fredag 17 maj 2013

TÄVLING - VINN FINA PRODUKTER FRÅN AGNES AMELIA





Tjingeling fredag!



Nu är det dags för den fin fina tävlingen där du kan vinna ett paket med blandade produkter till ett värde av hela 1000 kr hos Agnes Amelia. Whoop whoop, vilken toppenvinst eller hur:) Hos Agnes Amelia hittar du Voluspa, La:Bruket, Maison Belle,  och massor massor mer härligt doftande produkter!



För att vara med (busenkelt som vanligt;), gör bara så här:


1. Berätta om din absoluta favoritdoft i en kommentar här, det kan tex. vara ett doftminne, ditt favorit doftljus eller kanske bara en mysig liten nyfödd bebis som du tycker luktar godast i hela världen!:)

2. Gilla Agnes AmeliaFacebook (om du inte har Facebook kan du anmäla dig till nyhetsbrevet här istället).



Tävlingen pågår tom onsdagen 22 Maj kl. 22.00. 



STORT LYCKA TILL!







Detta inlägg är i samarbete med Agnes Amelia.

71 kommentarer:

Elin Nyholm sa...

Gillat och klart.
Min favorit doft är: Crisp Champagne:-)

Anonym sa...

Åh vad mycket mysigt och fint det fanns inne i shoppen :)
Vet inte hur du menar med doft om du menar favvo doften inne hos dom i shoppen eller om du menar allmänt. Men jag tror du menar allmänt så jag svarar så och håller tummarna för det.

Svårt att välja en men doften av sommar som kommer omkring mitten av juni,när man är på landet en solig och varm dag, all blomdoft blandat med havet och strand doften. Finns ju inget direkt namn för doften men den är underbar tycker jag. Jag längtar så tills dess, men snart är den här :))

Mvh Sofia Å

Kristin Johansson sa...

Men oj vilken fantastisk tävling!
Klart att jag måste vara med.
Min absoluta favoritdoft är obeskrivlig men alla mammor vet nog om den, doften av ens lilla bebis. Trots att det kanske inte alltid bara kommer så söta saker från dem, som luktar mindre trevligt, är bebisdoft det mest fantastiska som finns. Framför allt sina egna barnsbebisdoft.
Tyvärr försvinner den alltför fort och jag önskaratt man kunde spara doften i någon fin liten ask och ta fram och sniffa på.

:)

Kram Kristin

Hanna Lindahl sa...

Hej!
vilken härlig tävling!
Min favoritdoft är doften av blommande skånska rapsfält. Då vet man att sommaren snart är här!
Gillar på Facebook :)

Hanna Lindahl sa...

Hej!
vilken härlig tävling!
Min favoritdoft är doften av blommande skånska rapsfält. Då vet man att sommaren snart är här!
Gillar på Facebook :)

Marita sa...

Oj vilken kanontävling. Det finns ageamså många härliga dofter men den jag gillar mest är nytvättade kläder som hängt ute. Håller tummarna nu.Ps. Tack för superblogg och fina bilder på Insta.

Septemberflikka sa...

Det finns många härliga dofter som små bebisar men min favoritdoft är när man lånar en T-shirt från mannens garderob och den luktar av honom.

Gillar på FB (Petra Ekholm)

kram

Jenny sa...

Åh, vilken underbar tävling. Älskar Agnes Amelias sortiment. Diskar för närvarande med La:Brukets citrongräs och Rosmarin. Känns som om jag är i dofthimmlen var gång jag diskar.

Ska jag välja en favoritdoft måste jag dock säga nyfödd baby. Med en 6 veckors liten kille i famnen kan jag inte säga annat. Den där stunden när man får upp sitt mirakel i famnen, gosar in sin näsa mellan öra och axel och bara insuper sin baby är oslagbart. Där och då faller man handlöst förälskad och man är för alltid förlorad

Anonym sa...

Åh vilken rolig tävling. Det finns inget som slår doften av vita pioner en varm sommardag. Gillar på fb :-). Kram Ewa

Massi sa...

Tjena:)

Min favvis är crisp champagne, mums!

Det första som dyker upp i huvudet när det gäller doftminne är ju såklart min son men jag har ett annat från när jag va liten, jag känner igen det sååå väl.
Min mormor hade alltid alltid alltid juicy fruit tuggummi i sin väska, det lukta alltid om henne och jag tyckte det va den underbaraste lukten i världen :)

Tack för en rolig tävling, jag gillar på fb!

/marsella Johansson :)

Anonym sa...

