onsdag 30 januari 2013

NYTT I NYTTIGA BOKHYLLAN

 
 
 
 
Två nya nyttiga kokböcker i min bokhylla. Dessa två hittade jag på Coop i ett bokställ och just LCHF har en hel del bra recept faktiskt även om jag nu inte äter strikt så. Jag föröker bara undvika mycket kolhydrater i form av pasta, ris, potatis, bulgur, bröd osv, jag äter fortfarande alla grönsaker och frukter som innehåller kolisarna.
 
 
 
Hej söta ni!
 
 
 
Idag har jag riktig träningsvärk i benen för igår var det bara så halt ute när jag gjorde min pw-runda så jag spände mig helt fel i kroppen. Trodde flera gånger jag skulle hamna på rumpan (eller näsan:S)! Nu börjar det dock nästan bli barmark ute och det otäcka halkiga slasket som har en tendens att frysa på till kvällen försvinna.
 
Nu ska jag fortsätta leta lite nya goda recept här:)
 
Hoppas ni har en skön onsdag!
 
 
KRAM
 
 
 


14 kommentarer:

DesignbyTornblad | En smyckesgalen tjej sa...

Skönt att komma igång! Här är det bitvis väääldigt halt och jag halkade omkring idag på min pw.

Men härligt att det är en hel del barmark också! Får se hur länge det är så :-)

Önskar dig en trevlig kväll!
Malin

Casa of Mia sa...

Kul med nya kokböcker, älskar att bläddra och leta härliga recept och perfekt när de även är nyttiga! Jättefin outfit från PoP i förra inlägget, kram

Jessica - Svart på vitt sa...

Kul med nya kokböcker! Här hemma testar vi en ny LCHF-rätt varje dag denna vecka. Mumsar just nu på crêpes med grönsaks- och baconfyllning. Mums! :)
Kram Jessica

Anonym sa...

Härligt med lite ny inspiration, du lägger ut recept om du hittar något bra eller hur?

Sofie - Mamma till William & gravid med nr.2 sa...

sv: näämen, hihi, va paff jag blev när jag såg att det var du som skrivit ;P
Det var iaf såå lite, du är ju så himla duktig på att fota & har såå himla fint hemma så det är klart du hamnar på min topp 5 lista ;) hihi.

Kram !

Anonym sa...

IceBugs, bästa halkfria skorna!! Klarar glansis:)

Ita sa...

Jag vågar inte ge mig ut än, väntar till barmark sen j***ar. Ska bli skönt att få röra på sig igen. Imponerad att du inte fegar ur som jag, hihi.

Livet på landet sa...

Då äter du precis som jag:)
Visst är det skönt när man bestämt sig & kommer igång?!
Jag har några graviditetskilon att bli av med innan sommaren;)

Kram Helena

Nilla Q sa...

Kul med nya kokböcker! Tycker alltid man behöver inspiration till nya middagsrätter.

Ha en skön kväll!

Kram Pernilla

House number 11 sa...

Ja, det är alltid roligt med lite nytt!
Får jag fråga vilken storlek ni har på er lampa över ert köksbord?
Kram Jenny

www.villa113.bloggspot.com sa...

Hej, Jag har själv börjat äta mycket avocado, nötter och brie vilket jag tycker mättar såå bra. Istället för att köpa mig en japp när jag är och handlar så köper jag mig en påse nötter så har jag bättre tålamod när jag kommer hem och skall packa upp 4 kassar och sen börja med maten(ett tips). Jag tror verkligen på att äta fett och undvika socker. Om man sen undviker alla konstigheter och besprutningar så tror jag att man får i sig det bästa.
Om man, som jag, ofta e sugen på sött så kan det bero på att man har en spänning i kroppen. Vilket gör att man hela tiden förbränner så man blir sugen. Låter logiskt, en ostiopat som berättade det. Så har man ont någonstans, gå till en ostiopat=).
Lycka till!
Maria

www.villa113.bloggspot.com sa...

PS: Ett lchf-tips..Club-sandwich....såååå himla gott. Omelett med kyckling och go curryröra.
/Maria

Enkel stil sa...

Bloggen 56 kilo har många recept med god och nyttig mat.
Anita

Littledessert - Recept och Webbshop sa...

Härligt!