måndag 26 november 2012

SNART SNART ADVENT

 
 
 
 
 
Nästan alla mina vita stjärnor är så gott som trasiga och har gjort sitt och snart är det ju dags (jag veeet att ni är många som redan börjat med allt adventsfixande. Men jag liksom bara blundar och kikar halvt med ena ögat när jag ser alla bloggar och intagrambilder fulla med massa julfix. Tycker det är liiite tidigt än faktiskt, även om jag själv gillar julen som bäst nu innan;) att få lite adventsfint!
Vita stjärnor är favoriter och jag hittade massa fina från Watt & Veke som tex. denna modell med snöflingemönster.
 
 
 
 
 
Hej hej!
 
 
 
 
 
Och så blev det måndag och tillbaka till det normala efter att ha spenderat hela förra veckan hemma med lilla Alice (som det visade sig ha fått en halsfluss stackan:( Men nu med lite penicillin så är hon bättre igen:)).
 
 
Och nu den här veckan är det dags att börja tänka på julen tycker jag. 1:a advent är ju redan på söndag. Jag vill baka både lussekatter och pepparkakor och pyssla nu känner jag för det är bara sååå mysigt.
 
 
 
 
 
Förra veckan kikade jag in på Lindholms här i stan och spanade på denna snygga ljustake av Jerker Andersson. Jag har ju faktiskt en Julius redan - en vit fin, men jag har länge önskat mig två svarta också, gillar dom jättemycket!
 
 
 
 
Julgransmatta har vi ingen och till denna jul står den här fiiina varianten från House Doctor på listan. Den hittade jag med på inreda.com
 
 
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 


9 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Håller hellt fullt med dig, INTE ÄN!!!! På lördag ska jag fixa till det. Många fina saker du har hittat:))) Kramkram A

Anonym sa...

Har et spørsmål: Lurer på hvordan du får Day lysestakene dine så blanke og fine?? Mine blir så fort stygg.

Casa of Mia sa...

Åh så mycket fint du visar! Vita stjärnor har jag köpt nya i år, ljusstakar vill jag också ha nya till köket - den du visar är underbar, kanske två vita sådana! TAck för tips, kram

H`s enkla vardag sa...

Det värsta är att jag vet inte vad som ligger i mina lådor än! det blir en överraskning på fredag! kanske fattas massor! tack för fina tips!
Hoppas skruttan är bättre!
Kram Helena

Home2tiny sa...

Den svarta ljusstaken är bara så läcker, den får jag fundera på, behöver något nytt till sovrummet. Kramisar Tina

PIAZZAN sa...

jag har faktiskt bara fixat för bloggen/ fotat ( för de som letar inspiration) det blir först på söndag som adventssaker åker fram på riktigt...och så är vita adventstjärnor i fönsterna det enda som behövs...

Kram

Pernilla

mig&mitthem sa...

Visst, det blir alltid en överraskning varje år när man öppnar jullådan. känner lite panik att advent kommer redan på söndag & vi står mitt i ett renoveringskaos. Med tur kommer adventpyntet upp till andra eller tredje advent....kanske. Krams m

Life's Silverlining and I sa...

Åh så trist med halsfluss! Här håller jag på att plocka fram alla julsakerna till vår glöggbjudning på lördag men granen får vänta:) mattan vill jag ha, ser jättefin ut! Kram Nilla

Ninelin sa...

Jag har försökt vänta in i det sista med pyntet, men igår så satte även vi igång här hemma, lite grand i allafall. Vinter när man tittar ut i dag.