onsdag 2 januari 2013

HEJ JANUARI & NYTTIGA TIDER

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tjingeling!
 
 
 
Idag är det onsdag, för endel lill-lördag, men det känns som måndag, ja man blir lite crazy när det är så här mycket helgdagar på rad, speciellt när man går från sköna ledig dagar till jobb i hundra:S
 
Känns som vi alla längtat tillbaka till lite nyttigare tider för vart man än kikar (insta, fb, bloggar etc.) så kör alla igång med de lite hälsosammare livet idag (egentligen borde man kanske inte äta allt det där onyttiga i december, men det är ju så lätt att verkligen trilla dit med en liten glögg hit och dit, lite julmust, goda saffransbullar och mumsigt julgodis var och varannan dag och för att inte tala om alla chokladkartonger vi fått på jobbet:S). Vi här hemma skippade vi faktiskt nyårsdagspizzan och körde igång direkt! Köpte till och med hem två nya böcker för lite matinspiration från mataffären igår (LCHF-böcker, tycker man faktiskt hittar en massa god och fräsch mat i den metoden och jag fungerar bäst på mindre kolhydrater. Nu tänker inte förespråka någon metod och jag äter inte LCHF helt, för summan av att må bättre och leva hälsosammare sitter nog inte i någon metod utan är faktiskt så enkelt som att äta mindre och varierat och gör av med mer än du tar in! Men alla gör precis som man vill och jag lägger inte några värderingar i hur alla gör för att må bättre utan det vet man nog bäst själv!)
 
 
Hoppas ni haft en fin januaridag (här lyste faktiskt solen idag igen och det var tom ljust när jag åket hem från jobbet:)
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 


9 kommentarer:

Nina Hedberg sa...

Jag hade också tänkt att sätta igång och äta lite bättre igen...men mannen är fortfarande ledig och lagar en massa god mat så jag fortsätter att sätta i mig onyttigheter ett par dagar till :) Men snart så!

Kram Nina

Grodmamman sa...

Jag tänker äta mindre portioner och mindre kolhydrater, men inte ren lchf. Sedan försöker jag komma igång med min joggning igen också, för att jag mår så bra av den.
Lycka till!
Kram

Linruz sa...

Skrev om det samma i dag på bloggen med :)
Alltid kul med fler som kämpar på och kan peppa varann.
Tror som dig att man måste hitta sin väg som passar.
Själv mår jag mycket bättre utan kolhydraterna och det är en underbar känsla att slippa det där jobbiga suget.

Lycka till nu...
Kram Lina

Nazima sa...

Vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg! Tycker var och varannan blogg förespråkar strikt LCHF, och personligen tycker det verkar enformigt och märkligt med allt fett.
Däremot mer varierat mindre portioner och mer motion känns lättare och har ju faktiskt funkat i alla år!
Här blir detmindre portioner mat, inget fika på vardagsrna,powerwalks varannan kväll, varvat med Zumba och bodypump på gymmet.
Kramar!

Jessica - Svart på vitt sa...

Här blir det "ordning på torpet" när det gäller maten och träningen from måndag... ska bli skönt! Gott med allt gott som vi satt i oss under jul/nyår, men både mannen min och jag mår så mycket bättre när vi drar ner rejält på socker och gluten.
Kram kram

jenny - mammaliv i Nashville sa...

Allt med måtta kör jag på ;)
Härligt med en nyttig start på året. Det är så härligt att "rensa ur" kroppen ibland!

Anna sa...

Kloka ord! Kram

anettan sa...

Kan du inte skicka lite sol till mig? Kram Anette

rustik charm sa...

Hej!

Här börjar vi oxå nya året med lite nyttigare mat. Dock tror jag som du att man kan äta allt med måtta bara man förbränner mer än man stoppar i sig. Tror inte på att skippa saker i sin diet utan bara dra ner på tex kolhydrater och äta mer frukt och grönt. Så kör vi allafall:-).
Kram Kristina