tisdag 21 augusti 2012

PRINSESSKALAS COMING UP





Sötaste kalasprylarna hittade jag hos favoriten Leila's General Store - där skulle man lätt kunna klicka hem allt, men denna gång blev det ett prinsess-kalaskit, lite söta vimplar och ursnygga sugrör med matchande muggar! Stösslet till cupcaksen som jag ska baka kommer från Panduro, likaså pappret som jag skrivit ut inbjudningarna på!





Hallo vänner!





Denna gråmulna tisdag har jag fart runt hela morgonen och fixat och donat


Det är så himla härligt att kunna vara ledig en dag i veckan när de små är på skolan, man får liksom lite mer gjort när man är själv (ni kanske känner igen det;)!


Till helgen ska vår Alice ha kalas (inte så lätt när man fyller mitt i sommaren och alla är på semester, så det får bli kalas så här nu när skolorna precis startat för hennes små vänner istället!). Alice som ni vet gillar rosa och prinsessor (man undrar ju om detta med prinsessor, barbie och rosa kommer gå över någon gång, tycker det har varat i en evighet?! Emma var aldrig så här med någon "rosa-period") så mao. kalaset kommer väl innehålla en del sådan! Vi hade planerat för lite lekar ute, men vädret ser inte ut att vara på vår sida1 Så har du tips på något lätt smidigt pyssel man kan sysselsätta en så där 10 st 7-åringar med inne så tipsa på:)



Ha en superfin dag!



KRAM








10 kommentarer:

Ljuva Magnolia sa...

Oj så roligt! Lääängtar tills jag ska ha kalas för mina små nästa gång, då är det Leila som gäller =)

Ha en fin dag,
kram C

Postadress Torslanda sa...

Jag brukar börja kalasen med ett pyssel, perfekt för alla barnen att "landa"lite i. Det har varit prinsesskronor och armband. Lekar som dansstopp brukar vara populärt. Och snurra flaskan vid presentöppning. Skattjakt inomhus - en skatt till varje barn - och skatten byts sedan mot påse i fiskedammen.

Prinsesskronor - du förbereder kronan i papp och barnen dekorerar.

Så fint kalas-kit! Min dotter fyller 6 år om en vecka och börjar svänga från rosa & lila till turkost och lite svart. Det finns ett liv efter den rosa perioden :)

Miss Tess sa...

Oh så mycket fint! Längesedan jag var inne i hennes shop nu, kanske dags igen.

Gah så mycket rosa, glitter, flufffluff det är just nu. Och det allra värsta alla inte så jätterara tryck som butikerna har med barbies, prinsessor, etc. Hua;)

Kram

Therese

Michelle sa...

Jag älskar verkligen Leilas store så jag förstår att du hittade mycket fint till ett prinsesskalas! :)

Sköönt att vara ledig så här mitt i veckan :)

Kraaam Michelle

Home of m sa...

Så söta kalas saker! Kul att planera inför barnkalas. Kommer jag på ngn aktivitet skriver jag igen. ;)
Kram

Ellan - Livet hos Ellan sa...

Båda mina tjejer har haft pysselkalas hemma i flera omgångar. De tycker att det är mysigare att ha det hemma än borta. :)

Köp ljuskoppar på IKEA (du vet, 4 st för 9 pix) och lim. Sedan små skålar med allt möjligt att limma på: glitter, paljetter och annat som små sessor gillar.

eller...

Köp billiga vita muggar på IKEA, köpt porslinspennor och så får de måla var sin egen mugg. Detta gjorde succé på ett av våra kalas. Dock hinner man inte bränna färgen under kalaset. Jag skrev ut en liten instruktion på fint papper för varje barn att lägga i muggen och ta med hem.

Små cellofanpåsar att lägga sin lykta eller mugg i och lyckan är gjord. :)

En lek som båda mina tjejer gillat på sina kalas är också bowling. En massa stora PET-flaskor och en större mjuk boll. Enkelt och alla ungar älskar det!

Lycka till med kalaset!

Mia The Super Ordinary sa...

Åh, så mysigt! Jag har alltid saknat att få ha lite mer rosa här i huset.

Hon kommer få ett såå fint kalas!

Fin dag!
Kram

Åsa H sa...

jag älskar också Leilas butik och får hålla mig för att inte handla allt...Förstår att du hittade mycket fint!
Härligt med rosa kalas man blir ju såå glad!

Pssst...jag har mejlat dig. Det vore jättekul om du hade tid och lust att svara.

Kram och ha en fortsatt fin dag!

Linruz sa...

Urgulliga grejor, blir sugen på det kalaset jag med ;)
Håller tummarna att ni har vädergudarna med er.
Kram kram
Lina

lotta sa...

måste fråga vad typsnitt du använt på de fina kalaskorten.Kram