lördag 23 mars 2013

MIN HÄSTTJEJ

 
 
 
 
Hej på kvällskvisten!
 
 
 
Idag var det dags för den hästtokiga lilla tjejen i familjen att äääntligen få börja på ridskola (som hon tjatat;). Så även om kylan var bitande (trots att solen strålade och vädret var hur fint som helst) så var det dags för första ridlektionen på den lilla mysiga ridskolan ute på landet.
 
 
 
 
 
Här har ni min lilla hästtjej (hon som inte gör något annat om dagarna än tänker på och pratar om hästar:), med nyinköpta hjälmen i handen och säkerhetsvästen på ute på stallbacken. Jag blir så nostalgisk, tänk att jag fått en tös som är precis lika tokig i hästar som sin mor:) (kanske man skulle ta upp det där med ridningen igen;)
 
 
 
 
Stallet där alla ponnysar stod var bara sååå mysigt!
 
 
 
Allra första ridlektionen är slut och Emma fixade det galant, på det lilla ystra skimmlet! Jag måste säga faktiskt hon var riktigt duktig för att bara ridit några enstaka gånger innan:)
 
 
 
Nu puttrar maten på spisen och magen kurrar så jag vill säga - ha nu en mysig kväll vänner, så ses vi i morgon igen!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 


7 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Hihi, vilket gott skratt jag fick mig när jag kikade in hos dig. Kika in hos mig så förstår du varför:))

Kram Teres

alexochcarin sa...

De är så himla härligt att se stoltheten i deras ögon när de sitter på de stora djuren.
Måste erkänna att jag aldrig varit nån hästtjej men när min lilla dotter satt på hästryggen första gången i höstas så förstod jag lite vad de handlar om:)
Tycker absolut du ska börja rida igen. Kul att ha "en grej" tillsammans, mor och dotter..
Och det är väl dessutom bra motion!
Inget att fundera på;)
kram!
/A

Anonym sa...

Härligt!:)

/J

Anonym sa...

Hm, den lilla ystra skimmeln heter det väl. Den se lugn ut, som tur är! Jag har ridit sen jag var 7 år, med bara uppehåll då och då. Mellan 30-35 hade jag egen häst. Nu är jag medryttare och det passar hur bra som helst. Skulle aldrig kunna sluta med hästar!
KrAm!

Catarina Quick sa...

Åh! Kul för lilltjejen =) Har ibland funderat på att börja rida men jag bor mitt i stan utan körkort och långt till de flesta stall. Men någon gång kanske det blir av, drömmer vidare!

MITT VITA HUS sa...

Teres: Hi hi vad gullig hon var där på hästen:)

Alex: Jo tyvärr, därför jag slutade med hästarna var för jag blev så superallergisk och fick astma, kan därför inte vara i stallet någon längre tid numera:( Trist men så är det! Annars hade jag nog aldrig slutat heller, älskar dessa djur;)

Anonym: Jag började när jag var 9-10 år och höll på i tills 20-års åldern, var också medryttare på slutet vilket var toppen:)


KRAM

M

Rebecca sa...

Varför inte åka med dottern på familjeläger och rida hon och du på GRC i sommar? :)