Men vilken härlig tävling,
Agnes Amelias har ju ett
helt sagolikt sortiment...

Favoritdoften då, det måste
bli smultron. Varma, solmogna
smultron, som plockas och
stoppas direkt i munnen, mums!
Och smultron som växer här
på Gotland, de doftar och
smakar helt enkelt bäst!

Gillar sen tidigare på fb..

Ha det så fint/Marie
ragna_marie@hotmail.com

Malin L sa...

Vilken bra tävling!

Mitt bästa doftminne är från när vi fick kliva in i vårt nybyggda hus och allt doftar så härligt nytt. Vi hade längtat så länge efter det som vi drömt om, vårt egna hus precis som vi ville ha det!
Lägenheten vi bodde i innan var sunkig och inte alls trevlig. Spelade inen roll hur mycket man städade avloppen i badrummet det luktade illa ändå.

Har anmält mig till nyhetsbrevet! :)
Trevlig helg!

Kristin sa...

Oj sicken tävling, vill inte missa!!
Just måste jag säga nyklippt gräs!! Grannen har precist klippt sitt:)
Ljuvlig doft.
Kram Kristin

Gun-Britt Karlsson sa...

Hej, gillar på facebook och får redan nyhetsbrevet. Dom har många fina produkter.

Jag har ett doftminne från 70-talet då jag studerade i Schweiz. På morgnarna hade vi praktik och jag promenerade till min praktikplats och sen dess så tycker jag att doften som blir när en storstad vaknar under vår/sommar är väldigt speciell och jag påminns ständigt om tiden i Schweiz.
Hälsningar
Gun-Britt

Anonym sa...

Jag har flera favorit dofter varav mina barns och min mans är oslagbara. Men ett annat så här i semestertider är doften av semester och värme när man kommer fram till ett efterlängtat resmål och går av planet. Värmen och dofterna som slår emot en. Löften om nya upplevelser och härliga dagar tillsammans med de allra bästa, sin familj.
Bästa helgen önskar jag dig!

Gillar gör jag på FB

Elisabeth

Nazima sa...

Vilken trevlig tävling!

Mycket fint i sortimentet inne hos Agnes Amelia som tilltalade mig. Gillat!
Min absoluta favoritdoft är doften av syren en ljummen kväll på senvåren, finns det något ljuvligare?

Bodil J sa...

Kul med tävling, klart man vill vara med!

Doften av bebis slår nog alla dofter i världen men min favorit näst efter det är Clean cotton, fräscht och krispigt.

Håller tummar & tår!

annariittaoberg@yahoo.se sa...

Perfekt tävling för mig som har ett bra doftminne och älskar att omge mig med goda dofter. T ex varje gång jag ser parfymflaskan YSL Rive Gauche så påminns jag om min bröllopsdag på 70-talet (35 år sedan nu i sommar- still going strong!). Eller min senaste favorit parfym från Lancome - La vie est belle - kan man säga det bättre!

Catarina Quick sa...

Sol och sommarvind torkade sängkläder ihop med nyduschad solbrun hud är helt klart min favvodoft. Tack för en mysig blogg!

Anonym sa...

Jag har gillat på FB och jag delar gärna med mig av min favoritdoft: När junikvällen gör himlen rosa, luften är ljum och stillheten lägger sig i vår trädgård då avger vår doftschersmin den mest fantastika doft du kan tänka dig. Att då lägga sig i hängmatten en stund och bara lyssna på alla sommarljud och insupa den där söta doften - Det är något jag längtar till hela vintern!

Nu hoppas jag på tur så att jag kan välja någon produkt som luktar (nästan) lika gott som vår schersmin :-) MVH Helena C

Anonym sa...

Det finns inget bättre än att komma hem till mitt föräldrahem. Där doftar det trygghet, lugn och kärlek.. Svårt att förklara den speciella doften...

I min lägenhet doftar det olika voluspa i varje rum.. Fantastisk.. Man får ett leende på läppar när man kommer hem.. Mm
Crisp champagne men även mango doftandes hemma hos mig... Lovely
//Frida_ski@hotmail.com

Anonym sa...

Hej
Min favoritdoft alla kategorier är vanilj! Om jag inte visste bättre skulle jag kunna äta både läppbalsam och ljus med doft av vanilj :)
Tyvärr så klarar inte resten av min familj detta med att allt som köps hem tex tvål bodylotion osv luktar samma samma så en vinst skulle göra att jag "vågar" testa något annat!

