tisdag 18 december 2012

MUMSIGT JULGODIS

 
 
 
 
Rocky road är en riktig favorit när det kommer till julgodis här hemma, knäcken gör vi som tradition också den varje år. Vad brukar ni göra för julgodis? Har ni några tips på annat som man kan göra? Är sugen på att fixa några tryfflar av något slag så recept mottages tacksamt:) De fina skålarna som är perfekta för julgodiset/Modesto, knäckformar från House doctor/lillavillavita, brickan och lyktorna Tine k/Blackballoon.
 
 
 
Hej tisdag!
 
 
 
Usch har legat däckad hela dagen med världens huvudvärk:( Nu börjar det bli bättre men det får bli tidigt i säng i kväll!
 
 
Hoppas ni haft en bättre dag än jag vänner!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
psst, Recept på Rocky road hittar du här, gör alltid Leila's tycker den blir super. Knäcken gör jag efter gammalt recept jag fått ärva, 2dl vispgrädde, 2dl sirap, 2dl socker som kokas upp. Jag kör en klassisk variant av knäcken med hackade mandlar (skållade innan) i, men ett år provade jag göra en chockladvariant med några matskedar kakao i (ett recept jag tror Leila gjorde någon gång i sitt julprogramm) den blev med jättegod:)
 
 


15 kommentarer:

vitahusetochelvis sa...

Så gott ;)

/S

Nina Hedberg sa...

Mmm! Gjorde också julgodis idag som liknar Rockey road och blev supergoda.

Hoppas att din huvudvärk är bättre.

Kram Nina

Lantligt i Smultronbacken sa...

Har flera goda julgodisrecept inne hos mig, ett nytt idag, enkelt och snabbt. Farligt gott faktiskt.

Favoriten för mig är Bountybollar och saltlakritsknäck. Men kolacrispen är topp också

Kram Teres

LOPPISLIV sa...

Mmmm vad gott. Rockyroad ska vi också göra till helgen, och knäck gör alltid maken här hemma, samma recept som du har han :-)) Vilken fin önskelista du har, primebootsen skulle jag gärna vilja ha, sååååå snygga!!!

Finfina vita krispiga bilder som alltid här hos dig, ger massor av inpsiration! Kraaaam Paula

PS: Hoppas du mår bättre snart igen!

Vardagslyx sa...

Har gjort samma, men dessutom chokladkola och wienernougat, som är sååå god!

Kram Pernilla

Grodmamman sa...

Här finns det också Rocky Road, en favorit för mig!:)
Kram

Therese sa...

Åhh, så gott! :)

Anonym sa...

Rocky road är ett måste, tänkte även prova att göra saffranstryffel med vit choklad rullade i kokos.!:-)

anettan sa...

Mums.....kram Anette

Camillasnyahem sa...

Har tyvärr inget recept på julgodis för sånt gör jag aldrig. Skärpning på mig! :)

Hoppas du får en fin dag & KRAM!

Livet på landet sa...

Gott!
I år blir det rocky road, knäck, kolor, ischoklad, rischoklad & vit chokladtryffel med mintsmak här hemma!

Kram Helena

Tilda sa...

Titta in hos mig på Tildas Kök & Vin! Där hittar du bl à recept på "snöbollar" - vit chokladtryffel med smak av citron. Hur gott som helst och enkelt att fixa.

tildaskokovin.blogspot.com

Kram och ha en god jul!

Lena sa...

Jag gör också alltid Rocky Road + Mozartkulor.
I år har jag även gjort trillingnötter (som de i Alladinasken) Jag ska nog göra nån slags tryffel också, i Ernst program ikväll gjorde han chokladtryffel med passionsfrukt, lät ju mycket smaskigt!!

Kram Lena

mammaxtre sa...

Rocky road är ju så gott. har alfrib bakat själv dock. kankse dags nu.

Ha det fint

Junitjej sa...

Så gott med julgodis!