söndag 6 januari 2013

VÅREN HOS TINE K s/s 2013





Dessa bilder från Tine K's nya kollektion Must spring/summer 2013 har synts flitigt på måånga bloggar i veckan, men jag kan inte låta bli att le en smula när jag ser dom. Färgerna och tonen känns så krispigt vårigt, lite det man längtar efter just nu!



Tjingeling!




Här har det varit seeegt söndagsläge idag, kanske beror det på allt som vart här i slutet av veckan, eller kanske att det blev lite sent i går när vi var hos fina vänner och mumsade indiskt och drack vin:) Det enda jag har orkat roa mig med idag är att plocka undan det sista från av julen. Det känns en aningen tomt men skönt ändå.

 Har ni sett bilderna från Tine k vårkollektion? Jag bläddrade nyss i katalogen online och jo jag ser allt lite fint som åker upp på önskelistan. Kanske kommer det smyga in lite vårigt koralligt här snart, vem vet! Gillade ni nya färgen?



Jag gillar nya mönster:)



Lite korall, nästa orange, till grått och vitt oslagbart snyggt!



Förvisso ser nästan alla mina lamport ut så där just nu, utan skärm. Jag kastade nämligen nästan alla skärma (undantag från dyra Tine K skärmar och elefanter från tennet) här innan jul då dom bara var hemskt gulnade och fula, men jag tror inte lampor utan skärm är min melodi riktigt även om det tycks bli väldigt poppis (säker ännu mer nu efter stylingen på dessa bilder;)!






Nu blir det film i soffan, lite nötter och en god bit ost mmm. Vi ses vänner!



KRAM






6 kommentarer:

DesignbyTornblad sa...

Fina bilder, fast jag är inte jätteförtjust i korall på inredning.

Däremot tycker jag det kan vara snyggt på kläder om man är brun. Men jag passar inte i alls i den.

Ha det gott, hoppas du får lite krafter i morgon!

Hälsningar Malin

Miss Tess sa...

Verkligen tokgillar Tine K's nya vårkollektion. Korallfärgen känns helt magisk så någon kudde och ljuslyktor hamnar på önskelistan.

Therese

H`s enkla vardag sa...

Först tänkte jag, nej inte korall, men jag har redan ändrat mig! Konstig man är!
Kram Helena

Sofie - Mamma till William & gravid med nr.2 sa...

Jag tycker mer att det är orange och jag gillar det inte alls, tyvärr :/ hade den varit lite meer mot korall och lite ljusare i färgen så hade jag nog nappat på det men nje, inga orangea ljuslyktor kommer att få flytta in här i vår ;P

Därimot älskar jag dom mönstrade kopparna och även porslinet, likaså dom mönstrade kuddarna, helt underbara ;D

Trevlig kväll :)
Kram

Anonym sa...

Älskar det. Tycker att det är helt rätt nyans och så fint till grått. Kommer definitivt bli ljuslyktor och någon kudde. Men vet du när de börjar säljas?
Kram Malin

rustik charm sa...

Tycker kollektionen är helt ljuvlig även om aprikost och korall kanske inte är jag riktigt men fiiint som snus är det:-). Passar kanon till grått och neutrala toner. Men några köp i färgen blir det nog inte.
Kram Kristina