Har anmält mig till nyhetsbrevet.
Trevlig fredag kväll.
Annelie N

På Selmas gata sa...

Måste ju vara med och tävla, jag gillar den butiken skarpt!:)

Har även "gillat" på FB.

Min doft:

Kanel. Bara ordet får mig på gott humör. Kanel i doftljusen jag älskar att tända. Kanel som den obligatoriska kryddan på risgrynsgröten till jul. Kanel i den koppen varm mjölk jag dricker varje kväll innan läggdags. Kanel som sänker mitt blodsocker vilket är perfekt för en diabetiker som jag.

Jag har alltid trott att det är smaken som jag dras till men efter ett "smaktest" (som min faster fick hela släkten med på en julafton:-)) så har jag nu lärt mig att det inte smakar något. Det är verkligen doften av kanel som gör mig lugn och glad. Så utan att tveka en sekund så svarar jag: kanel är min speciella doft...

Anonym sa...

Att borra in hela ansiktet och fylla hela kroppen med doften av en fullt utslagen ljust rosa Sarah Bernard pion,det slår nästan allt tycker jag. Under den korta blomningsperioden ser jag till att tanka mitt doftminne ordentligt så att minnet av doften stannar kvar nästan hela året. Men jag är väldigt nyfiken på att testa om de fina doftljusen från Voluspa kan mäta sig med doften och kan fylla tomrummet när blomningen är över och vill gärna ta chansen att vinna dem.
Gillar förstås på fb!
Kram från Anna

my home and me sa...

Jag älskar faktiskt doften av nyklippt gräs...! Det är nog en av mina absoluta favorit doft. När jag känner doften så känner jag sommaren sprida sig i hela kroppen. Det är nästan en obeskrivlig härlig känsla. Kram

Anonym sa...

Favoritdoft...min favorit är nyss upptäckt.
Hastade in på Arlanda på Victoria secret o köpte en doft.
När vi kom fram till hotellet öppnade o doftade ordentligt så luktade den så gott, körsbär och persika, en perfekt blandning och min favorit doft.
Kan inte få nog.
För mig luktar den sommar, sol och ledighet med familjen, dvs en liten bit lycka.

Ska gilla på fejjan oxå.
Kram Sofi J

Therese L sa...

Min absoluta favoritdoft har alltid varit densamma, ända sedan jag var liten. Doften av min mamma är den mjukaste och varmaste doft som finns! Ändå fast jag nu är över 30, så är det mammas doft som alltid gör mig avslappnad och trygg.


Gillar AA på Facebook

Anonym sa...

Citrongräs är min absoluta favoritdoft. Köpte ett doftljus som luktade citrongräs när min första son föddes. Nu är det snart dags för honom att få en lillasyster och då vill jag göra samma sak. Den här gången blir det L:a Brukets doftljus.

Jenny M

Anna sa...

Bäbis luktar ju alldeles underbart, likaså hundvalp....och nybakade kanelbullar och nag champa....jag skulle kunna hålla på i evigheter, kan inte bestämma en...
Har gillat på Fb.
Ha en fin helg.

Kramar Anna

Ellinor sa...

Underbar tävling!
Tänk att få vinna och välja massa fint ur shoppen...!
Mitt bästa doft minne är som många andra när vår lille son låg på bröstet. Varm, klibbig och doftar underbart.
Som vi längtat!
Nu har vi 2 små underverk.
Älskar att ligga och lukta dem i håret när de sover!
Lycka!
Anmält till nyhetsbrev!
Kram

Anonym sa...

Bästa doftminnena från barnsben är nyklippt gräs och sommarregn på sommarvarm asfalt.
Gillar på FB.
Håller tummarna! /Jennifer

Anonym sa...

Mitt starkaste doftminne är när jag var yngre och bodde hemma hos mina föräldrar i deras hus. Minns så tydligt när jag vaknade upp på helgerna och hur det doftade kaffe ända upp till ovanvåningen. Dricker inte kaffe själv men doften av det får mig att tänka på ledighet och helg. Då har man tid för att äta en stor frukost tillsammans med familjen och mysa till det lite extra. /Lina Sandell

Anonym sa...

Favoritdoft, nja kanske inte doft direkt men dock lukt. Tänk en tidig morgon på våren och det luktar skit ute efter böndernas slit, ja det är något speciellt för då vet man verkligen att det är VÅR.
Har så klart redan nyhetsbrevet från Agnes Amelia - toppenbra!
Kram Catarina

Anonym sa...

Jag älskar doften av nytvättade sängkläder som torkat ute i sommarvinden. /nanne

Anonym sa...

