söndag 2 juni 2013

HEJ SÖNDAG


 
 
 
 
En liten bit av hötorget hemma hos mig idag. Älskar pioner, de är de allra vackraste blommor jag vet och snart snart slår mina egna ut.
 
 
 
Hej raringar!
 
 
 
Här är luften kvav och vi väntar visst på åska om man ska tro väderrapporten. Till och med med en varning:S Jag gillar verkligen verkligen inte åska, jag ryser i hela kroppen av det burr!

Idag är det vanligt söndagslunk för oss men igår var det annat. Då var vi i storstan, min fina vän A och jag och våra två stora tjejer. En riktigt mysig dag:) Vi besökte tennet (såklart!), åt på Vapiano (jisses så gott det var), Zara-shoppade till tjejerna, PUB-shoppade till oss och botaniserade vackra blomster på hötorget (varför-i-hela-friden-kan-vi-inte-ha-lika-bra-torghandel-här-hemma!?). Vi hade visst prickat in vår tur samtidigt som Stockholm-maran och det var mycket folk överallt, dock såg vi inte en enda löpare!


Nu ska jag fortsätta min söndag här och ni ni glömmer väl inte fina tävlingen?:)



KRAM









8 kommentarer:

H`s enkla vardag sa...

Köpte också Pioner på Hötorget när jag var där sist! Ca 50 kr för 10 st, inte dåligt. När jag skulle köpa i blomaffären här hemma så tog hon 39 kr/st. Så det blev ingen affär. Här har det mullrat lite långt borta och någon liten skur bara!
ha en bra start på veckan.
kram Helena

Fia sa...

Pioner är så enkla och fina. Vill ha en pionbuske hemma.
Och vasen, den är bra vacker alltså.

Kram Fia

Gabriella sa...

Underbart med pioner! De är så vackra. Lät som en härlig dag ni fick ihop=)
Kram

Ninelin sa...

Jag väljer hellre tulpaner (i början på året) från torget. Många. Men det har en fantastiskt utbud. Fint med blommor. kramis N

Anonym sa...

Wow!

Anonym sa...

Hej !
Pioner är underbart. Är vasen från Svenskt Tenn eller har du hittat en " look a like" någon annanstans??

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Det är en Dagg från Tennet:)

Kram

M


alexochcarin sa...

Otroligt vackert med pioner!
mvh
Carin