torsdag 3 januari 2013

DAGENS LUNCH

 
 
 
 
Något bland det godaste, enklaste och frächaste - avokado med räkröra mmm!
I min röra kör jag creme fraiche, handskalade räkor, röd stenbitsrom, rödlök, massa färsk dill + salt & peppar. Citron brukar jag med ha och pressa över om det finns hemma:)
 
 
 
Hej fina ni!
 
 
Allt väl med er?
 
 
Här springer tordagen iväg allt för fort och det är dags att kasta i sig lite lunch innan det blir jobbet!
 
I morgon är det fredag och inte vilken fredag som helst utan fredag då lilla Alice ska göra operation nummer 2. Usch det är så där lite jobbigt i mamma hjärtat nu och hela morgonen har jag jagat narkosläkaren i telefonen:S Men allt ordnar sig nog nu. Det var bara lite kort varsel eftersom i går när vi kom hem så låg brevet med kallelsen i brevlådan och det är redan i morgon som operationen är!
 
 
 
 
 
Nu lunch! Hoppas den kan inspirera er som kör det lite nyttigare spåret nu:)
 
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 


18 kommentarer:

Milla sa...

Mums, räkrätter är så himla fräscha och man håller sig mätt bra. Sånt ska det bli mer av! Hoppas operationen flyter på bra imorgon för lilltjejen! kram Milla

Rijo sa...

Denna blogg är ju så mysig. Tror jag måste komma tillbaka och glutta lite mer =) Älskar oxå inredning och pyssel samt vackra foton, och DET har du verkligen! Ha det fint.// Rijo
http://fotolia.blogg.se

Postadress Torslanda sa...

Fräscht och gott! Hoppas allt går bra med operationen! Hoppas att det inte är något allvarligt med henne.

Bara MammaMilla sa...

Vilken härlig lunch! Det ser verkligen gott ut. Jag förstår att det är jobbigt för mamma-hjärtat nu. Min lilla dotter fick sitt öga opererat förra året så jag vet precis hur nervös man är som förälder. Det kommer att gå bra! Jag håller tummarna och tänker på er imorgon. Kram Camilla

Bara MammaMilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Såå gott det ser ut:)! Mums;)! Hoppas allt går bra imorgon för er! Kram. Jecka

Anonym sa...

Vilka uuunderbara bilder!

Grodmamman sa...

Såg kanon gott ut!:)
Lycka till imorgon!
Kram

InWhite4You sa...

Wow superfräsch och nytt år stil på lunchen i mina ögon sett.. Verkligen inspirerande bilder. Duktiga du!
Kram Lena

Nina Hedberg sa...

Ser gott ut och fina bilder du fått till. Kram Nina

Linruz sa...

Mums det där låter riktigt gott.
Håller tummarna att allt går bra och smidigt i morgon.
Stor kram
Lina

Miss Tess sa...

Mmm, hur sugen blev man inte på handskalade räkor nu då. Sommaren på västkusten kan också gärna komma nu när julen är över:)

Håller tummarna för er inför morgondagen, et kommer såklart gå gallant!

Kram kram

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Gud så gott! Hoppas allt går bra i morgon ♥

Kram Madde!

Anonym sa...

Oh detta måste testas snarast!
Gillar din recept fräscht enkelt och gott!

Gabriella sa...

Åh så härligt gott det ser ut!=)Hoppas så operationen går bra imorgon!
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Å såg supergott ut, tack för tipset!
Kram Lotta

anettan sa...

Mums vad gott det ser ut. Kram Anette

Casa of Mia sa...

Mums så gott, hoppas att allt har gått bra med operationen, kram