Min favoritdoft är sommaren. När man vaknar upp med öppet sovrumsfönster och känner doften av varm sommar ute... Underbart!

Med vänlig hälsning,
Heléne

Therese sa...

Jag har gillat dem på facebook!

Absoluta favoritdoften är ju såklart en nykläckt bebis som man äntligen får upp på bröstet efter nio månaders längtan. Bebisen luktar så mjukt, nytt och sött. Just nu sitter jag och bakar bebis i magen och bara längtar efter att få sniffa den där lukten igen! Bara 6 veckor kvar om bebisen kommer som uträknat. :)

MVH Therese Pettersson.

Anonym sa...

Jag har anmält mig till nyhetsbrevet!

Känns konstigt att skriva nu när vi har riktigt högtryck på västkusten men min favoritdoft är doften precis efter ett sommarregn. När luften fortfarande är varm men friskare än innan, blommorna kvicknar till efter soliga dagar. Den doften är min favorit! Kan nästan känna den när jag skriver detta...

Nu håller jag tummarna!
//Kerstin

Ida sa...

Min absoluta favoritdoft är Lavendel ute i trädgården när man går kvällsrundan och plockar undan efter en dag i solen och vattnar köksträdgården som är omgiven av lavendelhäck.
Det doftar så intensivt men ändå milt- helt ljuvligt!
Gillar på Fb såklart!
Kram

Anonym sa...

Hej!
Vilken härlig tävling :)
Det finns en doft för mig som är nästan oslagbar och det är doften av nytvättat!
Jag tvättar gärna och ofta, som sagt lukten är underbar!
Kram från en glad pitebo :)

Anonym sa...

Min absoluta favoritdoft är en ljum sommarvind som drar genom vår blommande schersminbuske en kväll i juni.

Jag har anmält mig till nyhetsbrevet.

Mvh
Anna-Klara

Anonym sa...

Åhh vilken underbar tävling för både kropp och själ :)
Det finns två dofter som slår allt annat i hela världen. Dels så är det bebis, som de flesta andra mammor älskar jag denna doft. Sen så är det dom gyllene gula rapsfälten. Dessa hav av solsken får mig att tänka på min pappa (som tyvärr inte finns med oss längre), när jag va mindre och vi gick ut med hunden mitt bland dessa fält. Eller när man åkte på pappas motorcykel och bara andades in rapsens doft, ljuvligt.
Det får mig att tänka på sommar och min älskade pappa <3
Kram
Anna (annaliljekvist@hotmail.com)

Anita Marsy sa...

Dofteni skogen efter regnet...eller varför inte under själva regnandet...friskt, grönt, fräscht och helt enkelt underbart!
Anita Marsy på FB.

Lina sa...

Ja är hemskt gärna med.
Både gillar på facebook & får deras nyhetsbrev sedan innan - Lina Eckerström

Jag älskar morgonen när dottern vaknar och kommer in till oss, kryper upp i vår säng och kramas & pussas. Då luktar hon som bäst.
Hur ska man förklara det ? Lite nyvaket, småsvettig med mogonandedrräkt. Så underbart.
Tiläggas bör ju att det är endast hon som luktar perfekt på morgonen.. uppskattar inte mannens morgonandedräkt tex.. haha :)

Håller tummarna hårt.
Ha en fin dag !

linaeckerstrom@hotmail.se

Sandra G sa...

Min favvo doft är doften av jul! Ingefära, nejlika, apelsin och kanel i en härlig blandning... Jag har gillat på Facebook också :)

monica kvarnström sa...

Jag har svårt att välja bland alla favoritdofter, mitt luktsinne är jätteviktigt för mig som att lukta på en bebis, eller att gå ut efter en regnskur i skogen då det är så där friskt och krispigt, det är livskvalitet.

Pernilla W sa...

Hej, jag har länge varit nyfiken på dessa produkter men har ännu inte testat, så det är klart jag vill vara med i utlottningen :)
♥ vad slår en bukett med nyplockade liljekonvaljer... Denna doften kan fylla ett helt rum ;) ...och jag kommer ihåg när jag var en liten skoltjej och min mamma och jag tog cyklarna för att åka till vårat liljekonvaljställe för att plocka en bukett liljekonvaljer till min fröken. Det gjorde jag varje år till skolavslutningen på lågstadiet.
♥ Gillar sedan tidigare på fb (Pernilla Wamsjö)
♥ Nu håller jag tummarna Såååå, hoppas med lite tur att jag Agnes Amelias produkter får testa På!!!

