torsdag 14 mars 2013

NU ÄR DET SNAAART KLART





Heeej igen!




Här kommer en liten badrumsuppdatering för nyfikna:)


 


Det är faktiskt så att nu är det alldeles snart helt klart, vårat nya badrum! Det som saknas är några kopplingsdetaljer till handdukstorken (ja tydligen är min fina italienskahandukstork en aningen svårmonterad för vår rörmokare;), lampa över spegeln saknas med (jag har ju en som ligger i kartong här - en superfin Bestlite i högblank vit, men jag är osäker på om det ska bli den eller någon annan och så är jag osäker på om den runda spegeln verkligen är rätt, är den för liten eller ska det vara en rektangulär i stället eller en större rund:S), lite krokar ska också upp (har fått ett fint tips inne på instagram som jag tror det får blir:) och lite lullull i det vackra Baazar-skåpet, sen ska ni få se "allt":)

 

Här ser ni badkaret från Westbergs. Jag gillar den runda formen som mjukar upp i badrummet och att det inte är ett sådant där gigantiskt stort badkar, utan ett i lagom size. Uppdatering: Det är den mindre storleken på badkaret för er som undrar:)


 

Vipparna har jag såklart redan packat upp:)
Det blev de vita, känns klassiska och fina till det grå!


 

Samma toalettstol som i vårat andra badrum för att hålla lite samma stil och en helhet i huset! Precis så tänkte vi med med blandarna med, de kommer alla i hela huset från FM Mattson.


 

Ni kan kanske anan hur skönt det är, efter fyra år i huset, att äääntligen ha två badrum även om det nu inte är helt klart:)


Hoppas ni gillade den lilla sneak peek ni fick:)




KRAM





37 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Tack för den inspirationen! jag är också i startgroparna att fixa nytt badrum. Ditt verkar bli helt outstanding! Det kan hända att jag kanske väljer ett liknande kakel som ditt som var så fint!

Kram!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så snyggt, ska bli kul att se helheten :) Ha en fin kväll. /Pia

Nilla Tankebubblor sa...

Det ser ju ut att bli supersnyggt!

ANNE sa...

Aah, this must be the most beautiful bathroom ever! Love everything about it and I love your blog!
Thank you for all the inspiration,

Anne

Bettan sa...

Jättesnyggt!!
Visa gärna lite bilder på tjejernas rum, vore kul med lite inspiration till vårt kommande projekt.. Har en tjej som är 8 år som ska få nytt rum.

Anonym sa...

Sobert och snyggt, älskar kaklet på golvet!

Anonym sa...

Sobert och snyggt, älskar kaklet på golvet!

House number 11 sa...

Det ser så underbart fint ut!
Lycka!
Kram Jenny

På vår udde! sa...

Hej tjejen! Fiiint badrum, känns sååå fräscht, men... Tänk till ett varv med spegeln. Jag tycker inte att den håller samma klass som den övriga inredningen. Känns lite för "fjussig" om jag så säger.

Kram kram H

Piffa och Puffa sa...

Så fräscht och vilket snyggt golv, det vill jag också ha.
Kram

Grodmamman sa...

Ser jättefint ut!:)
Vi är så glada över att ha två toaletter, så jag förstår att det känns bra.
Kram

Anonym sa...

Men så fint! Badkaret är supersnyggt med den ovala formen till allt det kantiga! Såklart är jag nyfiken på vilket skåp det är som står där bakom vippen:)

Sofie - Mamma till William & gravid med nr.2 sa...

Hjääälp va snyggt, jag håller på rund spegel, helt klart, ev en större, riktigt stor och "maffig" ;P

Måste bara fråga : vart gör du av allt krimskrams som man samlar på sig i ett badrum, jag tycker att det är såååå svårt med snygg & smart förvaring i just badrummet !? :)

Anonym sa...

Tjusigt!

LOPPISLIV sa...

Ser helt fantastiskt ut!! Kanonsnyggt, enkelt och klassiskt, en stil som kommer att hålla hur länge som helst, bra val!! Kraaaam Paula

Lotta sa...

Ett underbart badrum...och en lika fin blogg ;) kram

Nina Hedberg sa...

