar (som står i ett soligt torrt söderläge) har verkligen växt till sig ordentligt bara på ett par år och det är så roligt att se att de verkligen tar sig. För varje år blir det fler och fler blommor.
 
 
Jag såg att någon frågade vad denna sort heter. Tyvärr har jag ingen aning eftersom det är halva svärfars buske (pioner går utmärkt att dela på). Vacker som tusan är den.
 
 
 
Finaste vasen Dagg fylld med ljuvligt doftande vita - svagt rosa pioner.
 
 
Nu säger jag natti natt och sov gott. Vi ses snart igen!
 
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 

10 kommentarer:

Ulrika sa...

Oj, vilken mängd pioner det blivit hos dej =) Det är verkligen en favoritblomma och roligt att kunna plocka in från egen trädgård! Det lär dröja hos mig, men till slut så... Lycka till med trädgårdsplanerna =) Hälsning Ulrika

H`s enkla vardag sa...

Ja lyllos dig! Mina är absolut ite lika frodiga som dina!sådet blev ett besök hos grannen som har så fina pioner! Hoppas mina blir ståtliga med tiden!
Kram helena

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Underbart!
Älskar verkligen pioner, men våra är inte så kraftiga än så jag vill inte plocka från dom..men snart så kanske jag också kan göra det..:-)

Må så gott
KRAM

Weronica - En mammas dag sa...

Pampigt! Mina tappra buskar som bara är något år är inte i närheten, men om några år kanske :) Vackra bilder! Fin söndag!

Fia sa...

Bara älskar dina bilder idag. Eller ja alltid :))
Underbara pioner. Önskar mig en rejäl buske :)

Kram Fia

Ninelin sa...

Missade bröllopet helt. . . men har haft en underbar långweekend i Barcelona. Kom hem till blommande Rhododendron. . . kram

Anonym sa...

Jisses vilka underbara bilder. Gärna mer trädgård här:)

Kram Maria J

mammaxtre sa...

Vilken lyx att kunna plocka pioner i sin egen trädgård!

Prinsessbröllopet, var magiskt. Kikade på reprisen igår och är glad för att jag tog mig den tiden. Allt var vackert!

Ha en fin måndag

anettan sa...

Jag såg faktiskt inte bröllopet, tänkte att de kommer att visa det ändå men jag tittar nästan inte alls på TV.... Ha en fin start på veckan. Kram Anette

Maria at inredningsvis sa...

Skönt inlägg och härliga sommarbilder:)

Om du vill ha ett gott annorlunda tårtrecept kan du kolla in min blogg:)

Ha en härlig vecka

LOVE Maria från inredningsvis.se