Anonym sa...

Min favoritdoft är gräs. Grönt nyklippt sommargräs slår det mesta i doftväg :-)

Jag gillar redan Agnes Amelia på FB sedan tidigare, så jag anmälde mig till nyhetsbrevet istället.

Elisabeth McCann
psychedelic6@gmail.com

Anonym sa...

Nyklippt gräs är det bästa på hela sommaren =)
Älskar det!!!

Jag gillar på FB, Tina Carlström.

Kram Tina
christinecarlstrom@hotmail.com

Emmy sa...

Min absoluta favoritdoft måste nog vara doften av en liten hundvalps tassar. Mitt mellan trampdynorna! haha låter konstigt men den doften är väldigt speciellt. Det är en blandning av nyklippt gräs och salt hav men samtidigt luktar det rent och nytt på samma gång.. (sitter här med nosen mellan min hunds trampdynor och försöker förklara med det är svårt).

Jag hittade detta via FB så gillar redan ;)

// emmyisberg@hotmail.com

Anonym sa...

Mitt allra bästa doftminne
bevarar jag långt härinne.
Det är från när jag var liten
gick i småskolan och hela den biten.
När man kom hem efter en skoldag
doftade det underbart tycker jag.
Nybakade bullar som mamma gjort
mumsade dem med mjölk - kändes stort!

Gillar på Facebook.

Elisabet Andersson
in_cava_vita@hotmail.com

Petra sa...

Att ligga en solig, sommarvarm, dag vid havet och känna lukten av hav, solvarm sand, kärvt gräs och bomull från handduken måste vara en av de absolut bästa dofter jag kan tänka mig. Den som kan fånga den doften i ett doftljus kommer att ha mig som trogen köpare, det lovar jag! Men också att borra in näsan i nacken på min fyraåring är ju helt underbart!

Jag gillar redan på FB sedan länge.

Anonym sa...

Hej!
Underbar tävlin och lika underbar blogg.

Min favoritdoft är bland många: När våren kommer och syrenerna blommar, njuter verkligen av doften.

Jag gillar på facebook!

kram sanna

Anonym sa...

Vilken fantastisk tävling! Toppen-priser i potten! Jag älskar doften av lavendel. Mina föräldrar har ett helt hav av planterad lavendel i sitt land i mitt familjehem. Doften påminner mig därför alltid om mina föräldrar och min barndom. Gillat och hoppas på tur.
Hälsningar Amanda Larsson

Gaby Reinholdsson sa...

Hej!
Den mest underbara doften jag kan tänka mig är att vakna av doften från en kopp nybyggt kaffe som min man gör ät mig varje morgon.
Hälsningar Gaby

Anonym sa...

Hej!
Doften av nybyggt kaffe är det bästa jag vet.
Hälsningar Gaby R.

Anonym sa...

Hej!
Doften av nybyggt kaffe är det bästa jag vet.
Hälsningar Gaby

Jennymissmoneypenny sa...

Vilket pris, denna tävling får jag ju inte missa!

Precis som många andra skriver så är det nog inget som slår bebisdoften, men som en god tvåa kommer doften av ett sommarregn! Det är en doft som för mig känns väldigt fräsch och sval!

Gillar på Facebook gör jag sedan tidigare, vad finns det att inte gilla liksom :)

Kram Jenny

Britta sa...

Jag älskar AgnesAmelia <3
De har så mycket bra saker, så den här tävlingen... wow!

Favoritdoften är den som finns här utanför just nu. Vår, syren, hägg och gud vet jag... det doftar utslagna blommor och växtkraft. Tänk om man kunde stoppa den i en burk!

Anonym sa...

Strawberry champagne och strawberry vanilla är mina favoritdofter. Både i doftljus och i thé.

Patricia

matilda nilsson sa...

Min absoluta favoritdoft är doften av min mamma. Går just nu i trean på gymnasiet vilket innebär mycket mycket plugg men mitt i detta finns min mamma där för mig. När det är som jobbigast ber jag henne om en kram, så att jag kan känna doften av "att vara älskad och att vara bra som jag är", en doft som skapar lugn som finns året om. Den sortens doft slår till och med nytvättade lakan i sommarvinden. Därför önskar jag att min mamma får priset för denna tävling!

Tack för en fin blogg! :)
/Matilda

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Jag gillar självklart (redan) AgnesAmelia på FB för deras fina och täta erbjudanden och fina favoritprodukter!!

