torsdag 16 augusti 2012

EN UNDERBAR AUGUSTIKVÄLL




Bye bye sommarfluff och hello nyttiga tider! Nu är det hårda tag som gäller igen. Ikväll blev det grillad Entrecôte med grönsallad med feta och till det tzatstiki - gott gott och fräscht!



Heeej!



Ja jag vet, har bara haft sjukt mycket på jobbet och tiden har bara sprungit iväg på kvällarna!


Jag kan inte annat än säga att det har varit ett par tuffa dagar med att försöka komma tillbaka till vardagen och allt som hör till där. Men nu så tror jag vi är lite tillbaka i gamla vanor igen och just precis då kommer sommaren ironiskt nog;) Vilka dagar och idag vilken uuunderbar kväll, nu gäller det att njuta för fullt på den lediga tiden!


Vad gör ni då? Berätta för mig:)



KRAM






14 kommentarer:

MissTess.se sa...

Ja tänk att sommaren äntligen kom, weei. Men så typiskt när man har som mest att göra, säger jag som sitter här och bloggar, osv., hihi.

Maten ser god och fräsch ut. Det borde vara dags för en till här att ta tag i det där "fluffet"...

Önskar dej en fortsatt trevlig kväll.

Kram

Gabriella sa...

Så gott det ser ut! Jag man kan knappt tro det, vilken värme äntligen! Här njuts det för fullt, det gäller att passa på=)

LOPPISLIV sa...

Mums ser både gott och nyttigt ut!! Visst är det härligt med sommarvärme fast man börjat jobba. Jag har varit toktrött om kvällarna denna första jobbveckan efter semestern :-)

Tack för rabattkoden till Blackballon i tidigare inlägg :-) Jag passade på och gjorde en beställning som jag fick idag.

Kram Paula

Anonym sa...

Ser gott ut! Njuter av de sista soliga sommardagarna, känns faktiskt som höst ändå, har börjat rensa garderober o kollar vad som behöver fyllas på med nytt fräscht höst outfits till mig o mina två pojkar:). Himla mysig blogg har du! / Marie

Nazima sa...

Gud så mumsig middagen såg ut!
Jag har ochså precis börjat jobba igen efter 6 veckors ledigt. Kännsl ite snopet med sommarvärmen, men det gäller att suga ut det mesta av den när man är ledig. Jag har ju sådan tur att jag är mycket utomhus. Jobbar som lärare på en förskola, mycket utevistelser blir det!

Kram och trevlig helg och tack för en inspirerande blogg!

Linruz sa...

Ja visst hade vi en underbar kväll i går.
Här är vi tillbaka på jobb och fritids igen och jag kan ärligt säga att det är rätt skönt att hitta tillbaka till rutinerna igen.
Kampen mot fluffet är som du vet i full gång här med även om jag tycker det går ngt trögt efter sommaren.
Kram på dig
Lina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Här i norr kom sommaren i augusti, typist när allting drar i gång men jobb och aktiviteter för barnen. Tiden finns inte på samma sätt som när semestern infinner sig att njuta på kvällarna. Här blir det grillat i kväll.Ha en bra dag/Tess

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej,
Ja visst drar det igång och det rejält... Hej och hå!

Nu gäller det att njuta av kvällar och försöka att inte komma in stress och jäkt.

Trevlig helg,
Kram Malin

H`s enkla vardag sa...

Visst var det ljuvliga kvällar! Vi passade också på att sitta ute och grilla!! Hade samma salladsskål som du!!
Kramis Helena

trinestil sa...

Hei!

Så utrolig godt ut det der. Må prøve å "leve" litt sunnere nå som sommeren er på hell.
Kanskje det blir middagsfix hos meg denne helgen nå som jeg ble veldig inspirert.

Ha en finfin helg:D

Home of m sa...

Ser super gott ut. Vi grillade och satt ute igår kväll jag och maken efter att vi lagt vår lille prins. Underbart med dessa fina dagar vi haft.

Ha underbar lördag.
Kram

Mitt liv då jag har tid sa...

Ser ju helt underbart ut ,,

Fotograf Sofie Gustafsson sa...

Vad det ser gott ut - mums!! :)

Anonym sa...

hej
någonstans skrev du om kalasinbjudan att göra på nätet till barn. men hittar inte inlägget nu. kan du visa igen vartifrån det kom?

tack tack
maya