söndag 30 december 2012

ÅRET SOM GÅTT

 
 
 
 
 
 
I morgon är det sista dagen på 2012 och vi ska skåla in 2013. Här är nyårsförbredelserna igång och jag passar på att blicka tillbaka på året som gått och skriva ner planer för det nya!
 
Här har det varit ett tufft år som gått, ni kanske bara märkt en del? Jag har valt att inte vara allt för privat på bloggen (speciellt med det som gäller jobbet) då ni är många som läser här. Jobbet har tagit upp väldigt mycket av min tid, och stundtals har det varit mycket psykiskt jobbigt. I våras pendlade jag till Göteborg en dag i veckan och läste en kurs på universitetet där inom den specialiten jag jobbar med. Det var mycket roligt men också jobbigt, speciellt när man jobbar samtidigt och när man vill vara med sin familj den tiden man inte jobbar.
 
Sommaren började med att jag jobbade mycket natt, nästan för mycket för vad kroppen tycker om! Och efter att ha haft en tuff vår och början på sommaren så tog jag semester, den första riktigt ordentliga på tio år. Vi åkte i väg till Mallorca hela familjen och njöt av solen och salt medelhavsvatten. Kom hem och packade om för en vecka på världens underbaraste ö - Gotland. Där har jag min vän som jag saknar varje dag och som jag önskade jag kunde träffa mycket oftare. Trots att nästan hela sommaren regnade bort hade vi det mycket bra.
 
Sen kom hösten och jag tror man märkte mest då att solen hade saknats på sommaren. För det kändes inte alls så där som det brukar, att man bara vill krypa in och tända ljus och mysa under en stor gosig filt i soffan, nej jag iallafall har saknat något! Kanske den där uppladdningen man får på sommaren som ska hålla hela vägen fram tills ljuset återvänder. Sen har även hösten kantats av alldeles för mycket jobb och nu har jag tagit ett beslut om att faktiskt minska lite på tiden på jobbet till våren, det känns skönt, mycket skönt!
 
Denna höst var även den hösten då vår lilla Alice opererade sig, den första av två operationer. Hon kommer bli fin, så jättefin när det är klart.
 
 Nu mot slutet av året har vi dragit i gång lite större projekt här hemma, dels vårt badrumsbygge och sedan lite annat smått. Känns väldigt roligt igen efter att varit supertrött på vad allt som heter husbygge innebärt.
 
Och ni nu går vi mot ljusare tider och ett nytt år som ligger som ett oskrivet blad framför oss - härligt!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 


14 kommentarer:

Grodmamman sa...

Hoppas att du får ett lugnare år 2013!:)
Tid med familjen är mycket värt och något som gjort att jag gått ner i tid och bara jobbar 75%. Ok, det blir mindre i plånboken, men jag värderar tiden med barnen högre.
Ta hand om dig!
Vackert foto på ranunklerna du tagit!:)
Kram

OddStyle.dk sa...

Smukke billeder jeg elsker blomster, jeg håber du må få en fantastisk 2013 :-) Rigtig dejlig søndag
Kram

H`s enkla vardag sa...

Hoppas du får ett bättre 2013! Hoppas att det inte varit tråkigheter på jobbet, utan bara mycket!
Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt!
Kram Helena

Fröken K och livet på landet sa...

Önskar dig ett fantastiskt 2013...lugnare och med mer tid med familjen! Var rädd om dig!

Kram Karin

Casa of Mia sa...

Hoppas att du får ett riktigt fint 2013, att det blir ett lugnt och fint år, gott nytt år! Kram

♥ Fyra årstider sa...

Mia, vad fint och ärligt skrivit. Det är inte guld och gröna skogar hela tiden och jobbet är en stor del av ens liv. Jag tror det blir toppen att jobba lite mindre..mer tid och mindre pengar. Men som jag nu vid jul, det är värt det flera gånger om!

Kram Lotta

MITT VITA HUS sa...

Tack rara ni - ett riktigt gott nytt till er med:)

KRAM

M


Titta in hos Thess sa...

Låter som ett väldigt förnuftigt beslut,man har bara ett liv och och en kropp och det gäller att vara rädd om den :)))
Kunde jag så skulle jag göra det samma,men en dag så kanske ;))
Hoppas att ni får en fin Nyårsafton.

Kram Thess

P.s vi lkpg tjejer får stötta varandra ;))

Postadress Torslanda sa...

Låter som ett pr som tagit lite på krafterna. Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Annajordet sa...

Hej! Vackert foto av ranunklarna. Gott nytt år och lycka till med jobbplanerna. Gick själv ned till 80% för snart två år sedan och det är helt fantastiskt. Blir bättre balans i en hektisk vardag där man vill ha tid till så mycket. Kram Ulrika

LIVSGLITTER sa...

Gott nytt år på dig vännen <3

Room of karma sa...

Intressant att läsa om ditt år! Och jag kan skriva under på att vi verkligen har saknat solen och att det har satt sina spår på vår energi! Att din lilla flicka har op har jag nog missat helt. Vad har hon op om man får fråga eftersom jag har missat det hela. Tycker jag är inne här var och varanna dag men tydligen så missar man ibland ♥

Önskar dig ett fantastiskt 2013 vännen!

Kram ♥CC♥




Psst! du glömde och skriva att du tappat en hel del i vikt också:)

Tillsammans Hemma sa...

Jag vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År.

Hoppas ditt 2013 blir ett superbra år!
Jag följer med dig för du har en helt underbar blogg!

Kramar från ´Loo!

Miss Tess sa...

Kikar in och önskar dej en god fortsättning på 2013. Hoppas att det nya året kommer bringa mer positivitet.

KRAM