onsdag 8 augusti 2012

LEVA




Gott färskt stenugnsbakat bröd - kan det finnas något godare bröd!?




Hej på er igen vänner!




Här startade dagen som sagt med mol och dugg regn men... Gotland levererar och just nu är sol igen:)


Under tiden det var dåligt väder idag gjorde vi några små utflykter, jag gillar verkligen att ingenting är långt bort här på ön:) Det blev bland annat ett stopp på Leva Kungslador, för att fylla på brödförrådet till de sista dagarna. Det tar typ 2 min med bilen bort dit från vår Drömstuga och om man är sugen på en promenad kan man lätt gå dit, tar inte alls lång tid (man kan gena lite:)!


Självklart knäppte jag några bilder idag och för er som inte varit där så kommer här ett gäng!



Leva Kungslador med vackra vindspel i höstiga färger (ja visst känns det som sensommaren/hösten är på intåg!)


Massa gott bröd för alla brödälskare
Vi köpte en ny levain limpa idag - mums!


Lite från lilla ladan med små kryp in - utvalt med omsorg är rätta ordet!


Vacker handgjord keramik, hade jag haft en riktigt tjock plånbok hade en hel del fått följa med mig hem:)



Nu kommer snart vännen över och vi ska få lite egentid utan barn och män:)



Ha det gott!



KRAM







8 kommentarer:

mariaemb. sa...

Ja men vilket paradis det var för en ekonörd som jag! ;) Keramik är jag ju också ruskigt svag för så det fick faktiskt följa med några småsaker hem.

Underbara bilder du visar från Gotland. Jag längtar tillbaka!!

Kram fina du!

Linruz sa...

Gahhhhh vad gott det ser ut.
Surdegsbröd är ju det bättre alternativet om man vill dra ner på kolhydraterna.
Men just nu blir det inget sådant för mig, nu är det hårdkörning efter sommaren. Men om några kilon kanske jag unnar mig ngt från Ronaldos.

Kram på dig

Spets och Silver sa...

Älskar brödet, påsarna, husen, keramiken ja allt. Dit skulle jag vilja komma någon gång. Har aldrig varit på Gotland, men du har verkligen inspirerat.

Ha en fortsatt skön ledighet.
Kram Nette

Livet på landet sa...

Åhh nu blev ju jag riktigt hungrig..supersugen på en nybakad macka!;-)

Kram

Frida V. sa...

Hej! Du har en sådan fantastiskt vacker blogg. Dina bilder är helt underbara.
Är själv och semestrar på Gotland just nu och måste tipsa om Lickershamn (strax norr om Visby). Deras hamnkrog är HELT UNDERBAR!!!

Annars: fortsätt och njut av denna gudomliga ö.

/Frida V. Sthlm

Frida V. sa...

Hej! Du har en sådan fantastiskt vacker blogg. Dina bilder är helt underbara.
Är själv och semestrar på Gotland just nu och måste tipsa om Lickershamn (strax norr om Visby). Deras hamnkrog är HELT UNDERBAR!!!

Annars: fortsätt och njut av denna gudomliga ö.

/Frida V. Sthlm

mammaxtre sa...

Brödet ser ljuvlígt gott ut och jag gillar nanmet "Leva"

Ha det fint

sofia PR sa...


Gud vad fint det ser ut! Precis vad jag skulle behöva! Fin blogg du har här:)

Ha det gott/ Sofia