tisdag 21 augusti 2012

HÄRLIGA KVÄLLSSOLEN I AUGUSTI








Hej hej igen på kvällskvisten!





Det som tycktes till en början bli en riktigt gråmulen dag tog och vände helt till härlig sol så här på eftermiddagen och kvällen. Jag vet att ni vill se hur bordet vi byggde blev, men det får bara bli en glimt från terrassen, ingenting känns klart där än (fortfarande, jag vet!!!)! Och bordet, nja det blev nog en aningen för stort (det är 3m långt och ändå det ser urpluttigt ut på vår 70 kvm stora terass). Jag vill ha mer inramning (och någon annan rar vill ha tak, men där känner jag nej nej, absolut inte!) men jag vet inte om det är det jag egentligen vill, kanske är det bara för att ingenting är uppväxt än, men ändå, sätter man sig i solstolen känns det så öppet!?


Jag har hopp om att till nästa vår/sommar få tillbaka lusten att fixa lite mer ute, både på terrassen och i trädgården. Jag trodde verkligen den skulle komma i år, men nej det hände liksom aldrig! Jag som hade stora planer på ute hos oss, mer perenna rabatter och några träd till. Nåväl, en rabatt fixade vi och ett äppelträd till sattes men sen tog lusten slut!


Ha en fin fortsatt kväll, vi ses!



KRAM







24 kommentarer:

Sandras Värld sa...

Sååååå fint!!! Kram

Anonym sa...

Kanonfint:)

Casa of Mia sa...

Det ser jättefint ut, kram

Anonym sa...

Såå snyggt!!!
Mvh Camilla...

My home and lifestyle sa...

Jättefint! :)

Känner igen det där med planer till trädgården! Hade jättemycket idéer i våras men sen.. kom det liksom av sig. Jag skyller på den knepiga sommaren som inte ville komma, och när den till sist dök upp kändes det knappt aktuellt längre ;)

Ha en fortsatt fin kväll!

Miss Tess sa...

Ser fint ut Mia!

Tid och ork är ju tyvärr nästan aldrig vad man tror och hoppas på. Om det är till någon tröst så hade vi också storslagna fixarplaner för trädgården denna sommar, ungefär hälften kom väl till;)

Kram

Gabriella sa...

Fint det ser ut!=)

Anonym sa...

Så himla fiiiint!!Stolarna är så läckra. Hur gör du när det regnar ? Täcker du stolarna eller tål dom ruskväder!

Ha de bra!Kram

Hem och Lycka sa...

Tiden och lusten kommer när den är mogen! Ser jättefint ut! Kram Mia

lilla.u sa...

åh så fint ni har det!

Bromans Bravader sa...

Samma här. Altanen blev det inte så mycket med i år... lusten och orken räckte inte till. Men nästa år då så.... Har ju ett år på mig nu att samla inspiration.
Jannike

H`s enkla vardag sa...

Tycker du har jättefint! Vårt bord gjorde vi för fyra stolar eftersom vår uteplats inte är så stor, tyvärr säger jag, eftersom jag egentligen villa ha plats för sex stolar! Inspirationen kommer nog när du får fundera ett tag, så till nästa sommar har du nog en bild framför dig hur du vill att det ska se ut!Annars kan du ta dit en arkitekt för bara altanen!!!
Kram Helena

Life's Silverlining and I sa...

Underbara bilder! Ni har det så fint! Kram

Enkel stil sa...

Så snyggt! Det kommer säkert att bli jättesnyggt när trädgården väst upp lite, men tyvärr tar ju det längre tid än man tänkt sig. Sen är plötsligt allt förstort och det är tid att börja om igen.
Ha en bra dag! Anita

Mariette sa...

Hej Mia!

Vilka fina inlägg jag har att läsa ikapp här nu...

Så snyggt bordet blev. Rustikt och riktigt grymt snyggt.
Är på jakt efter ett utematbord och stolar men nu är det så långt fram på säsongen så det är inte lätt... Och så ska det passa in och vara snyggt och praktiskt och allt det där...

Stolarna var tjusiga till också!

Må så gott!

Kram Mariette

Anonym sa...

Hejsan:)! Tack för ditt svar:)! Altanen ser fin ut, bordet å stolarna urfina:). Där skulle man kunna sitta länge! Ha det gott! Mvh jecka

Anonym sa...

Det ser jättefint ut! Lust och ork kommer och går, ofta kan det vara bra att det tar lite tid också. vi har markis på vår terass, en riktigt stor. Rekommenderas! Vi kan sitta ute även om det regnar, (det är ngt specialtyg).Svala kvällar håller det kvar värmen lite mer och det känns mer ombonat. Var hittade du ritningen till bordet?

//Elisabeth

Home of m sa...

Jätte snyggt! Kanske bättre att låta idéerna morgna fram till våren. =) Kram

Anonym sa...

Superfint är det ju!

Vi får hoppas på en solig sommar nästa år så ska Du se att inspirationen kommer :-) och grillvännerna kommer att älska längden på det bordet när alla får plats!URMYSIGT!!!!

Design Concept - by Linda sa...

Vilken snygg utemöbel ni har!

Sofie sa...

Istället för tak byggde vi en pergola -ger fint skuggspel, samt sågade hål i altanen och satte humle som får klättra upp mot pergolan. När det är riktigt varmt kan man spänna segelduk som ett skuggtak. Men men.. nu är man ju mer sugen på höstfix inne än att greja med trädgård. ha det fint!

Kicki sa...

Använde ni nån ritning till bordet? Skulle bygga ett i sommar men fick aldrig nån riktig lust. Ser gärna fler bilder på just bordet =) snyggt som bara den!!!

Slarvigt och Noggrant sa...

Oj, vad mysigt det såg ut! Har fått tipset av en vän att kika in här, det ska jag fortsätta med.. :)

Erika sa...

ooooj ett sånt snyggt bord!
Jag läste någonstans här på bloggen om att du delade med dig utav beskrivningen till detta bord...
jag som är på jakt efter ett bord skulle gääärna vilja testa mina nybörjar kunskaper och fixa mig ett sånt där bord....
Delar du fortfarande med dig utav beskrivingen? :)

Tack förresten för en super mysig blogg, och sååå fin du är!

Kram