måndag 6 augusti 2012

EN FAVORIT





Ett riktigt favoritställe som vi återkommer till nästan varje gång vi besöker ön Strykjärnet crêperi & logi mitt inne innanför murarna i Visby!





Hej på sena kvällskvisten!





Vi är precis på gång att se en film här trots att timman är sen (lånade en rysare av våra vänner när vi var borta hos dom för en stund sedan, frågan är nu bara om man kommer våga se den, det är kolsvart utanför och blåser nu så in i norden:S!) Men först - för er som inte än besökt crêperiet Strykjärnet mitt i Visby - vill jag bara visa några bilder från vår lunch där idag!


Vi har provat lite andra crêperie ställen här på ön men hit är det enda stället vi återkommit till. Och visst är det värt att vänta lite på att få ett bord, som man får göra när det är högsäsong här!




Snygga menyer eller hur?! Och snygg inredning i granit/gotlandstil (jag har säkert några fler bilder på den i arkivet om ni kikar bakåt!) och någon som gör ett försök till att läsa menyn;)



Idag valde jag en galettes med kyckling & bacon toppat med massa ruccola, feta och tomater (den var riktigt god!)  och till det Lorina lemonad:)




Ha en fin fortsatt kväll!



KRAM








5 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Ser så mysigt ut, tack för titten inne hos mig ♥ Ha en riktigt härlig dag vännen! Kramar L

Anna sa...

Vilka fina bilder du bjuder på!!


Kram

Lena sa...

Så himla mysigt det verkar! Jag har aldrig varit på Gotland, måste åka dit nångång...

Kram Lena

Välkommen Hem! sa...

Gosh, så nice! Jag håller just nu på o inreder en Bar i just industriell/Gotlands-stil. Hade varit perfekt att besöka detta ställe för lite inspiration.
Kram på dej! Judita

Gabriella sa...

Ser härligt ut! Och gott=)