tisdag 15 januari 2013

MED FOKUS PÅ MIG SJÄLV








Detta nya år har jag valt att lägga all fokus på att må bättre och på mig själv. Häromdagen gjorde jag mitt första pilatespass ever. Måste erkänna, det var hur svårt som helst, mycket mycket svårare än jag trodde! Böja och sträcka på kroppen i alla möjliga konstiga kompositioner och andas samtidigt hrmm. Ja andas! Hur lätt är det när man ligger som en boll och ska rulla runt för att massera svanskotan:S!!


Men jag ska inte ge mig, jag behöver hållning och styrka i min kropp!


Igår gick jag, en lång sväng, med snöflingorna som dalade ner och musiken i öronen. Jag älskar powerwalks, det passar mig så mycket bättre än att löpa. Igår skulle jag kunna gått flera mil, hög på må-bra-endorfiner! Idag blir det en sväng till och mina fina lilla Alice lånar snällt ut sin julklapp så mamma kan ha dunkande musik i öronen:)


Nytt år nya tider - känns så himla b r a!



KRAM







16 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Heja Mia, visst är det härligt med den känslan att det är roligt! Nu kör vi:)

Kram Lotta

Linruz sa...

Heja heja!!!
2013 är året vi satsar på oss själva.
Visst känner man otrolig skillnad omedelbart, jag förundras över hur man an stoppa i sig en assa onyttigheter när man kan må så mycket bättre.

Kör hårt nu och lycka till.
Laxspetten ser jätte goda ut.

Kram Lina

Linruz sa...

Laxspetten på Insta skulle det ju vara ;)
Kram igen

jenny - mammaliv i Nashville sa...

Heja på! Man mår så mycket bättre i själen efter ett pilates eller yoga-pass! Och i kroppen! Oj vad stark man blir.

Anna sa...

Jamenvisst mår man bra när man får röra på sig, helt klart! Kroppens eget lyckopillar :)

Något typ av helhetsbilder av vårt kök finns nu på bloggen :)

Och du, bilderna på dig på Instagram, med hästen, wow säger jag bara! Modellvarning där, jäklar va vacker!

Kraaam!

Anna sa...

Jamenvisst mår man bra när man får röra på sig, helt klart! Kroppens eget lyckopillar :)

Något typ av helhetsbilder av vårt kök finns nu på bloggen :)

Och du, bilderna på dig på Instagram, med hästen, wow säger jag bara! Modellvarning där, jäklar va vacker!

Kraaam!

Anonym sa...

Vad duktig du är!!! När får vi se mer av ditt nya fina badrum? Tack för en inspirerande blogg :-)
Malin

Weronica - En mammas dag sa...

Härligt! Heja!

Grodmamman sa...

Tänker samma här, 2013 är året när jag ska ta hand om mig själv bättre. Tror aldrig jag tränat så mycket som jag gjorde under julledigheten och förra veckan blev det två joggingrundor och en långrunda på längdskidor. Man mår verkligen så mycket bättre av träning!:)
Kram

Stenmur & Gärdsgård sa...

Å det låter härligt med nya tag som ger energi :-) Alltid lika inspirerande att kika in här.

Stor kram!
Malin

Ninelin sa...

Lycka till! :-)

Miss Tess sa...

Ett riktigt bra fokus Mia, lycka till!

Hela min höst/vinter gick åt att "feel good" och nu mår jag äntligen bättre än kanske någonsin:)

Kram kram

Carin sa...

Åh är det Urban Ears? Det är ju fantastiskt ljud i dom tycker jag. Kör hårt med träningen!
Mvh Carin

MITT VITA HUS sa...

Tack alla rara för era fina ord, det värmer:)

Malin: Badrummet är på gång, inte klart än. Nu i dagarna sätts kaklet och nästa vecka golvet så det dröjer några veckor till:)

Carin: Japp Urbanears är det - gryyymt ljud! Båda tjejerna fick i julklapp, funderar på ett par egna men jag lånar så länge:))

KRAM

M


Malin ~ inredning och annat sa...

Har, precis som du, bestämt att lägga mer fokus på mig själv iår. Göra det JAG tycker är kul, få mig själv att må bra, och ta hand om kroppen. Det är ju så skönt att må bra och vara glad, och den metoden är en väldigt bra start :)

Allt och/eller Inget sa...

Vad roligt att läsa om att du kommit igång, det är precis vad jag borde göra. Jag måste återfå lite styrka igen efter två graviditeter och noll träning. Sitter de där hörlurarna bra när man springer?
Vilken fin blogg du har!
Kram Linda