onsdag 6 mars 2013

BÄSTA MATINSPO MAGASINEN & NYA MUFFINSFORMAR & SMOOTHIE

 
 
 
 
 
De allra bästa magasinen när det kommer till matinspiration är utan tvekan Elle Mat & Vin och Lantliv Mat & Vin. De allra nyaste nummrena fick följa med mig i går hem från mataffären och idag ska jag bläddra i dom och njuta av de fina bilderna medans tvättmaskinen går varm i tvättstugan:) De nya muffinsformarna kommer från House Doctor och dom ska jag använda i påsk då vi ska ha lite kalas här hemma (någon fyller visst år;)
 
 
 
 
Jag har även fixat till en smoothie så här på förmiddagen, den perfekta snabba frukost/mellanmålet!
 
 
Mango och hallon är smaken idag och jag gör min smoothie så här:
 
 
2,5 dl Naturell Yogurt
 
1 dl fryst tärnad Mango
 
1,5 dl frysta Hallon
 
 
Superenkelt, mättande och gott!
 
 
 
 
 


12 kommentarer:

Maria i Lilla villa vita sa...

Elle mat och vin är en favorit här hemma med.
Jag önskar bara jag hade lite mer tid att förverkliga alla de där goda och fina recepten.

Önska dig en fin vårdag!

Kram Maria

Lantligt i smultronbacken sa...

Det finns så otroligt många mat och baktidningar nu och det är så svårt att välja tycker jag. Men jag kanske måste testa dessa jag med. Är lite rädd för att det är lite väl avancerade mattips så det slutar med att man inte gör dem mer än en gång, eller så dömmer jag före;)

Kram Teres

Anonym sa...

Önskar dig en fin kväll finaste du!

vitahusetochelvis sa...

MMM, låter gott! Den smoothie måste jag göra här hemma.

Önskar dig en fin kväll!

/S

mammaxtre sa...

Tänk så enkelt det är att göra en smoothie, och ändå gör jag aldrig det. Dumt!

Ha en fin dag

Anonym sa...

Gör smothie efter nästan varje träning! Fillemums!
Marie-Louice

baraetthem sa...

Dom är så söta de där muffinsformarna från House Doctor:)

Och håller med, Elle Mat & Vin är absolut en av de bästa!

kram Fredrika

Anonym sa...

Måste testas snart!

Du lägger upp så bra tips på mat m.m

anettan sa...

Kul med nya inspirerande magasin och en mysig stund att bläddra i dem. Smootie gör jag rent för sällan, det är ju gott. Ha en fin fredag. Kram Anette

Ninelin sa...

Den där smoothien såg härlig ut. Trevlig lördag, här blir det middag hos bästa vänner och mello förstås.

Home of m sa...

Snyggaste formarna!
Kramelikram

Anonym sa...

Ser med spänning emot badrumsbilder!
Ha en härlig kväll!
Camilla