Ser superfint ut, verkligen! Klassiskt men lite unikt med golvet. Gillar. Kram Nina

My home and lifestyle sa...

Åh, det blir verkligen jättefint! :)) Badkaret är underbart tycker jag! Ha en fin kväll!

Emma sa...

Verkligen helt fantastiskt fint!! Min sambo o jag letar hus, nåt o sätta tänderna (eller snarare händerna i) och renovera. Lusläser bloggar o samlar inspiration och det levererar du verkligen med din blogg :)

Malin sa...

Behåll spegeln, jättefin och enkel och låter handfatet stå i centrum. En stor, blaffig spegel skulle bli överarbetat. Jättefin badrum, stilfullt och klassiskt. Så fräscht!!

mariaemb. sa...

Riktigt snyggt!!!

KRAM

Nadias Drömhem sa...

Sååå fint! Det ser fantastiskt ut. Gillar allt jag ser...

KRAM

Anonym sa...

Jättefint! Men ... golvet är inte precis 'astonishing' längre väl...?
Är själv så himla rädd att satsa på gedigna saker som kakel och klinker i sådant som man blir fullmatad med under en viss tid. Jag är redan 'fed up' på detta klinker även om det i grunden är vackert. Övrigt - kanon!

Maria sa...

Jag kikar också på det badkaret. Vad har ni för storlek? 1600 el 1800? Ser super fint ut!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Super fint förstår att du blir nöjd.
HA en fin helg/Theres

Mautchi sa...

Jag tycker allt är superfint. Men förstår att du är osäker på spegeln. Det känns som att det fattas ngt. Om jag vore du skulle jag ha en rund spegel, men däremot ha en mycket tjockare ram runt om. Då händer lite mer.

Anna sa...

Superfint! Precis som alltid när du är i farten, Mia!
Ha en fin helg!

Home of m sa...

Så otroligt fint!
Kramelikram

MITT VITA HUS sa...

Tusen tusen tack alla för era fina ord:) och tack för åsikterna om spegeln, vi får se hur det blir men jag tror inte det kommer bli den som är nu iallafall!

Sofie: Vi har inte så mycket krimskrams men vi har skaffat ett stort skåp (du ska få se) tanken är att ha all förvaring där inne:)

Anonym: Nej golvet kanske inte är det hetaste för alla längre men något jag velat ha länge och tycker är supervackert och därför valde vi det:)Sen att vi tog en ljusare grå nyans känns rätt, för mönstret är inte direkt så pang på då, än om man tar en färgglad, det tror jag iallafall jag skulle tröttnat fortare på:) Tack för din åskt:)

Maria: 1600, känns alldeles lagom stort:)

STOR KRAM TILL ER ALLA

M




Anonym sa...

Sneak peak betyder smygberg ungefär. Tror att ordet du söker är sneak peek....

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Hoppsan då, smygberg låter skumt, bäst jag ändrar:) Tack:))

KRAM


M



Anonym sa...

Tja, peak betyder väl mer topp egentligen, måste inte vara ett berg!

/S

Maria sa...

Tack snälla för svaret! Då kanske vi satsar på ett sånt var lite fundersam kring storlek (det större får inte plats hos oss).

Anonym sa...

Hej!
Fint!!!! Vi håller på att renovera huset o badrummet är sååå viktigt :)Undrar vad är det för märke på badkarsblandare; har beställt samma badkar :)
Kram
Magdalena

Emmie sa...

Hej!

Vilket alldeles underbart badrum ni har skapat! Jag letar inspiration till badrummet i vårt blivande hus och blev så förtjust i era val. Är nyfiken på handfatet och toaletten. Får jag fråga var de kommer ifrån? Tusen tack på förhand och tack för all inspiration du bjuder på!

Vänliga hälsningar Emmie

Anonym sa...

Verkligen superfint:) Storlek, namn och fabrikat på kaklet och gärna info om handfatet också, tack:) ska precis renovera mitt badrum och har letat efter ett liknande:)

MVH
Anna

Anonym sa...

Vilket vackert badrum!
Vi ska också ha Voltaire Viskning som golv i vårt nya badrum men jag är osäker på om det ska vara matt eller blankt vitt kakel på väggarna, vad har ni valt?