tisdag 16 april 2013

PARIS (del I)

 
 
 
 
God kväll vänner!
 
 
 
Hoppas ni mår bra!
 
 
Nu kommer en liten glimt från vår weekend i Paris. Vilken fantastisk stad, så mycket att se och uppleva. Jag har tokmycket bilder (alla kan inte visas;) i kameran. Allt från Louvre i spöregn, Montmartre och Sacré-Coeur i vacker solnedgång, Champs Èlyssés, La Seine, världens vackraste katedral i Notre-Dame. Vi har åkt metro upp och ner, gått (och gått lite till), suttit på små bistro's med ett glas vin i handen och solisarna på, vi har ätit god (fransk!) mat, köpt nybakade pain au chocolat på små bagerier, hur samlar man alla intryck nu egentligen! Jag vill nästan åka tillbaka direkt igen, jag vill se mer jag vill uppleva mer, bara vara i Paris. Nu när man precis fått öva upp sin knackliga franska igen;)
 
 
 
 
Tour Eiffel i ett tokgrått Paris (ja vi hade inte så värst tur med vädret kan man säga, mestadels har det varit grått med regnskurar med en och annan solglimt och inte så varmt tyvärr).
 
 
 
Men magnolian blommade sååå vackert!
 
 
 
 
Fin frukostmatsal på vårt nybyggda hotell.
 
 
 
 
Fransk frukost-frossa (det bästa med att bo på hotell eller hur;). Tror ni vi skrattade när vi såg att det var samma koppar som vi har på jobbet här hemma:)
 
 
 
 
Utsikten från frukostbordet på "vår" gata!
 
 
 
Metro, det bästa sättet att ta sig fram på i Paris, låg precis utanför hotelldörren!
 
 
 
Nu dags för sängen, jag har fortfarande inte riktigt återhämtat mig från en helg med på tok för lite sömn;)
 
 
Vi ses snart igen och jag lovar då kommer det lite fler bilder!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 


15 kommentarer:

vitahusetochelvis sa...

Fantastiskt!

/Suvi

Heléne sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det! Jag och min man har precis bokat en resa till Paris så jag tänkte att du kanske har bra tips på hotell. Var bodde ni och var ni nöjda?

Gabriella sa...

Åh så roligt! Låter som underbara dagar=)

Nazima sa...

Du har verkligen fångat Paris så vackert som det är! Älskar Magnoliabilden!

Anonym sa...

Wow vilka kort, visa mer:)

HOUSE of ADELA sa...

Så underbara bilder!! Vill också till Paris, har varit i Frankrike men tyvärr inte i Paris. Däremot var jag i DIN stad i dag...å jag gillar den staden och vilken butik, EBQ!! Underbar!!:)

Kramar
Adela

På Selmas gata sa...

Underbara Paris! Har varit där ett par ggr men nu var det längesedan sist! Kul att få se dina bilder,och frukosten på hotell är ju godast! Kram/Tanja

Marie sa...

Längtar efter Paris!:) Fina bilder du tagit!

Kram och ha en fin dag!

Stenmur & Gärdsgård sa...

Låter som en riktigt härlig resa!

Underbara bilder som alltid när du fotar.

Så fint badrummet blev, super verkligen.

Kram Malin

Martina P sa...

ÅÅh, längtar SÅÅ tillbaks!! Superfina bilder!

Lilian and Company sa...

Härliga bilder! :)

alexochcarin sa...

WOW. Härliga bilder.
Vill se mer!Å höra om shoppingen:)
Synd på vädret, men man kan ju inte få allt:)

kram
/A

Anonym sa...

Alltid roligt att resa! Det hade varit lite roligt om du o dina vänner hade fastnat på bild oxå, förstås!

Kram/ Lillan

Anonym sa...

vad hette hotellet som Ni bodde på?

MITT VITA HUS sa...

Lillan: Jo då dom har fastnat men de vill inte vara med här på bild och det får jag lov att respektera:)

Anonym: Hotellet var ett Holiday inn vid Grand Boulevards, ganska nybyggt och fräscht och väldigt prisvärt:) Metron låg precis utanför:)

Kram

M