tisdag 13 november 2012

SNYGGT DANSKT






 Åh vad jag gillar det här snyggelisnygga huset (såklart Danskt;) som just nu valsar runt i bloggvärlden:)
Alla bilder via Femina.dk och fast jag såg det först hos gulliga Helena (galet roligt i går vännen, tack för sällskapet halva vägen hem;).





Hej på kvällskvisten!





Här har dagen gått i ett men nu börjar det lugna ner sig och de små sessorna är nerstoppade i sina sängar under duntäcket! Det mao. innebär lite ego tid, tända några ljus, sippa lite te (usch det börjar bli riktigt kallt nu, här är det duntofflor på kvällstid), kolla bloggvärlden, kanske lyxa med en liten bit mörkchoklad, bläddra i något roligt inredningsmagasin, ja lite vardagslyx helt enkelt:)


 


  Några tycker att det saknas färg och att det är så ute med vitt vitt, men nej jag tycker faktiskt inte det! Det är liksom alldels lagom med färg i min smak:) Förresten läckert att ha skrivbordet åt det där hållet vänt mot dörren och itne väggen, kanske något att prova här hemma på lilla kontoret (jag om det nu går på något sätt platsmässigt). Den där skrivbordslampan står visst på önskelistan den, sååå snygg:)



 Gud vad jag ångrar att vi inte valde ljusare golv, tror ni jag kan övertyga han här hemma med att slipa ner vår ekparkett och vitlasera den?? Jag jobbar på det iallafall - stenhårt;) 



Vit trapp står på önskelistan med ja:)
Förresten är ni som jag, samlar fina hem och snygga inspirationsbilder i en liten mapp på datorn?


Den här bilden hamnar just nu på en alldeles speciell plats på datorn, något jag ska berätta mer om snart!


Nu får ni ha en skön kväll vänner så ses vi i morgon igen:)




KRAM





10 kommentarer:

Tillsammans Hemma sa...

Vilka fina bilder du visar oss!

Visst är det lite klurigt ibland när man ska lyckas få med sin käre make på diverse ideér. Krävs både mod och en stor knippe taktik. - Man vill ju inte lura någon?!!!

Ta hand om dig från Loo

Josefin Börjesson sa...

Riktigt snyggt!!

Anonym sa...

Underbara, fantastiska snygga inspirerande människa!! vilken blogg du har!!!

Vardagslyx sa...

Ja, det är underbart fint!

kram Pernilla

Gabriella sa...

Härlig inspiration du bjuder på!

Grodmamman sa...

Riktigt snyggt hem!:)
Fin du blev i håret också!
Kram

Lantligt i Smultronbacken sa...

Börjar det bli ute med vitt, nä det tror inte jag heller. Vitt vitt vitt går aldrig ur tiden, det är bara det där extra som kan göra det annorlunda och som man kan variera med under tiden.

Här är det mys i soffan med.

Kram Teres

Mitt vita hus och hem / Aina-Kristin sa...

Vitt rent och SNYGGT.
Renoverar hallen, våran trappa just blivit vit, men allt e inte klart än, men kul känns det.
Vad har du för färg på din trappa nu?
kram aina-kristin

Mrs Lollipop sa...

tror vi måste byta hårdisk, pga av alla mina bilder!...=)och efter ett tag börja man liksom se stilen, färgerna och känslan som man gillar mest...mycket bra. men ibland kan jag liksom försvinna in i mina mappar. sitter och klickar igenom dem, njuter som när jag läser det nya magasinetoch så vips! så har det gått nån timma...blir inte mycket gjort då tyvärr...

ANNA sa...

Äh! man får ha precis som man vill, vitt, blommigt, murrigt, träfärgat, avskalat, plottrigt osv... Ute eller inne, sicket nys ;)

Jo, det där med golvet, prova med en riktigt stor vit matta som går under sängen och täcker en stor del av golvet. Antingen trasmatta/trasmattor, ullmatta eller kanske en bit mjuk heltäckningsmatta (kantad givetvis) kan bli jättesnyggt som alternativ till golvslip.