söndag 3 mars 2013

PÅ BESÖK HOS BAAZAR IGEN

 
 
 
 
Igår var vi i gamla stationshuset i Sävsjö och hos härliga Baazar, dit vi var nedbjudan för att hämta ett vackert skåpt till vårt badrum.
 
 
 
Heeej finaste ni!
 
 
 
Hoppas ni mår fint denna soliga och tokfina söndag:)
 
 
Jag vet nu var det ett tag sedan det kom ett blogginlägg, men ni vet så blir det ju ibland och speciellt när man har ett annat jobb och en familj som måste gå i första hand:)
 
Kände mig krasslig i början av veckan, ont i kroppen och knoppen, men försökte köra på i mitt vanliga tempo vilket har resulterat i både det ena och det andra inte så roliga! Bland annat en inflammation i ett muskelfäste i höften, som gör just nu så in i bomben ont, så jag kan knappt gå:S Tyvärr var kanske inte fem timmars bilåkande mot Småland igår det bästa heller! Men iallafall nu är det superfina skåpet, som vi väntat på hemma (efter att ha skumpat genom diverse stormade hav hela vägen från Kina i en container) och det är bara precis så där superfint som alla Baazars möbler är och kommer bli perfekt i badrummet, alltså väl värt lite smärta;)
 
 
 
För er som aldrig besökt Baazar så rekomenderar jag en liten utflykt dit någon dag. Antingen åker man mot Stockholmshållet eller så tar man sig en tur till Småland. Vi har hugget som stucket åt båda hållen, så denna gång fick det bli Sävsjö i Småland. Jag hade såklart med mig kameran för att kunna bjuda er på lite inspiration och det blev ett par bilder:) På bilden oven ser ni ett antikt kinesiskt brudskåp i vitt, som bara är bland det finaste jag sett och som jag så gärna skulle vilja ha här hemma hos mig!
 
 
 
 
På Baazar finns det massa vackra möbler, stora skåp, små skåp, tv-möbler, tv-skåp, skänkar, sidebords skrivbord, kistor ja allt möjligt för alla smaker, i både antika utförande som är varsamt renoverade men även några nytillverkade:) Där ser ni kistan som ni kanske sett hos härliga Emma tidigare, superfin! Finns i både en mindre och lite större storlek!
 
 
 
De flesta möblerna som var uppställda i butiken går i svart eller vitt, men det finns så vackra skåp i lite färglada kulörer här och där, så som turkost eller rött. Snygga skrivbordet på bilden där har ni säkert sett hos finaste Petra.
 
 
 
Lite snyggt pynt finns det också i butiken, lyktor, speglar, urnor, betongprydnader och lyktor:)
 
 
Men ser ni ljuset i det gamla stationshuset, ja det är en liten annorlunda känsla här ner i Sävsjö, än om man åker till Baazar i Barkaby och Stockholm:)
 
 
 
Tittskåpet är en nyhet berättade Baazars gulliga personal. Gillar den snygga kombinationen svart och vitt.
 
 
Visst var stolarna coola!? Påminner lite om Tolix:)
 
 
En liten sneak peak på vilket skåp som följde med oss hem ser ni på Instagram.
 
 
Nu ska jag försöka ta mig ut på trappen och sätta mig i solen en liten stund!
 
 
Vi ses lite senare igen!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 

10 kommentarer:

Linruz sa...

Vilken kul tripp.
Förstår att det säkert kliade i fingrarna ett par gånger där nere med allt fint.
Måste försöka att ta mig dit någonting.
Låter inte dumt med lite sol på näsan så här på em.
Njuuuut.
Kram kram
Lina

Casa of Mia sa...

Åh så mycket fint, kram

Jessica - Svart på vitt sa...

Oj va mycket fint...! Där skulle jag nog vilja handla massor.. :)
Kram Jessica

My home and lifestyle sa...

Nämen, då kunde vi ha stött på varandra - vi var också på Bazaar igår! :) Finns himla mycket fint och det är verkligen väldigt gullig personal!
Kram!

Anonym sa...

Så underbara bilder!

alexochcarin sa...

Synd att det är liiite för långt att åka till båda ställena för mig...
Hoppas du mår bättre snart!
kram.
/A

LIVSGLITTER sa...

Hmm, ja, vad säger man, jag..hmm...dör lite smått!!! Oh!

ruthlouise sa...

Baazar är så fint! Hoppas du hittade till inredningsbutiken Sockerklaras som också ligger i Sävsjö, vid torget. Så mysigt! Varje gång jag kommer hem till Sävsjö står dessa besök på "att göra" listan!

Gabriella sa...

Åh så mycket härligt minsann!=)

Anna sa...

Så fint! Ett svart bord jobbar jag med nu ! Så fint mot det vita !!