måndag 21 januari 2013

VÅRT BADRUMSBYGGE


 

 
 
himla himla coolt vintageskåp. Det är ett gammalt medicinskåp ursprungligen, något jag verkligen skulle kunna tänka mig ha i badrummet vi håller på med. Förvaring är nämligen en av de två sakerna som saknas på inköpslistan! Skåpet fann jag på Artilleriet, tyvärr redan slutsålt eftersom det bara fanns ett uniket exemplar, men man kanske ska ge sig ut på loppis!? eller så får de luta åt något av de andra alternativen som jag kikat på!
 
 
 
 
Hej måndag & nya veckan!
 
 
 
Hur mår ni finaste ni?
 
 
 
Här idag är det studiedag och jag är hemma med de små, lite skönt måste jag säga att förlänga helgen med en dag och perfekt att vara hemma och hålla koll på badrumsbyggarna;)
 
 
Jag lovade ju att bjuda er på lite badrumsinspiration så här kommer det bara ett axplock med vad vi gjort för val nu till vårt nya badrum. Som sagt vår badrumshistoria är ju lång och egentligen skulle det ju varit klart för länge sedan, men vi blev lite bekväma och använde utrymmet som förråd istället tills vi nu i höstas bestämde oss för att ta tag i det ordentligen igen och ringa hantverkarna. Det är så många val som ska göras när man gör ett badrum och det är såå roligt men också utmattande. För det är ju inte bara som med tex. en fondvägg att göra om om man inte blir nöjd! Nej valen ska man leva med länge och man lär så länge man lever. tex. jag kommer aldrig välja matt kakel någonsin igen, nej det blir så himla himla smutsigt och är så svårt att hålla fint. Jag kommer nog heller aldrig mer välja stora plattor, sitter de inte perfekt så ser man allt, små plattor är mycket mer "förlåtande"! Jag tycker det även är viktigt att man tittar på hur huset ser ut, badrummet bör följa stilen något sånär!
 
 
 
 



 
Det andra som är kvar på inköpslistan är krokar och toalettrullshållare. Nu har jag hittat suuuperfina som jag verkligen vill ha men...de är s v i n d y r a och ja "någon" tyckte nog att det var suuuperonödigt med så dyra krokar! Ni får gärna tipsa om ni vet var det finns snyggelisnygga krokar någonstans för jag har verkligen letat som en tok! Badrumsbeslagen ovan hittar du här!
 
 


 
Badrummet vi håller på med ligger under snedtaket och det passar perfekt att ha ett badkar där, så så fick det bli (gissa om två små blev överlyckliga;) badkaret var det första vi beställde redan tidigt i höstas när vi hittade det på kampanj och det kommer från Westerbergs och modellen heter Deep r.
 
 

 
Snyggkakel ska det bli på golvet, "as we speak" håller posten på att leverera min pall med Marrakechkakel  från Marrakechdesign hitåt. Det var en evig väntan ska jag säga. För i höstas när vi skulle lägga beställningen var allt slut och vi skulle få vänta ända tills nu på det. Men den som väntar på något gott väntar... Ni ser här vilka tre provplattor jag valde mellan och en gick bort direkt och den vi slutligen valde kommer bli jättefin (lovar ni ska få se senare:)! På väggarna har vi valt enkelt vitt tokblankt kakel med vit fog. Plattorna är 10 x 20 och kommer ligga i halvförband!
 
 


 
 
 
 
På den här ska jag hänga fluffiga vita lexingtonhanddukar om nu bara rörmokaren får klia sig lite i huvudet och fundera ut hur han ska fästa min italienska vattenburna handdukstork (ni vet ingenting är omöjligt;) på bästa sätt! Handdukstoken är av märket Margaroli.
Handfat från Duravit i serien Vero, kommer bli så snyggt! Kranarna vi beställt är samma som i övriga huset från Fm Mattsson i Garda serien, lite likt som på bilden där!
 
 
 Det känns som det tagit en evighet av fuktspärrar, färstärkningar, gjutning av betonggolv, el-arbete + lite annat diverse snickeri innan vi kommit hit, men nu så. I morgon sätts förhoppningsvis väggkaklet, ingen är mer nyfiken än jag:) (sen är det bara färdigmålning av tak, golvläggning, montering, inkoppling ja gud vet vad, men ändå då har vi väggarna och det känns som en milstolpe:)
 
 
 
Ha nu en riktigt fin måndag!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 


12 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer bli superfint! Älskar kaklet, det vill jag ha i tvättstugan!!! Ni bor så fint!! Du har jättebra smak i allt, helt i min stil!!!

Kan inte låta bli att säga att min bror bygger hus i ditt område så jag vet var du bor, hoppas du inte blev skraj nu, ska inte komma och plinga på. hihi.

Håller också på att titta efter badrumsinspiration till vårt stora badrum som ska vara nere i vår källare. Det finns så mycket fint! Men allt kostar ju skjortan eftersom vårt badrum är på 20 kvadrat...

Ska bli kul att se hur ert badrum blir!! Ser fram emot det massor!!!

Hälsningar
Wilmismamma
(dålig på att kommentera här)

Anonym sa...

Kommer bli suuuperfint!

Anna sa...

Skönt att det börjar ordna upp sig. Spännande med lite nytt även om vägen dit inte var så rolig.

Kramar Anna

Casa of Mia sa...

Kommer att bli superfint, kram

Anonym sa...

Hej!

Smedbo har många olika stilar på badrumskrokar och annat till badet att välja mellan.
De håller också:)

Mvh Sofie

camilla sa...

kommer bli superfint.Jag är nyfiken vilken belysning över handfaten ni kommer ha?
Vi har efter 4 år fortfarande inte fått upp en spegel och belysning. Men nu har vi köpt spegeln men inte hittat belysningen.
Lite inspiration från dig skulle sitta fint.
Kram

LIVSGLITTER sa...

Oh så fint! Älskar skåpet, det hade gärna fått flytta in här med! Hoho! Kram på dig!

Hemma hos Elinor ♡ sa...

Åh, det kommer bli galet fint!!! Ska bli kul att se när alla pusselbitarna är på plats :)

Ha en fin dag!

MITT VITA HUS sa...

Camilla: Coming up:)

KRAM

M


Tina sa...

Åh, vad jag blir avis, du har sååå bra smak! Vi håller på och planerar för ett nytt badrum. Och ni har valt e x a k t som jag skulle vilja ha. MEN, får tvärnej av sambon. Vill ha det där golvet - nej. Handfatet med underrede - nej. :-) Det enda vi är överens om är väggarna, vita, blanka lite större plattor, men nu blev jag ju tokinspirerad av de väggar ni ska ha, låter ju jättesnyggt! Har du nåt tips för vad man kan ha för golv istället till den här stilen, när det mönstrade inte faller min käre sambo i smaken :)? Kram Tina

Jenny sa...

Halloj

Jag letade som en galning efter snygg toapappershållare. Kollade byggfabrikens men tyckte den var lite dyr. Hittade sen på Bauhaus en helt ok för nästan inga pengar alls. Krokar på Ikea (som liksom bara är en pinne, svårt att förklara). Letade även snygg handdukshängare t badlakan, hittade fin på Ikea som man hänger på dörren + svart stege hos Ilva.
Kan fota o maila toahållare om du vill.
Lycka till!

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Finfina produkter ni valt till badrummet. Ser fram emot att se resultatet! Lycka till med projektet. Kram Victoria