lördag 29 december 2012

SNART NYTT ÅR

 
 
 
 
 
Nya sköna mjuka dynor till Tolix stolarna i köket som är nystädat och frächt igen efter allt julstök:)
 
 
 
 
Hej på er alla!
 
 
 
Hur mår ni?
 
Idag har vi fixat ut julen här hemma, iallafall allt det som känns väldigt juligt (det blev ju inte så jättemycket pyntat här hemma i år eftersom på övervåningen råder det badrumsbygge-kaos och eftersom vi låg febrigt nerbäddade nästan hela familjen där innan jul, så det var inte så mycket jobb att plocka bort heller). Nu vill jag ha ljust och fräscht här hemma inför det nya året och idag köpte jag hem vackra ranunkler som verkligen ger den där perfekta känslan! Har även fyllt kylskåpet till bredden med en massa gott inför nyårsfesten + tomtebloss och vackra svävande lyktor istället för fyverkerier!
 
Hur ska ni fira in 2013?
 
 
KRAM
 
 
 
 
 


19 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, ser med spänning fram mot badrummet.Lär ju bli superfint när Du fått trolla med ditt inredarsinne!

Däremot så är de vackra lyktorna som svävar inget bra alls vare sig för miljön eller för djur. Djur fastnar nämligen i dem och kan skada sig svårt så att de dör av dem..

Förlåt men hörde detta av en bekant då jag berättade hur vackert det är när de lyfter och vad snällt mot alla hundar som slipper smällare då lyktorna är tysta,men jag förstår din tanke och de är verkligen såå otroligt vackra.

hälsn glädjedödaren...:-(

Ps. Gott Nytt år på Dig!!

Anonym sa...

Är dina fina betongljusstakar i olika höjder?
eller det kanske bara ser så ut?
Tycker inte dina barn att det är tråkigt när du tar bort jul"sakerna" så fort?
Det känns som att allt ska stressas över så fort som möjligt i dagens samhälle.
Ist. borde vi alla coola ner lite och njuta i nuet:)
Inte stressa så med allting!
Kram på dig,

Anonym sa...

Urfräscht kök! I like!

Tänkte också på miljön gällande lyktorna. Vart tar de vägen liksom?

Gott nytt år!
/Mia

Karin Westerberg sa...

Åh.. Så snyggt och fräscht! Var fick du tag i ranunklorna? Har letat ihjäl mig efter dom i hela stan. Älskar erat fina hus!! Vi åkte förbi i sommras efter mycket övertalning till mannen. Han känner nämnligen din karl.. :) Kram från Karin i ljungsbro

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Det dr är vita plåt ljusstakar från Walther & CO. De är i olika höjd:) Tänkte du på mina Tove Adman betongljustakar? Dom är i samma höjd!

Karin: Hos min gamla klasskompis Rebecca som har Systrarna Grön:) jasså åkte ni förbi, du skulle plingat på och sagt hej:) nu undrar vi vem din man är??;)


KRAM


M

karikulla sa...

God fortsättning, gott slut och gott nytt år fina Mia!

Vi är i köksplanerartagen och jag dör lite smått när jag ser ert kök... Fantastiskt fint. Mitt drömkök har IKEA slutat med så nu lutar det åt släta luckor med låååånga handtag. Och du är nog en av de som haft ett inspirationsfinger med i leken ;)!

Förresten, hoppas du "känner igen" mig, bloggade som AlicesMamma/Living next door to Alice på blogg.se förut. Också sjuksyster och gammal Linköpings-bo :). Kanske därav att jag känner mig lite extra hemma här hos dig?

Kram från Dalarna!

Johanna sa...

Har du tvålen från l:a bruket, vilken doft har du isåfall? är sugen på rosdoften men ej luktat själv på den, tänkte beställa den på nätet.

Karin Westerberg sa...

Åh.. Där va vi ju i torsdags och kikade in.. Måste ha missat det :) Min karl är Christian på västra cykelaffären. Jag följde din blogg redan innan vi träffades, och när han kikade på min dator såg han dig och berättade att han visste vem du var :) Hihi.. Världen är allt liten :) Imorgon blir det nog ett nytt besök på systrarna grön :) Ha en härlig kväll!!

Anonym sa...

Känner igen mig. Nu vill jag bara kasta ut julen. Tomtarna (för barnens skull) har rykt o granen ligger ruskigt risigt till härnäst;) Kram Linda

MITT VITA HUS sa...

Karin: Hälsa Snurre (visst var det så han kallades??);) Jag köpte tyvärr alla ranunkler Rebecca hade:S men kolla andra välsorterade blomsteraffärrer:)

KRAM

Anonym sa...

Här kommer en glädje dödare till fina du. Du måste söka tillstånd för att sända upp lyktor. Sen hoppas jag verkligen inte många anammar detta för det är verkligen inte bra för många djur. Ha en bra nyår för övrigt. Man blir fort less på julsaker även om mina får vara kvar lite till.

Karin Westerberg sa...

Åh.. Attans :) Ja jag ska hälsa!! Kramar

Titta in hos Thess sa...

Å vad härligt med bestämdast kök !!!
Här ska vi ha barnkalas i morgon så sen får det nog stor städas överallt misstänker jag ;)))

Kram Thess

Ljuva Magnolia sa...

Så makalöst vackert du har det! Åh, ranunkler ska inhandlas pronto här, denna ljuvliga blomma =)
Är kuddarna Tine K?

Ha en superskön söndag!
Kram Catta

MITT VITA HUS sa...

Catta: Ja dom kommer från Tine K. Jättefina!

KRAM

M


Anonym sa...

Hej! Tänkte höra var du har köpt dynorna som du har på tolixstolarna i köket? Ute efter något liknande..tack på förhand!

Hälsningar
Ulrika

MITT VITA HUS sa...

Ulrika: Dynorna kommer från Tine K, jag fyndade mina hos Inreda.com men jag tror de finns hos Blackballoon med:)


KRAM

M

pernilla sa...

Precis som flera här säger så måste du ha tillstånd för att sända upp lyktor. Få som vet om det stod det i tidningen. Kan störa och skada både flygplan och flera djur. Fint är det men inte så bra som man kanske kan tro.
För övrigt, älskar din härliga blogg!! Gott nytt år!:)

Junitjej sa...

Vilket vackert kök!
GOTT NYTT ÅR!