onsdag 8 augusti 2012

TIDEN GÅR FÖR FORT




Tjing!



Ja nu har vi inte många dagar kvar här på ön, bara i morgon och sen åker vi på fredag (vi kortar vår vecka med en dag eftersom jag är bortbjuden på trevligt 40-års kalas:)!


Idag är det molnigt och det känns som regnet inte alls är långt bort! Det regnade redan i går kväll efter vår fina dag på Fårö, men det gjorde inget, vi kröp upp i soffan här i stugan, tände ljus och myste framför en film! Funkar ju fint det med:)


Idag kanske det blir en utflykt igen, Gotland har ju bara så många fina små ställen att besöka när man är här!


Här är vackra Visby, innan för murarna, några bilder jag tog här om dagen:)



Även om det just nu denna vecka fullkomligt vimlar av människor så kan en gata vara helt tom mitt inne i Visby, bland all kullersten. Jag tycker det är så fint med att i var och vartannat hörn växter det rosor av olika sorter, ståtliga stockrosor och till och med en vacker höstanemon!



Ringmuren runt Visby!



Ha en fin onsdag vännen!



KRAM






6 kommentarer:

Anonym sa...

Sista bilden är så grym. Man riktigt känner vindslagen från förr. En av mina bästa böcker som jag läste i 12-årsålder heter, Striden vid ringmuren så himla spännande. Kanske något för dina tjejer också, min tolvåriga kille läste den förra året och tyckte också den var så bra. Ha en fortsatt bra semester ! Kram från Lena i Stigtomta

Anonym sa...

Så fint du skildrar min vardag, det är lätt att bli hemmablind. Synd att vi har lite höst här idag.

/Cilla

Casa of Mia sa...

Åh så härligt ni har det och vackra bilder! kram

MITT VITA HUS sa...

Cilla: Nu kommer solen:)) Visst är det lätt att bli hemmablind, jag tycker personligen vår "hemmastad" är skittråkig på alla sätta och vis men någon annan kanske tycker den är kanon:)

KRAM

MITT VITA HUS sa...

Lena: Tack för tipset, kanske något för vår Emma:)


Mia: Tack raring, ja det är suuuperhärligt här:)


KRAM

Anonym sa...

Hej! Åh jag kommer ju från Gotland ursprungligen och när jag ser bilder som de här längtar jag hem lite extra mycket. Ser ut som en finfin semester :-) Njut av allt det fina, lite för mig också!

/ Liv