torsdag 18 april 2013

PARIS (del III)

 
 
 
 
Ett måste i Paris - macaroons från Ladurée:)
 
 
 
God morgon vänner!
 
 
 
 
Här kommer ännu mer bilder från Paris (hoppas ni orkar några mer;). Idag visar jag er lite bilder från ett ställe som jag hade på min önskelista att besöka på resan, Ladurée med de vackra macaroonsen! Mitt resesällskap förstod kanske inte riktigt min förtjusning när jag fick se skylten där på andra sidan Champs-Elyssé med de följde så snällt med in i det vackra konditoriet:) Väl inne var det precis proppfullt med turister i en lång ringlande kö, som ville liksom jag komma åt de där färglada små bakverken. Jag köpte en liten (dyr!) kartong med de små underverken (jag såg att ni undrade över shoppningen i Paris, jag kan säga att det blev inte mycket för min del, jag hade fullt upp med att uppleva staden;) Macaroonsen + några souvernierna till sessorna blev min shoppning plus en parfym, inte mycket alltså;).
 
 
 
 
 
Jordgubb, hallon, choklad och vanilj bara välja bland alla smaker!
 
 
 
 
Söta fransyskor plockade bakverken i små kartonger!
 
 
 
Mmmm!
 
 
 
Någon gång ska jag ge mig på att baka egna, dock kommer de nog aldrig smaka så gott som dessa;)
 
 
 
Vackra detaljer.
 
 
 
Sen korsade vi Champs igen och där har ni triumfbågen i slutet!
 
 
 
Ha nu en skön torsdag vänner!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 

13 kommentarer:

Anonym sa...

hade varit kul att se dig och dina vänner på några bilder också, stadsbilder har jag sett...
MVH Kattis

MITT VITA HUS sa...

Kattis: Ja tyvärr är det så att mina vänner vill ej vara med på bild här (det respekterar jag, även om jag gärna velat visa dom;)så de vi har tagit på oss själva får stanna för hemmabruk då. På mig själv har det inte heller blivit så mycket bilder då jag trivs bäst bakom kameran;) Hoppas du förstår:)

Kramar till dig!

M


Anonym sa...

Gahh ännu mer fina bilder som får en att vilja boka en tripp på direkten:)

/J

Nazima sa...

Hjälp nu, känns det som jag och maken bara måste boka en en tripp till dit, när barnen blivit lite större!
Underbara bilder, måste fråga, är macaroons lika goda som de ser ut? Jag som är en riktig baknörd har dock inte "vågat" provbaka dessa!
Kram Nazima

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Härliga bilder! Paris är en underbar stad. Kul att du delar med dig. kram Victoria

Jennys gömma sa...

Roligt att få se dina fina bilder.
Jag o mannen åker till Paris på Lördag. Jag hoppas att solen har hittat dit nu!

Kram Jenny

Anonym sa...

Härliga bilder fr Paris!
Besökte Laduree i London i julas och man måste nog vara en baknörd för att förstå att man har kommit till paradiset när man kliver in i dessa små ljuvliga butiker!
En sagovärld av macarons.
Men du måste prova att baka själv, inte alls så svårt och de blir precis lika goda som köpta! Testa!!

Anonym sa...

Härliga bilder fr Paris!
Besökte Laduree i London i julas och man måste nog vara en baknörd för att förstå att man har kommit till paradiset när man kliver in i dessa små ljuvliga butiker!
En sagovärld av macarons.
Men du måste prova att baka själv, inte alls så svårt och de blir precis lika goda som köpta! Testa!!

Septemberflikka sa...

Laduree är helt underbart goda. Vilka fantastiska små bakverk! Åh, jag blir så galet sugen att åka till Paris igen. Man kan ju inte annat än att älska staden.

Ha en fin fredag!

kram
Petra

http://market-place.se/

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilka härliga bilder. Förstår att ni har haft en fantastisk resa. Trevlig helg ! Kram Pia

anettan sa...

Deras macarons är ju helt outstanding ...rena drömmen (eller mardrömmen kanske) att gå in där. Ha en fin källa. Kram Anette

Gabriella sa...

Så sugen jag blir på att prova macarons=)

Tess sa...

jag älskar Ladurée! Enda nackdelen är att det är så hiskeligt svårt att bestämma sig vilken mans ka ha. Och inte köpa precis alla som finns. Tur priset är så högt att man kan hålla sig från det :)
Kram