tisdag 11 december 2012

IDAG HAR JAG JULKLAPPSVERKSTAD

 
 


Just nu hos mig är det en enda julklappsverkstad på köksbordet (man får liksom passa på att vara tomte när vissa är i skolan;). Jag gillar det enkla, inte massa tomtar och grejor på, gärna enfärgat, vackra ettiketter och lite annorlunda snören. I år fick det bli de urfina harlequin- och stjärnmönstrade inslagspappret, som kommer från Tine K, vitt papper från Panduo (har även köpte ett enkelt grått, ett rött och ett med lite svart text på - jättefina de med), lika så de svarta snöret. De söta julklappsetiketter kommer från House Doctor och saxen är en ny favorit från HAY. Hur slår ni in paketen i år?


 
Hej på er fina ni!


 
Hur mår ni i snöyran?
 
 
Jag bara njuter av det vita vinterland vi har just nu och håller tummarna hårt att det får ligga kvar över jul nu!
 
 
Förresten hur går det med julklapparna? Är ni klara redan? Här hemma har vi nästan fixat klart alla klappar redan och jag har bara någon kvar till någon jag tycker mycket om:) Tycker det är så skönt att börja i god tid och slippa all trängsel i stora shoppinghus (finns nog inget jag ogillar så mycket som det, stressade människor, trängsel, riv och slit burr). Den fantastiska näthandeln gör ju saken väldigt enkel också nu för tiden om man vill vara ute i god tid, perfekt att bara klicka hem och hämta upp paketet i lilla affären här på hemvägen från jobbet:)

 
Men nu måste jag fortsätta här, innan de små kommer hem:) Vi ses!

 
KRAM



 

20 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Så fina klappar du gör! Härligt att ha kommit långt i planeringen, jag känner att jag också ligger bra till, kram

Michelle sa...

Vi gillar också det enkla och stilrena utan tomtar och en massa sånt, haha! I år kör vi på guld, beige, vitt, terracotta och silver med fina etiketter och snören. Tror paketen kommer göra sig fint under granen som ska kläs i samma toner :)

Ha en fin tisdag Mia! :)

Kram

♥ Fyra årstider sa...

Underbart fint Mia!

Kram Lotta

anettan sa...

Super fint färgtema du har. Gillar verkligen svart, vitt och grått. Kram Anette

Stenmur & Gärdsgård sa...

Åå vilken fin sax, den föll jag för direkt och den passar ju verkligen in. Vackra papper...oj oj jag ligger då verkligen efter, som vanligt ;-)

Kram och ha en fin vecka!
Malin

Camillasnyahem sa...

ÅH så fint! Och den saxen är ju underbar! Jag håller såååå med dig angående att "enkla" paket är finare, till de vuxna blir det vitt papper med enkel tråd men till barnen kör jag all in med jultomtar och flera olika snören i olika färger som krusidullas. :)

Ha en fin dag, du fina!

Design Concept - by Linda sa...

Fina julklappar du gör!

Jag kör på snarlikt tema jag med, vill inte ha för mycket krusiduller och tomtemönster;)

Fin kväll! /kram

Anonym sa...

Kan inte barnen få tomtar i alla fall?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Barnen får självklart slå in precis hur dom vill, rosa, glittrigt och lila brukar ligga högt på listan ovasett jul eller ej, lite mindre när det kommer till tomtar faktiskt. Rött papper har de dock önskat och det har vi införskaffat:)

KRAM


M

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Vilka Snygga etiketter!!! Nu fick jag ideér =) Tack

Kram Ulrika

Mikaela sa...

Här blir det oxså enkelt och stilrent. Svart plus vitt plus liiiite rött. Slog in de sista till barnen igår. KRAMAR Mikaela!

Denna vecka kan ni vinna en vimpel från Nyblom Kollèn inne hos oss...http://hemmapavarangataistan.blogg.se/2012/december/tavling-i-samarbete-med-nyblom-kollen-2.html

Maria sa...

Ha, ha, vad jag log när jag såg bilden. Precis så ser mina paket ut i år! :-) Vitt papper, svart snöre och samma etiketter från House doctor.

Septemberflikka sa...

Helt i min stil. Mina paket brukar bli svarta, vita eller naturfärgade med vita el svarta snören. Etiketter från Granit. De etiketterna du köpt var supersöta. Minns att jag sett dem någonstans men inte var. Var hittade du dina? Vi har köpt de flesta paket nu, något enstaka fattas. Men det blir en sparsmakad jul på så vi. Vi lägger pengarna på en resa strax efter.

kram

Titta in hos Thess sa...

Jaa visst är det underbart att slå in paket :)))
Skulle kunna jobba med det 8timmar om dygnet!!!!!

Kram Thess

Nina Hedberg sa...

Fin bild och fina papper. Första gången på din blogg så nu ska jag kika runt.

Kram Nina

Lantligt i Smultronbacken sa...

Här är klapparna klara sedan länge i vanlig ordning. Är det något jag kan så är det att vara ute i god tid:) Mina första klappar köper jag faktiskt på Annansagsrean året före. Jag skriver ner i min kalender vad jag köper och bockar av, då är det mesta klart redan till hösten och det ur världen och tid för annat.
Paketen går i vitt, brunt och svart här i år och är också väldigt enkla.

Kram Teres

Gabriella sa...

Åh vilka fina papper! Jag gillar också det enkla=) Tack för härlig inspiration!
Kram

www.villa113.bloggspot.com sa...

Hej, vilka snygga etiketter. Vart har du köpt dom?

Ha en fin dag!
MVH
Maria

ellen sa...

vart har du köpt det rutiga inslagspappret? :)

MITT VITA HUS sa...

Ellen: på inreda.com.

KRAM

M