Det finns så många dofter att njuta av - doften av min lilla dotter, självklart! Men också naturens - så som doften av jord, blommor och hav!
Doften av nytvättade lakan som torkat ute, wow!!

Hälsningar Monica

Elin sa...

Gillar redan Agnes Amelia på fb!

Favoritdoften måste jag nog säga är när man ska krama barnen efter en dag på havet, salt och sol!!

Elin

Anna sa...

Min favoritdoft är syrén. Jag har en alldeles speciell anledning... För nio år sedan var jag höggravid med vår yngsta dotter. Det var en jobbig graviditet, jag kämpade med ett så fruktansvärt efterhängset illamående. Kräktes dygnet runt hela graviditeten vilket gjorde mig trött och svag. En lördagskväll i slutet av maj var vi hembjudna till våra bästa vänner. Vi skulle grilla i trädgården och jag kände mig faktiskt lite bättre, riktigt sugen på att äta vilket kändes underbart. De har en stor syren i sin trädgård och den hade just slagit ut. Jag ställde mig tätt intill blommorna och drog in den ljuvliga doften. Och då. PANG! Vattnet gick. Jag blev så oerhört exalterad. Nu skulle jag äntligen få föda barn, träffa min lilla bebis och slippa må illa (illamåendet släppte momentant när jag födde äldsta dottern). Hon föddes tre timmar senare och var precis så underbar som jag misstänkte. Och varje år på hennes födelsedag luktar jag på syréner och minns den underbara dan då min Agnes kom till världen!

stella sa...

Jag har gillat på facebook! :)

Min favoritdoft måste nog vara när det regnar på sommaren eller nyplockade jordgubbar. :) Känner att allt som har med sommaren lockar just nu!
Annars skulle det nog vara Nag champa, typisk mysig new age-mystik lukt ^^

Anonym sa...

Elsker duften av kokos!! Enten det er en body lotion, solkrem, shampo eller en asiatisk rett, det lukter så utrolig godt!

Kathrine

Mamman i stan sa...

Kastar mig in i sista minuten!! Gillar på fejjan, så klart.
Mitt bästa doftminne är från mina tidigaste år 3-4-ish, och vi bodde i Malmö. Eller de är två egentligen, men i alla fall. Mitt ena är från Ribban (Ribersborg), soltrött, salta havet och lite tång, den varma vita sanden (japp, den är helt vit), sololja som doftar kokos och mammas kaffe... Alla de tillsammans bildar en väldigt speciell doft, som jag aldrig kan få tillbaka men som alltid kommer finnas. Den andra är från mormors linneskåp... Doften av nytvättat, åldrat hus och något mer, som jag aldrig vetat vad det är, kanske någon doftpåse... Men mina sängkläder doftade precis likadant när jag sov över och jag kunde ligga länge med näsan i täcket och bara snusa in doften av mormor!

Ååå, vilka minnen! Nu håller jag alla tummar att jag kan ge min son underbara doftminnen från vårt linneskåp :)
//Mia

Anonym sa...

Hej, mitt bästa doftminne är precis innan ett sommaren, när du kan känna i luften att satt faller de första dropparna,
Hälsar Mia i Uppsala

Karla sa...

Hejsan!
För mig är den absolut bästa doften syren! Doften av syren är obeskrivlig. För mig är det förknippat med dagarna kring skolavslutning. Det andas förväntan och glädje. Doften av syren påminner mig om allt sommaren har att erbjuda. Och den svenska sommaren är för mig den absolut bästa tiden på året. Därför är syren den vackraste doft naturen har att erbjuda!
Tack för en fin blogg :)

Anonym sa...

Hej hej. För en med lite dåligt luktsinne så krävs en stark genomträngande doft. Det bästa jag vet,i doftväg, är när mitt kaffe i burken tar slut. Nyöppnat kaffepaket är nå`t så fantastiskt underbart. Min grej helt enkelt. Monika
janjakobsson53@hotmail.com

Photo by Emelie sa...

Våren, sommaren och juletid bjuder på många härliga dofter, men som allergiker med bråkig näsa så utmärker sig vissa dofter. En sådan doft är det första vårregnet som renar luften från allt damm och spolar bort det sista gruset som inte har kunnat sopas upp. Det känns som att det renar både luften och mig och jag älskar't!

(Gillar såklart på fb.)

Erika sa...

AgnesAmelia är en toppenbutik. Gillar sen tidigare.
Min favoritdoft är doften av liljekonvaljer. Hänförande vackra att titta på och en doft som är oslagbar.