onsdag 12 juni 2013

DEN SVARTA DÖRREN

 
 
 
 
 
Äntligen är den svarta dörren på plats i planket som binder ihop huset med garaget. Det blev väldigt väldigt bra, för om det är något vi har saknat här i huset och i trädgården så är det lite mer inramning och insynsskydd.
 
 
 
 
Hej onsdag!

 
 
 
Redan mitt i veckan och idag känns himlen så där osäker, precis som om det ska börja regna när som helst. Igår däremot var det en riktigt fin kväll med klarblå himmel och vi satt på torget, jag och mina fina kollegor och drack ett glas vin och hade mycket trevligt.
 
 
Idag visar jag bilder på något som har varit på gång länge men som inte blivit av förens nu. När vi byggde planket var det med i ritningen en svart dörr som skulle sitta där och ge oss lite mer inramning på tomten. Men så här i nybygge blir man lätt hemmablind och saker blir inte alltid som man tänker sig och vi hittade inte riktigt den låsanordning vi sökte. Så det tog ett tag men nu så, nu är den på plats. (Tack rara du Weronica för inspirationen och för vi fick komma bort och kika på er dörr)
 
 
 
 
På andra sidan av planket mot vår terrass och baksida blev det nästan som en liten innergård. Jag siktar fortfarande på att någon gång kunna ställa en liten bryggeri-grupp från Grythyttan där. Det skulle bli riktigt fint!
 
 
 
Hoppas ni får en fin dag!
 
 
Vi ses!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 


25 kommentarer:

Anna sa...

Suck så fint :)!

KRAM

Anonym sa...

Det där blev ju kanonbra hos er! Fina bilder!

Kram

Anonym sa...

Jättefint!!! Jag måste få fråga vart krukorna med hortensian kommer ifrån?? Tack på förhand! :)

Anonym sa...

Jättefint!!! Jag måste få fråga vart krukorna med hortensian kommer ifrån?? Tack på förhand! :)

Anonym sa...

Jättefint!!

Får man fråga vilken kulör ni målat huset i?

/anna.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Tack rara:) Krukorna köpte jag förra året på Plantagen.

Anna: Kulören på huset heter Trägrå 1 och kommer från Nordsjö. Den har inget specifikt nummer utan heter bara så. Mycket vitare än klassisk 0502 och jättefin, vi är supernöjda med den.

Kram

M


Jessica - Svart på vitt sa...

Riktigt fint! Tufft med svart dörr!
Kram

anettan sa...

Det är jätte fint.....och snyggt med en svart dörr som bryter av. Kram Anette

http://mylifeinamerica-elin.blogspot.com/ sa...

Stiligt! Alltid lika fint hos er Svenskar! Ni har verkligen stil!:-)

paula sa...

Stort gilla på detta!
Det svarta dörren blev "pricken över i" :)

Anonym sa...

Den svarta dörren matchade perfekt till er svarta ytterdörr:) Håller med kommentaren ovan, verkligen pricken över i:et där i planket!

Fin kväll fina du!

Kram Maria J

Anonym sa...

Verkligen jättesnyggt med den svarta dörren.
Skulle vara kul om du ville visa från lite längre håll också, så man får en helhetsbild lite mera :)
Kram Anna

Casa of Mia sa...

Väldigt snyggt, kram

Gabriella sa...

Åh så fint! Charmigt. Verkligen härligt med det svarta som bryter av! Och gillar den fina vita hortensian i den stora krukan=)
Kram

H`s enkla vardag sa...

Snyggt med svart dörr mot det vita. Det har vi också och vi är också super nöjda.
Kram Helena

Emma - white avenue sa...

Det blev ju superläckert!! Älskar handtaget! Ha en ljuvlig kväll!! Kram Emma

Anonym sa...

Å min son köpte ett hus i veckan , och det hade en innergård. Det vore väldigt tacksam om du ville ta några foton ,med ett vidare foto för inspiration. Tackar på förhand. Ser jättefint ut./ Eva

Anonym sa...

Jattefint, kan du inte visa mer bilder, helhetsbilder fran er tradgard, please!!!!
Skriver fran San Francisco darav inga prickar over vissa bokstaver.
Kram Monica

Weronica - En mammas dag sa...

Så fint det blev! Jag tycker himla mycket om min svarta dörr jag med!

Ninelin sa...

Det blev jättebra! kram

Anonym sa...

Jättefint och exakt den låsanordning som vi är ute efter! Var kan man hitta det / vad heter tillverkaren?

MITT VITA HUS sa...

Eva och Monika - Ska försöka fota lite mer bilder, så håll utkik:)

Anonym - Den kommer från Habo, vi beställde hem den till ett byggvaruhus här i stan. Det är den perfekta låsanordningen!


Kram


M



Anonym sa...

Hej! Vi tycker ert plank och er svarta dörr är superfint och skulle vilja göra liknande till vårt hus! Hur har ni gjort dörren? Eller har ni köpt den? Tack på förhand /Sandra

MITT VITA HUS sa...

Sandra: Vi har byggt den och planket själva. Ram och sen plank utanpå på dörren, beslag från Habo.

Kram


M


Anonym sa...

Tack snälla för snabbt svar! Vi ska påbörja vårt plankprojekt i helgen:-) Hoppas det blir lika fint som ert!

Sandra