lördag 3 november 2012

CHOKLADMOUSSE & ALLA HELGONS DAG

 
 
 
 
 
 
I kväll blir det Chokladmousse till dessert - mums!
 
 
 
 
 
Hej fina ni!
 
 
 
 
 
Mår ni fint det denna alla helgona helg vänner?
 
 
Här är vi i fullfart med att fixa i ordning lite inför kvällen. Vi väntar nämligen fina vänner som vi alltid brukar umgås denna helg med:)
 
I kväll blir det den där kycklingen med mangosmak som jag testade på familjen här om dagen och till det färsk pasta + en krispig grönsallad. Till efterrätt har jag gjort mumsig chokladmousse som är perfekt att förbereda en stund innan gästerna kommer!
 
 
 Recept på chokladmousse:
 
Vispa 3 dl grädde lätt, i med två äggulor och rör om. Sedan vänder du ner 100 g 70 % mörk choklad som du smält i ett vattenbad. Häll upp i fina skålar och ställt svalt en stund så moussen hinner stelna till lite. Mycket mumsigt och superenkelt att göra:)
 
 
 
Nu dags att hoppa in i duchen och till er säger jag fortsatt fin lördag!
 
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 

8 kommentarer:

Michelle sa...

Yummi! Chokladmousse är en sann favoritdessert för mig :)

Ikväll ska vi också ha gäster hemma hos mig. Har gjort en vitchokladpanacotta med jordgubbsås och den kommer bli riktigt smarrig den med tror jag :)

Ha en trevlig kväll!

Kram

HOUSE of ADELA sa...

Å mums vad gott!! Älskar allt med choklad i:) Hoppas ni har en riktigt mysig helg!

Kramar
Adela

Körsbärshöjden sa...

En klar favorit:)
Önskar dig en trevlig kväll
// Eva

Gabriella sa...

Åh så gott det ser ut!=)

anette andersson sa...

Mm va gott. Hoppas ni hade en trevlig kväll. Ha en skön söndag. Kram Anerre

Elin - AgnesAmelia sa...

Det receptet måste jag testa :) Hoppas att ni fick en trevlig kväll.

/Elin

Vitae Stilo sa...

Fantastisk blogg du har!
Tack för super recept på mousse, den ska jag göra på söndag när jag fyller år.. Perfekt GI recept!
Gå gärna in på min blogg och se vad jag har att erbjuda ;-)
www.vitaestilo.se
Kram

Anonym sa...

Mums!!!

Och vilket fint typsnitt på fotot!
Vad heter det, om man får fråga?

Tack för en fin blogg!

Kram, Annica.