onsdag 23 januari 2013

RAY OF GREY






Årets färg 2013 från Vipp - Ray of Grey 



 
Hej vänner!



 
Nu är det badrumssnack igen, ni står ut eller hur?:)

När man håller på med ett sådan här lite större projekt, så blir det bara det som existerar liksom! Idag sätter kakelsättaren klart väggarna och det blir sååå fint, precis som jag tänkt mig:) Sen är det dags för golvet och det är så spännande (plockade varsamt upp lite plattor ur kartongerna igår kväll för att jag var så nyfiken på att se dom och dom är precis så fina som jag tänkt mig, dom med:)

När det kommer till lite piff i badrummet så är ju bara Vipp det allra snyggaste och bästa tycker jag. Ett måste för mig i badrummet helt enkelt! Vipp lanserar nu enligt tradition årets färg och i år är det en grå färg - Ray of Grey. Grå är ju bara en sådan där fin färg, mjuk och behaglig och passar det mesta och det kändes inte helt oväntat att det skulle bli en grå färg som blev årets färg (Grey är verkligen ett hett ämne fniss;). Men jag är lite ambivalent i om jag gillar den eller inte. Min första tanke var att bums åka tillbaka med alla kartonger Vipp stuff som står här oupackade, som jag köpte redan i höstas till nya badrummet. Färgen på de Vipp sakerna i kartongerna är vit, precis som vi har i vårat andra badrum. Men nu tvekar jag, vitt är ändå alltid vitt eller hur?


Vad säger ni? Gillar ni Ray of Grey?


KRAM





27 kommentarer:

Anna sa...

Vitt är alltid vitt ;)

Bromans Bravader sa...

Kul att renovera badrum.
Jag tror nog att du kommer vara nöjd med dina vita Vipp prylar...
Kram Jannike

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej,
Det kommer bli jätte fint!

Samma golv som vi har i badrummet och vi är jätte nöjda.

På hemslöjden har de jätte fina artiklar till badrum. Har du inte varit där nu så gör ett besök.

Kram och Lycka till!
Malin

Bella sa...

Hej svejs!
Jag är mitt uppe i ett husbygge och finner din blogg väldigt inspirerande. Din inredningsstil faller mig verkligen i smaken.
Jag skulle nog välja de vita Vipp grejerna, vitt tröttnar man liksom inte på!:-) tack för tipset om kakel, skall också välja tokblankt!:-)
Ha det fint!

Anonym sa...

Jag tycker att Ray of Grey ser mer beige ut än grå...jag skulle behålla de vita grejerna!

Vänliga hälsningar
Jenny

Anonym sa...

Jag upplevde på bilden dem mer beige än grå

Hemma hos Elinor ♡ sa...

Jag skulle behålla dom vita :)

Caroline sa...

De vita vipp prylarna hade jag satsat på så kan du ha lite färg på textilier och annat om du vill :)

Annica - Villa Nio sa...

Jag instämmer, tyckte de såg mer beige ut än grå. Så kör på de vita! Och tack för badrumsinspiration, precis vad vi behöver inför vår makeover :)

Hus Inspiration Inredning sa...

Jag har Vipps serie i svart och är jätte nöjd!
Jag tror du kommer bli jätte nöjd med de Vita de är verkligen jätte fina!

Kram

Anonym sa...

Ohla la, vilket SUPERFINT badrum Ni kommer få!!! Vad lyxigt! Där kan man ju flytta in direkt och gosa med alla fina krämer och badkar, lampor mm.Oh my....

Kör på de vita, det är tidlöst och snyggt och inget man tröttnar på. Har haft mina i 10 år nu och jag älskar dem fortfarande, every day!!:-) Ibland funderar jag varför jag inte investerade i dem tidigare i livet, då jag aldrig ångrat mig.

Kram kram!!

Jennys vanliga sa...

Håller på att bygga hus och är just nu helt insnöad på badrum så fortsätt gärna med badrumsinlägg :)

Anonym sa...

Vita!!:)

Milla sa...

Åh nu har jag läst all din badrumsinspo och bara känner att jag MÅSTE ta tag i vårt eget som MÅSTE renoveras. Det är också med snedtak, enbart med dusch men alldeles för stort för det, så jag blir nyfiken på hur ni kommer lösa det med badkaret. Spännande att göra badrummet nu, då kan ni ju fokusera helt på det! kram Milla

Anonym sa...

Jag håller på vitt vad gäller vipp.
Jag undrar över kvaliteten på vipp. Håller det rostfria sig fint eller blir det angripet efter ett tag? Är det rostfritt förresten?
Tack för en inspirerade blogg :)
Karin

Anonym sa...

Ska precis börja med vårt badrum, så det är så spännande o läsa å bli inspirerad.

Kram Sofi

LIVSGLITTER sa...

Det är superfint med grått och vitt! =D

Anonym sa...

Vitt såklart! Tycker grått kan upplevas som lite smutsigt och särskilt den nyansen ovan.

Sofia

Erika sa...

Varm fin grå färg. Jo, men tillsammans med vitt kan jag nog tänka mig att den är snygg!

Ha en bra dag!

Kramar

Miss Tess sa...

Grått är jättefint och kul med lite färg men vitt är ju alltid vitt. Dock, om ni har vitt på det andra badrummet så kanske det är kul med något annat i nya badrummet?

Det kommer bli fab!

Kram

alexochcarin sa...

KÖR PÅ VITT!
Helt klart:)
Du kommer INTE att ångra dig.
/A

karikulla sa...

Hmmm. Svårt det där, när man trodde att man visste preciiis hur man vill ha det men så kommer något nytt och "skakar om" en! Jag känner nog ändå att vitt är ett säkert kort, dessutom är det ju lite plus att ha samma i båda badrummen... Men färgen på nya serien är ju kanonfin. Dock ser den ut att gå lite mot brunt, vilket kanske kan skära sig mot en del andra färger? Om du vill piffa till med lite glada handdukar eller så menar jag!

Ha en bra helg, och hoppas du mår bättre nu till kvällen.

Kram Karin.

Cissi sa...

Vad kul med badrumsrenovering! Vi är också mitt uppe i detta, på grund av en tråkig vattenskada som vi inte kunnat förutspå. Vi köpte huset i somras och har bara kunnat använda badrummet i två månader av fem.

Jag är osäker på om jag tycker Ray of Grey är GRÅ, jag säger som så många andra, den ser beige ut. Jag skulle nog hålla mig till vitt, det är klassiskt. Och det är vad du valt från början. :-)

Anonym sa...

Hej!
Vi har köpt hus o ska renovera...Badrummet är nr 1,vet hur jag vill ha det men skulle gärna kunna se bilder på ditt :)

Kram, Magdalena

Moodboardwithflowers sa...

Låna hem en ray of grey! vitt är vitt men det skulle ge mer ombonad känsla med de andra. Och eftersom vitt alltid är vitt så finns de ju kvar om man ändrar sig.

Anonym sa...

Vitt är vitt men jag skulle välja grått. Det blir lätt kaka på kaka eftersom du har vitt i badrumet på bottenvåningen. Våga mera :)

Badrumsdrömmar badrumsbloggen sa...

Vi gillar!