fredag 15 mars 2013

SOLIGA TOKFINA FREDAGEN

 
 
 
 
 
Idag är jag lite småkär i den här klassiska blå-vita tapeten!
 
 
 
Heeello finaste fredagen!
 
 
 
Mår ni fint vänner?
 
 
Solen verkligen strålar idag och fredagshumöret är på topp, tjohoo:)
 
 
Idag har Alice och jag varit i färgaffären och hämtat hem några kataloger med tapetprover. Jag har svårt att släppa tanken på den där urfina tapeten jag hittade på pintrest här om dagen, den skulle nog bara bli sååå fin i vårat sovrum tror jag. Jag har länge letat efter en passande fin "lite blommig" tapet till vårat sovrum, men vågar man köra på lite klassiskt blå-vit-kina-porslin-inspirerat istället för det trygga svart-vita? Iallafall när jag ser tapeten så här så blir jag bara mer och mer förälskad i den!
 
 
Vi ses kanske lite senare igen, men nu måste jag komma iväg till affären innan det blir alldeles för mycket folk där:)
 
 
 
KRAM
 
 
 
 

 


13 kommentarer:

Livet på landet sa...

Åhh den är ju såå fin..funderar själv på den till vårt sovrum! Vi har snetak uppe så till det vita taket ända upp till nock, skulle bli ursnyggt!

Nadias Drömhem sa...

Hej!

Vilken superfin tapet. Skulle passa perfekt i vårat sovrum med. Jag har presis tagit in mer blått och vitt i sovrummet och funderade även på en fondvägg i samma stil eller en fondvägg av tyg i klassiskt blå vitt. Det känns så fräscht!!

Var kommer tapeten ifrån?

Önskar dig en fin fin fredag:)!!

Anonym sa...

Jättefin tapet men den svarta lampan blir nog lite skarp mot. Känner mig själv riktigt sugen på blå-vitt. Känns så fräscht och ljust.

Ha en riktigt bra helg! Och hoppas det gick bra på intervjun förresten.

// Elisabeth

Anonym sa...

I höstas satte vi upp en liknande tapet i sovrummet! Hade helt vitt innan men kände att jag ville ha det mer ombonat! Ångrar inte en dag att vi gjorde det och det tror jag inte du kommer att göra heller!!

Tack för en fin blogg!

anettan sa...

Kul med förändring. Jätte fin tapet. Ha en fin kväll. Kram Anette

PIAZZAN sa...

Har precis plockat fram kinesiska blåvita krukor och blåvita kuddar ...helt plötsligt vill man ha något annat än det svarta och vita..*ler

och du ..man kan alltid tapetsera om när man tröttnat ...


Kram
Pernilla


Ninelin sa...

Trevlig helg! Snart blir det fredagsmys med vänner här :-)

LIVSGLITTER sa...

Oh gud så snyggt! Tycker verkligen du ska köra på den och strunta i det trygga ;) Passar så fint mot svart också!!! Så härligt med all inspiration du ger, och badrummet, ohhh my!! oh my!

Stor fredagskram!

Anonym sa...

Hej !
Vi har svart och vitt i alla rum
utom i sovrummet som har en medal-
jong tapet i beige och blått.
Har inte tröttnat fast det var 6
år sedan vi satt upp den / Christina i Gävle

MITT VITA HUS sa...

Tack rara för era åsikter:))


Nadja: Tapeten den kommer från Sanderson!

Elisabeth: Det gick jättebra tack, men nu ska jag fundera på hur det ska blir;)Tack, kram!

Pernilla: Jamen eller hur:) Ja och så är det ju som du säger, en tapetserad vägg fixar man ju lätt som en plätt till vit igen:))


KRAM


M






Anonym sa...

Men så fin! Vilket märke?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Sanderson!

KRAM

M

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Sanderson!

KRAM

M